Automarket a testat Renault Koleos in Romania

Publicat miercuri, 03.09.2008 18:26 de Bogdan Mirică

Timp de doua zile Automarket a testat noul Renault Koleos in conditii de off-road si trafic aglomerat pe drumurile patriei.

In luna iunie a acestui an, Automarket a fost prezent in Maroc pentru a testa, in conditii grele, primul SUV din istoria Renault. Pe atunci, de Koleos nu prea auzise nimeni, doar cei familiarizati cu domeniul auto si mereu la curent cu noutatile, fiind in tema cu lansarea internationala.

La aproape trei luni dupa, Renault a adus Koleos si in Romania, prilej cu care oficialii locali au organizat inca un test drive pentru a testa capacitatile unui vehicul care se vrea un crossover cu veleitati de off-road-er pur. Idee buna pentru ca astfel ne-am putut elucida asupra comportamentului pe suprafete autohtone, atat de mult "apreciate" de publicul roman. Locatia aleasa a fost si ea destul de bine gandita, avand in vedere ca prin zona Clujului nu am avut partea de cea mai buna infrastructura si Koleos a putut sa se desfasoare in voie.

 

 

Dilema lui Koleos diesel: automat sau manual?

In cele doua zile de test drive am avut ocazia sa ne aflam la volanul versiunilor diesel de 2.0 litri 150 de cai si 2.0 litri 175 de cai. Pentru inceput am avut ocazia de a ne convinge inca o data de avantajele cutiei automate intr-un oras aglomerat cum este Clujul, testul demarand la volanul versiunii de 150 de cai putere, echipata cu o astfel de transmisie cu sase rapoarte.

Motorul ofera suficienta putere si un cuplu motor de 320 Nm capabil sa traga atunci cand ai nevoie. Mai mult decat atat, cuplul motor generos il poti resimti din plin imediat ce acul turometrului ajunge undeva intre 1800 si 2000 de rpm, zona in care crossover-ul devine sprinten si gata de aventura.

Cutia de viteze automata nu este insa atat de prompta pe cat ne-am fi asteptat. Apasam pedala de acceleratie, tragem aer in piept si abia apoi resimtim zvacnirea. Acest "delay" poate parea scurt insa atunci cand intri in depasire si fiecare secunda conteaza o sa-ti doresti sa fi ales cutia manuala, unde controlul este doar in mainile tale. Stai insa in traficul aglomerat, nu te gandesti la depasiri si te bucuri de avantajele cutiei automate.

Trecand insa la versiunea de 175 de cai si cutie automata, lucrurile se schimba radical. Ai sub pedala 360 de Nm si puterea de a selecta treptele dupa bunul plac. In treapta intai te vei bucura de o zvacnire care te va lasa mut de uimire si placut impresionat. La inceput va trebui sa te obisnuiesti cu spiritul vulcanic al crossover-ului francez.

Odata ce v-ati imprietenit, cuplul motor si caii putere isi vor da mana pentru a te scoate din situatii unde nici tu nu intelegi cum ai ajuns. Ne referim aici la vaduri cu apa, noroi gros sau pante accentuate, cu mai multe grade decat cele afisate de termometru in aceste zile insorite. Daca va aflati insa in oras, si totul in jurul vostru se misca cu "viteza melcului" o sa va ganditi cu jind la cutia automata atat de comoda in timp ce va straduiti sa struniti cuplul motor foarte prompt.

Ambele motoare diesel au insa o trasatura pe care fiecare client sau jurnalist auto o va aprecia: silentiozitatea. Renault a lucrat inca o data excelent la capitolul insonorizare si a reusit sa izoleze fonic perfect motorul, in habitaclu soferul si pasagerii resimtind doar un zumzet discret, care poate fi acoperit de sistemul audio de inalta fidelitate, marca Bose, semn ca Renault face pasi mari spre calitate.

 

 

Sistem 4x4 de vita nobila 

Pentru ca este un produs al Aliantei, noul Koleos imprumuta platforma si sistemul 4X4i de pe actualul X-Trail, recunoscut pentru abilitatile sale off-road. Aceasta mutare ingenioasa face ca primul SUV Renault sa se laude cu un demaraj perfect si cu o repartitie a cuplului motor extrem de competitiva cu ceea ce gasim in acest moment pe piata.

