Automarket a testat Renault Megane F1 Team

Publicat joi, 07.08.2008 12:40 de Mircea Meșter

Sportivitatea s-a imbracat in galben si a pornit rapid, in 6.5 secunde, spre 100 km/h. Cu un arsenal tehnic de invidiat.

Pentru a incepe povestea unui test cu un model special, asa cum este Renault Megane F1 Team R26, trebuie sa incepem de la sursa de inspiratie a acestuia. Adica de la Campionatul Mondial de Formula 1, pe care Renault l-a castigat in 2005 si 2006, sub bagheta lui Fernando Alonso. In aceste conditii, ideea unei versiuni exclusive dedicate acestui eveniment nu a venit foarte greu, mai ales ca francezii aveau deja in gama varianta RS, o sportiva cu pedigree careia Renault trebuia sa ii mai adauge cateva elemente pentru a deveni de senzatie. Si este de senzatie.


IMAGINE

In anii de test-drive care au trecut peste noi am descoperit faptul ca cel mai bun mod de masurare a imaginii unui model este asezarea sa la semafor. Nimic mai simplu, veti spune. Asa este. Numarul de perechi de ochi care se intorc dupa tine este direct proportional cu nuanta cat mai atragatoare a caroseriei. Cifra creste o data cu aparitia unor elemente exterioare care emana sportivitate si tinde spre maximum atunci cand in peisaj intra o serie de stickere care te dau de gol. Da, e galbena (Liquid Yellow e o nuanta special gandita si realizata pentru versiunea F1 Team a lui Megane RS), are etriere rosii semnate Brembo ascunse sub jantele antracit de 19 inch, are discuri de frana ventilate pe fata si pe spate, vine cu spoilere coborate, cu un eleron subtil deasupra lunetei si, evident, este stampilata cu o serie de stickere frontale, posterioare si laterale care evoca originea ideii din care a luat nastere Megane F1 Team: steagul cu patratele.


DE CE R26?

Odata luat testul de imagine, trecem la lucurile serioase. Megane F1 Team R26 nu ar avea un nume atat de lung daca in coada lui nu s-ar ascunde particula R26, dedicatie speciala din partea inginerilor care se ocupa de RS-uri pentru inginerii de la Enstone si Viry-Chatillon, care fac masini de Formula 1. Misterul este elucidat fara a cauta cilindree, puteri si alte acronime transformate in denumire oficiala: R26 este numele de scena al monopostului din 2006.


INTERIORUL

Interiorul te intampina cu scaune Recaro care contrasteaza evident cu plansa de bord si cu celelalte elemente ramase in urma versiunii de serie Megane. E adevarat, volanul si manerul schimbatorului de viteze sunt acoperite cu piele si sunt cusute cu un rosu aprins care iti inspira exact ceea ce inseamna aceasta nuanta pentru un taur: furie. La picioare nu iti este asternut insa un covor la fel de rosu, ci un set de pedale perforate din aluminiu al caror rol este de a-ti asigura aderenta perfecta, indiferent de ce ai ales sa incalti atunci cand te decizi sa pornesti la drum "imbracat" in galben. Este de preferat insa o atitudine sport in tot ce ce te inconjoara, astfel ca pantofii de sofat nu sunt o alegere deloc proasta in conditiile in care sub capota si prin lista tehnica te asteapta o nebunie care te invita sa apesi des pedala din dreapta. Sub levierul franei de mana exista o placuta care te face sa te simti special: stau in exemplarul cu numarul 1826 creat de laboratorul sportiv de la Dieppe, locul din care pornesc spre turatii inalte toate exemplarele RS ale celor de la Renault.


ARSENALUL TEHNIC 

230 de cai la 5500 rpm si 310 Nm la 3000 rpm. De aici pornesti. De ajuns, ajungi la viteze naucitoare extrem de repede, beneficiind de un pachet in care Renault a inghesuit sistemele Power Start, suspensiile sportive si intarite cu 10%, sasiul Cup, bara anti-ruliu frontala care creste in diametru de la 19 la 21 de milimetri pe fata si apare in premiera pe spate si mai ales diferentialul cu alunecare limitata care transforma asfaltul plat din viraje intr-o pista de bob virtuala din care nu ai cum sa decolezi indiferent de cat de curajos decizi sa te arunci la bataie. Aceste elemente combinate te duc de la 0 la 100 km/h in 6.5 secunde si te fac sa treci peste un kilometru in doar 26.6 secunde. Evident, daca ai unde. Si am avut, pentru ca am ales sa testez masina pe soseaua care leaga Brasovul de Sighisoara, o fasie de asfalt indeajuns de virajata si perfecta ca suprafata de rulare. V-o recomand cu mare caldura.


UNEORI, E PREA MULT MEGANE

Exista si unele elemente care nu prea au ce sa caute intr-un astfel de model. Cum este lungimea enorma a schimbatorului de viteze si implicit cursa lunga a treptelor. Sau centurile simple, neadaptate la scaunele cu profil specific sportiv, care au toate sansele sa ajunga in jurul gatului la manevre ceva mai bruste in viraje. Unii dintre cei care au "vizitat" monumentul sportiv pe care l-am avut in teste sustineau, pe nedrept, ca in Megane RS F1 Team nu ai ce sa cauti in zilele de vara pentru ca aerul conditionat setat la 15 grade nu trece mai jos de 20 si ca sistemul audio lasa mult de dorit. Asa este, insa cui ii mai pasa? Senzatiile din F1 Team nu se refera la tactil decat atunci and atingi pedalele sau volanul si nu se refera la auditiv decat atunci cand in joc intra rezonanta sistemului de evacuare. Care, apropo, te lasa sa urci in turatii pentru a beneficia de un concert pentru cilindri si turbina. Un concert de altfel extrem de placut, atat de bine gandit incat dupa 1000 de kilometri parcursi prima senzatie a fost ca mai vreau inca pe atat. Cel putin.


