Automarket a testat noul Chevrolet Aveo cu 5 usi

Publicat miercuri, 23.07.2008 17:43 de Catalin Dinu

Noul Chevrolet Aveo cu 5 usi de 1.4 litri, 16 valve si 101 CP a fost testat de Automarket pe DN1 pana la Breaza.

Chevrolet a lansat in Romania noua generatie a versiunii cu 5 usi a lui Aveo. Evenimentul a inclus si un test-drive organizat de importatori pe DN1, cu plecare de la unul din dealerii Chevrolet din Pipera pana la Breaza. Automarket a fost prezent la eveniment si a testat noul Chevrolet Aveo cu 5 usi in versiunea de top, echipata cu motorizarea pe benzina de 1.4 litri si 101 CP, cuplat la o transmisie manuala cu cinci trepte.

Odata cu noua generatie, Chevrolet a decis sa comercializeze in intreaga Europa modelul subcompact din gama sa sub numele de Aveo. Astfel, vor disparea confuziile legate de a cata generatie este, un exemplu clar fiind chiar cel de pe piata din Romania unde Chevrolet a comercializat initial acest model in 2002 sub numele de Kalos. Vechiul Chevrolet Kalos a fost apoi inlocuit pentru prima data de Aveo in 2006, odata cu introducerea versiunii cu 4 usi, iar modelele cu 3 si 5 usi au preluat denumirea, precum si elementele principale de design pentru a se identifica intr-o familie de versiuni a clasei subcompacte din gama Chevrolet.

 

Design exterior

Noua generatie a lui Chevrolet Aveo beneficiaza de un design nou, destul de atractiv pentru un model de clasa mica. Cea mai semnificativa schimbare se distinge in partea frontala unde noul hatchback dispune de o grila noua proeminenta cu prize de aer largite si despartite printr-o traversa de dimensiuni mari care gazduieste in centru logo-ul marcii. Liniile calandrului sunt continuate pe capota prin nervuri catre montantul A, lucru care-i confera un plus de sportivitate. Blocurile optice au fost redesenate fiind alungite pe aripa laterala si beneficiaza de geam clar, iar proiectoarele de ceata din spoiler ies in evidenta prin cadranele cromate. Aspectul lateral este dominat de liniile proeminente ale caroseriei care traverseaza portiera din fata si cea din spate, remarcandu-se si priza de aer de pe aripa din fata. Posteriorul automobilului este dominat de bara de protectie solida si de lampile posterioare restilizate amplasate intr-un bloc optic cu geam clar.

 

Caroserie

La exterior, noul Chevrolet Aveo a crescut in dimensiuni fata de vechea generatie, dar in ciuda acestui lucru, automobilul are o raza de bracaj redusa, de aproximativ cinci metri. Astfel, remarcam un plus de 40 mm in lungimea totala de 3.920 mm, o latime de 1.680 mm si o inaltime de 1.505 mm. Dimensiunile exterioare, precum ampatamentul de 2.480 mm, relativ lung pentru clasa sa, alaturi de ecartamentul rotilor (1.450 mm in fata si 1.410 mm spate) au permis crearea unui spatiu al habitaclului suficient pentru un automobil cu cinci locuri. Capacitatea de depozitare a portbagajului este de doar 220 litri, lucru care nu-l recomanda familiilor pentru calatorii lungi, dar daca se renunta la locurile din spate prin rabatarea banchetei, se obtine un volum mult mai mare, de 980 litri.

Structura rigida a caroserie noului Aveo a fost imbunatatita prin definirea a trei puncte de incarcare pentru absorbirea fortelor rezultate in urma unui impact frontal. Structura celulei pentru pasageri a fost ranforsata prin utilizarea unui otel de inalta rezistenta la fabricarea montantilor B.

 

Partea mecanica 

Suspensiile moderne ale modelului Aveo sunt independente de tip McPherson in fata si cu osii cu sectiune dublu T in spate. De mentionat este faptul ca suspensiile sunt mai rigide si par a fi optimizate pentru drumurile din afara localitatilor, unde are o tinuta suficient de buna pentru un automobil mic in viraje la viteze mari. Dar, cum Aveo este mai degraba un model urban, acest lucru nu il avantajeaza deoarece se pierde confortul si chiar apar neplaceri la trecerea peste gropi sau limitatoare de viteze intalnite de obicei pe strazile oraselor autohtone.