Astfel, la demaraj, raportul puterii pe cele doua punti este de 50:50. Pe parcursul rularii insa, resursele motorului sunt transmise puntii fata pentru o economie de carburant. Lucrurile se schimba insa atunci cand sistemul 4X4i detecteaza o lipsa de aderenta, incepand sa distribuie putere din nou puntii spate. Bineinteles, soferul are optiunea de a selecta tipul de tractiune optima, avand la dispozitie trei trepte: 2WD, 4WD Lock si Auto.

Si daca tot am ajuns la capitolul off-road, merita sa precizam ca am chinuit cu succes Koleos prin toate hartoapele, vaile si potecile gasite in arealul judetului Cluj. Adevaratele calitati ale sistemului 4X4 si ale sistemelor HDC si HSC au iesit insa la iveala pe traseul special amenajat de organizatori, unde Koleos a strans din dinti si s-a achitat mai mult decat onorabil de o serie de sarcini cu mult peste puterile unui crossover obisnuit.

Am avut de infruntat coborari si viraje in panta, urcari pronuntate, rulare pe teren extrem de accidentat si chiar iarba uda. In toate situatiile, cuplul motor al diesel-ului si-a facut constiincios datoria, in timp ce asistenta la coborare (HDC) a facut ca masina sa nu sfarseasca tragic. Chiar si atunci cand am ratat traiectoria ideala, ESP-ul ne-a tras de urechi si ne-a corectat. Intr-un cuvant am dansat asa cum a cantat Koleos pe teren accidentat.

Pe trial-ul pregatit de organizatori am avut ocazia sa testam doar cutia automata, comutata bineinteles pe secvential. Totul a fost astfel mult mai usor, nemaifiind nevoie sa solicitam interventia ambreiajului. Suntem siguri insa ca o cutie manuala este mult mai fun si poate naste senzatii mult mai tari, fara a face insa compromisuri in materie de siguranta.

 

 

Rulare confortabila pe orice suprafata 

Se cuvine sa acordam o deosebita atentie unui amanunt care face din Koleos o masina ideala pentru familie, si anume suspensiile. Rar ne-a fost dat sa ne simtim atat de confortabil intr-o masina relativ mare. Fie ca am rulat pe drum asfaltat in stil romanesc, adica cu capcane, fie ca am rulat pe drum comunal, in interior am resimtit foarte putin din rigiditatea suprafetelor. Suspensiile moi ne-au ajutat sa avem un traseu confortabil si sa nu scrasnim din dinti la fiecare groapa "salutata".

Bineinteles ca exista insa si reversul medaliei, crossover-ul avand usoare probleme de stabilitate in virajele abordate cu viteza mare. Cu toate acestea, insa nu puteam vorbi de o senzatie de insecuritate, pentru ca SUV-ul francez se tine bine pe "picioare" fara sa creeze senzatii tari in mod gratuit.

 

 

Design si dimensiuni de familist 

Sa vorbim insa putin si despre dimensiunile si aspectul exterior ale noului Koleos, capitole la care francezii fie au fost criticati, fie au fost laudati. Asa cum era de asteptat, si noul Koleos preia noua filosofie de design care a stat la baza noii Laguna. Blocurile optice fata si grila frontala respecta linia cuminte, familista, capabila sa placa doar celor care nu isi doresc artificii de ordin stilistic. In partea posterioara, Renault a venit cu cateva idei de design ingenioase la nivelul lunetei, care inglobeaza logo-ul brand-ului.

Deschiderea dubla a portbagajului este inca o solutie pentru care Renault primeste o bila alba alaturi de ideea unei banchete rabatabile dintr-o singura miscare. Koleos intinde insa si o mana de ajutor celor care vor sa transporte obiecte lungi, asa ca permite chiar si rabatarea scaunului din dreapta fata pentru a oferi cu mult peste doi metri lungime de incarcare.

Poate ca singurul lucru care i-ar mai fi lipsit noului Koleos pentru a fi o masina completa ar fi fost un al treilea rand de scaune. Dar cum acest lucru a fost posibil pentru Qashqai ne puteam astepta oricand si la o astfel de optiune pentru Koleos. Mai ales ca spatiu interior este suficient in acest moment, fie ca stai pe locurile din fata fie ca decizi sa te relaxezi pe cele din spate.

 

 

Interior maturizat

La interior, Koleos ne trateaza cu o alta fata, diferita de cea cu care Renault ne obisnuise pana acum. Una mai rafinata, mai atenta la detalii, cu materiale de calitate si mult mai bine finisate. Plansa de bord este vesela si cu un design fluid, ergonomica si din materiale placute. Si portierele iti ofera aceeasi senzatie, cu exceptia manerelor usilor care pastreaza inca ceva din esenta vechiului Megane.

Ce mai impresioneaza placut? Designul zonei centrale, unde regasim comenzile sistemului audio si de climatizare, imprumutat parca de la brandurile premium, cu prestanta. Desi pot parea putin inghesuite si oarecum greu de actionat de sofer in timpul mersului, designul lor este categoric un pas inainte, o dovada ca Renault evolueaza, creste. Afisajul a devenit si el mai lizibil, mai cald, nu atat de revolutionar ca la noua Laguna dar mai matur decat cel regasit pe actualul Megane.

Nu trebuie sa trecem cu vederea nici arsenalul dotarilor interioare, care mentin traditia Renault, adica aceea de a oferi o gama bogata de optionale sau dotari standard. Sistemul audio Bose este primul care merita mentionat aici, fiind capabil sa "inghita" pana la 6 CD-uri, sa citeasca MP3-uri, sa primeasca USB-uri si chiar iPod-uri.

Climatizarea automata pe trei zone face fata cu brio si ofera o multime de optiuni de ventilare. Limitatorul de viteza si cruise control-ul sunt pozitionate inca o data foarte neinspirat, pe consola centrala, intr-un loc in care soferul are nevoie de o oarecare dexteritate pentru a le actiona. In rest aceleasi gadget-uri foarte utile, cum ar fi senzori de ploaie si de lumina sau de presiune in pneuri.

 

 

Un pret care nu sperie pe nimeni 

Noul Koleos poate fi comandat deja in Romania, pretul sau de pornire fiind fixat deja la 21.100 de euro cu TVA pentru versiunea entry-level, echipata cu motorul de 2.5 litri, benzina, de 170 de cai putere. Daca va ganditi insa la un diesel care sa va satisfaca pe deplin, cu un cuplu motor suficient ar trebui sa va puneti deoparte aproximativ 28.000 de euro.

Cu un asemenea pret, Koleos se poate lauda ca fiind unul din cele mai bune modele in ceea ce priveste raportul pret/oferta de la noi din tara. Veleitatile de off-road-er, suspensiile placute, motorizarile diesel puternice si multitudinea dotarilor standard sunt calitatile care vor putea plasa Koleos in topul preferintelor clientilor romani.

 

foto | Freelancer

  • chris_kssy, joi, 04.09.2008 08:43
    frumos

    este singurul renault care pot spune ca arata bine...si pe sosea printre alte modele superioare lui se face remarcat.

  • tavi, joi, 04.09.2008 11:16
    PR amestecat cu opinii obiective?

    Unele paragrafe par a fi desprinse dintr-un comunicat de presa Renault. Mai ales cele cu "dilema" si "4x4 de vita nobila". Nu bag mana in foc ca-i asa, dar exprimarea da de banuit. ;)

  • Mircea SM, joi, 04.09.2008 11:25
    imi place dar...

    Sunt in cautarea unu SUV ieftin si bunicel,in sistem leasing. Ma uitasem la Tucson, Sportage, care sunt ieftine, dar si nla Tiguan, Kuga si Koleos, care sunt ceva mai scumpe, dar si mai de calitate. Dintre toate, sincer as alege un Kuga, insa e cam scump pt ce imi doream, dar a aparut Koleos. Ei bine, la Koleos am o singura problema. Varianta entry-level e cu motor prea mare. Ma asteptam la un entry-level cu un motor mai mic, cu vreo 120-130 cai putere. Spun asta pt ca urasc sa platesc impozite si RCA de zeci de milioane (achizitionat pe firma). Desigur, exista Tiguan cu motor 1.4 de 150 cp, perfect pt mine, dar la pret enorm, de 27000 si ceva. Eu imi doresc un SUV pe la 20,000, iar Koleos mi-ar place f mult, insa astept de la ei un motor mai mic, si credeti-ma asteapta mai multa un astfel de motor. @ Automarket: Stiti cumva daca vor scoate cei de la Renault un motor mai mic pt Koleos? Mi-ar place tare mult sa prind Craciunul intr-un Koleos cu motor mai mic! O zi buna tuturor!