Pe puntea fata, franele dispun de discuri ventilate cu diametru de 236 mm, iar in spate sunt utilizate frane cu tambur de 200 de mm. Un sistem ABS cu patru canale cu distributie electronica a fortei de franare este disponibil optional, imbunatatind si mai mult siguranta activa. Modelul Aveo are anvelope 186/60 R 14 in dotarea standard, iar pentru versiunile de echipare superioare sunt disponibile pneuri cu dimensiunile 185/55 R15, echipand, bineinteles, un set de jante de 15 inch din aliaj. Servodirectia din dotarea standard a noului Chevrolet Aveo beneficiaza de o unitate hidraulica de asistare a sistemului pinion-cremaliera pentru o mai buna precizie.

 

Motorizari

Noul Chevrolet Aveo poate fi achizitionat cu doua versiuni de motorizare: noua unitate de 1.2 litri si 84 CP, precum si propulsorul imbunatatit de 1.4 litri si 101 CP testat de noi, ambele pe benzina. Noul motor disponibil ca entry-level are o capacitate de 1.206 cmc si genereaza cu 12 CP mai mult decat predecesorul sau, puterea maxima fiind disponibila la 6.000 rpm. Motorul indeplineste normele Euro 4, deoarece emisiile au fost reduse la 132 g/km. Consumul anuntat de producator pentru acest propulsor este de 5.5 litri/100 km in regim mixt, cu 14% mai mic decat predecesorul sau. De mentionat este faptul ca unitatea de propulsie de 1.2 litri dispune de doua axe cu came antrenate prin lant si beneficiaza de o tehnologie speciala de deschidere a supapelor, optimizand fluxul in camerele de combustie si consistenta amestecului. Cu un cuplu maxim de 114 Nm la 3.800 rpm si in combinatie cu transmisia standard cu cinci trepte, modelul Aveo 1.2 litri accelereaza de la 0 la 100 km/h in 13 secunde si atinge o viteza maxima de 172 km/h, conform producatorului.

 

Versiunea de motorizare testata

Motorul pe benzina cu patru cilindri furnizeaza o putere de 101 de cai la 6.400 rpm, si este disponibil atat cu transmisie manuala cu cinci trepte cat si automata cu patru rapoarte. In acest ultim caz consumul de carburant anuntat de producator este redus considerabil: consum mixt de 6 litri/100 km in loc de 6.7 litri reprezinta o scadere de aproximativ 10 procente. In acest caz, emisiile de CO2 declarate sunt de 142 g/km. Printre caracteristicile tehnice ale motorului cu 16 supape de 1.399 cmc se numara o galerie de admisie cu deschidere variabila care asigura un debit de aer deosebit de ridicat si cuplu ridicat la turatii joase, dupa descrierea producatorului. Insa, acest lucru nu a fost remarcat in timpul testului deoarece, la bruscarea acceleratiei, acul turometrului ramane impasibil, fiind necesara o accelerare progresiva pana in jurul valorii de 3.000 rpm. Comportamentul motorului se schimba total dupa depasirea acestei valori, unde motorul cu patru cilindri Euro 4 genereaza cuplul maxim de 131 Nm la 4.200 rpm. Unitatea de propulsie este usor sportiva daca este mentinuta in jurul acestei valori, oferind si un zgomot placut.

Distributia pe curea dintata antreneaza cei doi arbori cu came. Blocul motorului este fabricat din fonta rezistenta, cu nivel redus de vibratii si zgomot, lucru remarcat si de noi la testul de pe DN1, in special la turatii de pana in 3.000 rpm unde motorul este silentios dar nu foarte agil. Modelul Aveo 1.4 16V are o viteza maxima de 176 km/h anuntata de producator, pe care nu o putem confirma din cauza radarelor si conditiilor de drum.

Consumul motorului echipat cu transmisia manuala cu cinci trepte am putea spune ca a fost acceptabil, modelul nefiind dotat cu computer de bord cu functii complete, ci doar cu un indicator de autonomie care parea la prima vedere comutabila. Insa, acea autonomie a crescut suficient pentru a ne inchipui ca am obtinut un consum sub cel inregistrat anterior, desi recunoastem ca am avut un regim de mers mai sportiv. Asadar, pe drumul Pipera-Breaza, tur-retur, Aveo a consumat mai putin de jumatate din rezervorul de 45 litri, cu o medie mare de viteza si sistemul de climatizare pornit in permanenta.

Transmisia a lasat insa de dorit, parca prea rudimentara pentru un model nou al anului 2008. Cel mai mult ne-a dezamagit trecerea din treapta a doua in cea superioara, unde am pierdut destul timp din cauza unei curse imprecise a levierului. Dispunand de transmisie automata, modelul Aveo consuma 6.4 litri/100 km in ciclul mixt si atinge o viteza maxima de 165 km/h.