  • Bogdan Mirica, joi, 04.09.2008 11:44
    pentru Mircea SM

    @Mircea SM In cadrul conferintei de presa organizate de Renault cu ocazia lansarii lui Koleos s-a pus problema unor motoare, daca nu mai mici macar mai ecologice, care sa respecte Euro 5. Oficialii au negat introducerea unor noi versiuni de motorizare si au declarat ca este foarte probabil ca la sfarsitul anului viitor sa opereze o serie de modificari la nivelul unitatilor existente deja pe piata, pentru a indeplini normele Euro 5. Deci, din pacate pentru tine Mircea, Renault nu planuieste introducerea unor noi motorizari. Ca si in cazul lui Tiguan vorbim de avantaje si dezavantaje. @tavi Te asigur ca paragrafele pe care le-ai citit mai sus sunt pur personale, nu sunt desprinse dintr-un comunicat Renault si sunt cat se poate de obiective. Multumim ca ne urmariti!

  • Mircea SM, joi, 04.09.2008 12:08
    @ Automarket

    Va multumesc pt raspunsul foarte rapid! Imi pare ca Renault nu se gandeste la motoare mai mici. Parerea mea e ca lipsa unui motor de sub 2.0 l va avea un cuvant de spus in vanzarile Koleos. Pacat! Eu personal, nu as plati RCA si impozit dupa un motor de 2.5 l, care ar ajunge lejer la 2000 roni, pe firma. Un prieten are Tiguan de 1.4 si plateste max 4,5 mil anual. Ei bine...probabil daca as avea o firma foarte profitabila as inchide ochii la motoarele mari, dar in situatia in care am 1500 euro profit lunar...ma uit la fiecare banut cheltuit :) O zi buna tuturor!

  • Mihai, joi, 04.09.2008 12:43
    @ Mircea SM

    Stimate domn, Daca ai 1500 de euro pe luna, nu-ti cumperi "jip". La banii de casco, de intretinere, te-ai gandit? Sau si tu vrei "jipan" pe care sa-l repari in spatele blocului pentru ca nu-ti permiti service de reprezentanta. Eu stiu ca un 4X4, daca se poate alb si cu geamuri fumurii, este visul suprem al oricarui buticar ascultatator de manele, dar in occident la veniturile pe care le ai matale,lumea abia se gandeste la un Megane. Nu-ti dai cat de ridicol esti? Vrei sa vada vecinii ca ti-a crescut nivelul de trai, dar n-ai bani de impozit ... Nu-i asa ca asta vara ai fost in concediu in Grecia si ai imputit hotelul gatind in camera, nu cumva sa sarcesti?

  • Mircea SM, joi, 04.09.2008 15:11
    @ Mihai

    Prietene, inainte sa facem bascalie, te informez ca nu doresc un SUV pt ca vreau sa par mai nu stiu cum in fata vecinilor, sau ce insinuezi matale. Probabil in logica ta nu exista cuvantul NECESITATE. Doresc un SUV pt ca imi este NECESAR, acolo pe unde merg si acolo pe unde imi vand produsele. Daca castig 1500 euro lunar, nu inseamna ca nu voi castiga mai mult in urmatoarele...si chiar sunt multumit si de acestia! Oare cat castigi matale? Sincer nu ma intereseaza, si sincer nu cred ca castigi mai mult ca mine! Si te informez ca daca castig 1500 de euro, nu inseamna ca sunt toti banii familiei. Totusi am sotie medic stomatolog. Pe de alta parte, acolo unde am fost eu in vacanta, cu siguranta nu am imputit hotelul, si cu siguranta nu ai fost vreodata...Tenerife...3 stele reale...110 euro pe zi. Chiar nu te inteleg de ce ma iei la mishto, fara sa ma cunosti. Probabil esti vreun frustrat fara cerebel. Mai treci pe la scoala, sau reia-o de la 0, e nevoie mare. O zi buna tuturor!