 

Interior 

Interiorul se prezinta intr-un mod modern si atractiv, insa nu foarte calitativ reflectand practic pretul mic al modelului. Panoul de instrumente este impartit clar in patru indicatoare cu margine cromata si o consola centrala cu orificii de ventilatie de dimensiuni mari, iar butoanele de comanda pentru climatizare sunt mari si usor de utilizat.

Finisarile interiorului nu sunt de cea mai buna calitate, dar acest lucru este scuzat de incercarea producatorului de a oferi cat mai multe dotari la un pret relativ mic. Chiar si versiunea de baza este prevazuta cu numeroase elemente de siguranta si confort, inclusiv airbaguri pentru sofer, un sistem audio complet integrat cu mp3 player si 4 boxe (6 la variantele de top) si stergatoare de parbriz cu interval de stergere variabil.

Dotarile optionale pentru modelul Aveo LS includ jante din aluminiu de 15 inch, volanul si manerul schimbatorului imbracate in piele, computer de bord (doar cu indicator de autonomie), comenzi audio pe volan, senzor de lumini si controlul automat al climatizarii. La versiunea de top testata de noi scaunul soferului dispunea de reglaj pe inaltime, iar ocupantul locului din dreapta spate beneficia de masa din plastic pliabila cu suport de pahar incorporata in spatarul scaunului din dreapta fata. Pasagerii din fata beneficiaza si ei de suporturi pentru pahare ascunse in consola centrala din zona mediana, sub comenzile climatizarii, deasupra scrumierei si a brichetei.

 

Asemeni predecesorului sau, noul model din clasa compacta este destinat unor grupuri tinta foarte diferite: in Europa de Vest, in principal familiilor cu doua automobile care il utilizeaza mai ales in trafic urban datorita manevrabilitatii usoare; in Europa Centrala si de Est dar si pe anumite piete din sudul Europei Chevrolet Aveo este vazuta ca automobile de familie, in special versiunea cu 4 usi.

Pretul de pornire, recomandat, al noului Chevrolet Aveo este de 9.100 euro cu TVA pentru versiunea Base cu motorizarea de 1.2 litri si transmisie manuala. In acest pret sunt incluse, pe langa dotarile mentionate anterior, coloana de directie reglabila pe inaltime, geamurile electrice fata, bancheta spate rabatabila asimetric 60/40, inchiderea centralizata, barele de protectie in culoarea caroseriei si airbagul pentru sofer. Cumparatorii noii generatii Chevrolet Aveo cu 5 usi beneficiaza la achizitionare de 5 ani garantie, 5 ani asistenta rutiera si taxa de inmatriculare gratuita. Mentionam ca modelul testat de Automarket are un pret de lista de 11.590 euro cu TVA.

  • yooo, miercuri, 23.07.2008 19:39
    aveoo

    cam urata la partea frontala

  • fdd, joi, 24.07.2008 09:17
    noua generatie ?

    e o noua generatie ? mie mi se pare mai mult un face-lift, astept cu interes legea aceea referitoare la interzicerea vanzarii auto noi in UE fara ABS (producatorilor li se pare mai "cool" sa aiba masina jante de aliaj si senzor de ploaie decat sa obtina masina 4 stele la euroncap)

  • Eugen, joi, 24.07.2008 10:57
    Lancia Ypsilon

    Parca trebuia sa testati si lancia Ypsilon, ce s-a intamplat?

  • slab !, joi, 24.07.2008 11:19
    Sandero il face

    Sandero il face si la bani si la spatiu si la portbagaj si la cos intretinere, PE TOATA LINIA

  • balanel, joi, 24.07.2008 12:27
    cand or invata si coreenii sa faca masini?

    Din ce spuneti voi, vad ca nu s-a schimbat nimic in comportamentul acestei masini de rahat, pe care am avut neplacerea sa o posed. Lenesa la turatii mici, cu o impresie generala de lucru prost facut - ma refer din punct de vedere tehnic. Iar consumul, din ce spuneti voi, se ridica la aproape 10% mixt. Mi se pare chiar mai mult ca inainte. Concluzia: e un stift de masina, care se adreseaza snobilor, care nu s-ar vedea intr-un Logan sau Sandero. Mai mult decat atat, sunt atatea masini foarte bune pe piata, de exemplu Albea, Symbol, 206 sedan, etc.

  • emilian, joi, 24.07.2008 12:54

    pozele lasa de dorit:atat claritatea,cat si pozitiile(se repeta pozele la greu)... da nu ii de mirare,din cate am inteles,si masina lasa de dorit:P:))

  • ARES258, miercuri, 03.11.2010 16:33
    consumul

    va rog sa-mi confirmati daca va creste consumul masinii din moment ce am schimbat cauciucurile din 185\55\R13 cu 195\65\R15 de vara ambele . VA MULTUMESC MULT