  • Mini-romanu', joi, 04.09.2008 15:43
    @Mircea SM - orice, numa' SUV sa fie ...

    Dura corectia aplicata de Mihai dar ca principiu are perfecta dreptate ... La cat faci pe luna mi se pare ca vrei doar sa te dai rotund, cand ai putea sa-ti iei un sediu in rate in loc sa platesti chirie, sa traiesti mai bine etc. Pai daca tot vrei "gip" cu "motor mai mic" ca n-ai bani de aruncat, de ce naiba nu-ti iei o masina asemanatoare ca volum interior (eventual un break sa semene mai bine cu ce doresti), insa cu plusuri precum consum / poluare mai mic/a, pret de achizitie mai mic, taxe mai mici etc. si sa nu mai imputi si tu tara cu inca un "tanc" ??? Ia fa matalutza un drive-test cu o Honda Civic (sau Accord daca ai familie mai mare), sau cu orice alta masina compacta si poate nu o sa mai vrei sa-ti iei suv compact ... Altfel nu vei face decat sa ingrosi randurile celor care au suv parcat in fata blocului unde au si ei o garsoniera amarata !!! BTW: ca sa nu ne auzim vorbe, si eu si majoritatea gastii mele facem mult mai mult de-atat pe luna, insa in afara unui clown care si-a luat Porsche Cayenne restul au masini normale, cu tendinte eco. Propunerea mea este sa-ti iei intai casa si apoi sa te mai gandesti daca intr-adevar merita sa sari in ochi aiurea :o)

  • tony, joi, 04.09.2008 15:58
    nu aveti dreptate .......

    daca vroia omul sa se dea mare sa aive suv in fata blocului nu il mai interesa pretul .....omului ii trebuie un suv sa se foloseasca de el si la un pret rezonabil

  • Mircea SM, joi, 04.09.2008 16:33
    mai exact...

    Acum detin un Renault Scenic 1.5 dci din 2004, dar i-am cam frecat baia de ulei pe unde merg, iar acu 3 saptamani i-am spart baia foarte urat...a curs tot uleiul in 30 sec. Chiar "e figuri" sa ai un SUV de 20,000 extrem de necesar pt mine?...in conditiile in care am dat pe Scenic aproape 18.000 acu 4 ani. De la un monovolum la un SUV cu diferenta de vreo 2-3000 euro e chiar asa "de figuri"? De figuri sun Cayenne, ML, GL, X3, X5, Touareg..etc... Am spus mai sus, doresc un SUV ieftin si bunicel din NECESITATE...si sincer, daca aveam "figuri" nu imi pasa ce motor are. Pur si simplu doresc un SUV cu consum aproape de normal, la pret mic spre mediu. Afacerea mea are doar 4 luni, si are tot timpul sa se dezvolte...sper ssa ajung la 3000 profit pana la sfarsitul anului. O zi buna

  • Mini-romanu', joi, 04.09.2008 16:43
    SX4, Qashqai, Honda CR-V, Tiguan, Kuga

    @Mircea SM OK, scuze! pari o exceptie daca intr-adevar ai nevoie de garda la sol mai mare ... Atunci fa drive-test cu cele scrise mai sus ... Ca idee, Tiguan a iesit foarte bine dar 'amenda' e cam mare. La fel Kuga, care pare cel mai aratos si are motoru' diesel de la PSA. Honda are foarte multe optionale pe el si atunci e kiar bun (daca nu gonesti tare, sa ai nevoie de oprire rapida). Si Qashqai e fain, pret mic si motor bun. Insa cel mai probabil SX4 cu motoru' mic diesel (consum rezonabil) ti s-ar potrivi (daca vorbim de pret mic)... Toate cele bune!

  • Mihai, joi, 04.09.2008 17:11
    @Mircea

    Auzi, daca tot vrei cev ieftin, solid si pe care sa nu platesti impozit, nu-ti iei tu o Lada NIVA ? E 12.000 de euro cu tot cu aer si n-are moarte... Asta daca tot nu vrei sa te spargi in figuri. Si inca ceva: cand faci investitii de astea marete (probabil te gandesti la vreo rata) mai gandeste-te ca peste cateva luni poti sa faci si 3000 de euro/luna dar poti sa faci si 700 ! In rest sa-ti traiasca afacerea !

  • catalin, joi, 04.09.2008 20:12
    pt mihai

    bai frate tu esti chiar un snob. Daca esti dispus sa iti bati joc de oameni cinstiti si muncitori mai bine incepe cu familia ta. Ce naiba vb asa de sus si in batjocura??? Loganistule!!! Niva sa fie cea mai frumoasa masina a familiei tale!!! Pai daca omu vrea o masina la 20.000 (ma intreb daca ai vazut atatia bani vreodata), ce treaba ai tu sa-l iei la mishto? Auzi la el, NIVA, josnic mai esti

  • Lucci, joi, 04.09.2008 22:05
    bamboocha

    Mihai,lasa-l in pace pe Mircea ca esti mic si nu stii ce vorbesti.Du-te tu si ia-ti Niva ca sa mergi la tara la tine prin gropi.

  • Stefan, vineri, 05.09.2008 11:05
    Ufff. Romania

    Dlor, Nu uitati ca traiti in Romania, toti aveti nevoie de 4x4 si garda la sol marita avand in vedere gropile, bordurile suprainaltate, indisciplina din trafic ... Locuiesc in "vest" si aici nimeni nu te intreaba de ce ti-ai cumparat 4x4, 5x5, jaguar, dacia sau nu mai stiu ce. Pentru Mircea SM: Ai luat in considerare Nissan-ul Qashqai? Daca nu ma insel are si motoare mai mici disponibile (nu stiu daca sunt toate disponibile si pe piata din Romania), pretul este undeva in jurul a 20.000 euro iar garda la sol este cam la fel ca la Koleos / Kuga / Tiguan. Am avut ocazia sa testez in aceeasi zi Koleos-ul si Kuga. Ambele sunt impresionante ca si sentiment de conducere (mentionez ca am ca si masina un Opel Astra CDTI 1.7). La Renault m-a impresionat silentiozitatea si confortul, indiferent de viteza masinii (am iesit cu ea si pe autostrada la 135 km/h). La Kuga mi-a atras atentia pozitia de conducere si felul in care "simti" masina (are un comportament ceva mai agresiv/sportiv in comparatie cu Koleos). Personal, si e doar o chestiune de gust, nu apreciez foarte tare designul lui Koleos. Dar la fel nu apreciez locurile din spate de la Kuga, care sunt prea mici pentru gabaritul masinii (eu am 1.83m si distanta pana la plafon este de maxim 3-4 cm). Cred ca mai important decat aceste argumente sunt cele practice: pret initial valoare RCA / Casco intervale revizii costuri revizii feedback legat de calitatea service-ului garantia acordata Succes in afaceri si in alegerea unei masini potrivite. Cu stima, Stefan

  • Mihai, vineri, 05.09.2008 13:21
    @catalin si @lucci

    Vedeti dragilor ca atunci cand vorbiti s-ar putea sa va mai ramana cateva coji de seminte printre dinti. Intamplarea face sa am o Niva ca a doua masina si sa o folosesc atunci cand merg la pescuit ceva mai departe de luxosul cartier Ferentari in care locuiti voi. Si aveti dreptate nu e o masina de nasul vostru pentru ca are niste suspensii extrem de dure si asta ar putea sa cauzeze gaturilor voastre acoperite cu lanturi de un kilogram. Cati bani am vazut pana acum, care este cea de-a doua masina si alte detalii de genul asta, nu va dau pentru ca nu-mi sta in fire sa ma laud si nu asta era subiectul discutiei.

  • tony, vineri, 05.09.2008 23:40
    pentru domnul Mircea

    ce zici de o kia sportage

  • yucu, marţi, 09.09.2008 17:11
    niva

    uuu.NIVA.sooper masina pt offroad si pt distractie:D.toate cele bune;)

  • LAURENTIU, vineri, 17.06.2011 16:02
    KOLEOS

    CITIND FOARTE MULT PE ACEASTA TEMA SI IN TARA SI CE SPUN CEI DE AFARA ,SE PARE CA KOLEUS SE APROPIE DE VARF LA CLASA SA REFERITOR LA ABILITATILE IN TEREN ACCIDENTAT , IAR COMPETITORI CARE STAU PUTIN MAI BINE LA CAPITOLUL ASTA NU AU ACEEASI PRESTATIE PE SOSEA.