MULTA BENZINA SI NU PREA

Stiu ca veti intreba care e consumul unei astfel de productii eminamente artistice. Nu stiu daca acest lucru conteaza in conditiile in care totul se refera la trairi si senzorial, insa un 9-10 litri/100 km pentru rularea normala in afara localitatii poate fi considerata o cifra abordabila avand in vedere ca sub capota sta un numar de animale intangibil pentru multi. Atunci cand incerci sa tragi de tine si de ea, masina urca spre 12 litri. Singura problema la pompa a fost insa sa termin cat mai repede alimentarea pentru a incepe inca o data caruselul. Si totusi, credeti ca e foarte mult un rezervor si jumatate pentru 1000 de kilometri?

 
IN LOC DE INCHEIERE

Ar fi trebuit sa gandesc o incheiere pentru acest test, insa voi termina cu o simpla urare, mai ales ca aceasta toamna ne va face cunostinta cu noua generatie a lui Renault Megane. Baieti, chiar daca in 2007 si 2008 ati dus-o mai prost decat de obicei, faceti ceva sa reveniti in 2009 in varful Formulei 1. Pentru noi, pamantenii care asteapta firimituri sportive. Chit ca acestea se numesc F1 Team si preiau forma unor modele de serie. Functia conteaza.

  • Frank, joi, 07.08.2008 14:07
    am si eu una exact asa...

    ... si pot sa spun ca masina este fabuloasa !

  • gigi, joi, 07.08.2008 14:13

    Jmechera rau Dacia asta

  • Alex, joi, 07.08.2008 17:40
    DRAGA GIGI

    DRAGA GIGI , DUPA CUM SCRII , SI TU PARI "JMEKER" !

  • R, joi, 07.08.2008 18:49
    HAHAHA

    "Atunci cand incerci sa tragi de tine si de ea, masina urca spre 12 litri." daca dai intr-o masina si matizul ajunge la 12. La Renault-ul asta daca dai in el nu are cum sa ia in veci sub 15%. "avand in vedere ca sub capota sta un numar de animale intangibil pentru multi" lasati povetile de adormit copii si treceti la comentarii serioase.

  • dan, joi, 07.08.2008 18:49
    r26

    s o vedem in comparatie cu leonul copa edition si cu fordul focus rs..

  • Andreea, joi, 07.08.2008 18:50

    Masina e superba!!De mult am pus ochii pe Renault Megane,si asta e masina pe care as vrea sa o am!!

  • b, joi, 07.08.2008 20:24
    hatch of the year

    @dan: un mic test comparativ ;) http://www.youtube.com/watch?v=iUS3xmhz04c

  • georgel, joi, 07.08.2008 20:52
    masina o fii buna ... da omu e visator

    omu e nebun , daca te dai la ea 12 litri la 230 de cai ? poate daca te dai la ea din afara ei sau din scaunul din dreapta , o ameninti , o certi , ceva de genu :D !asta fara 15 litri nici nu se misca 100 km prin bucuresti ..

  • s, joi, 07.08.2008 21:32
    ...

    chiar am adormit aici.. parca citesc povesti cu zane pt copii mici..zana maseluta unde e ?

  • gogo, joi, 07.08.2008 21:52
    Megania publicitara

    primo- masina asta nu consuma 12 litri daca dai in ea, cred ca nu stiti ce inseamna sa dai intr-o masina! sincer Un Megane RS consuma 16-17 daca dai in el - cred ca un R26 duce 20%- vorbesc din experienta si repet- nu cred ca stiti ce inseamna sa turati o masina - va spun toate acestea fara pretentia de a ma considera pilot secundo - nu este o masina desprinsa din Formula 1 asa cum incercati sa ne sugerati - numele nu are nicio legatura cu realitatea- poate vrea RENO sa ne pacaleasca cu Brandul F1 dar nu toata lumea e proasta. Se stie si chiar Ghosn a recunoscut ca transferul de tehnologie dinspre F1 catre Reno e unul mai mult pe hartie, experimental sa-i zicem. Tocmai de aceea francezii vopr sa renasca Alpine - pentru a putea procesa tehnologia din F1. in rest, vise frumoase realizari deosebite

  • florin, vineri, 08.08.2008 09:57
    consum

    imaginativa un anunt in ziar: "vand Renault Megane F1 Team R26,..., consum max. 12L/100km. pret 10000 euro."

  • Mircea Mester, vineri, 08.08.2008 10:06
    consum

    Prieteni, Consumul despre care ati citit (unii dintre voi, pentru ca altii abereaza analizand consumul in oras) in textul de mai sus se refera la un consum mediu al masinii in conditii extraurbane pe o distanta de circa 800 de kilometri. Pe durata acestui parcurs masina a fost supusa si unor turatii ridicate, si unor chinuri in urcare, si unor abordari sportive in coborare, si unor depasiri la aproape maximum din capacitate. Hai sa nu analizam consumuri instantanee (total irelevante) si consumuri pe distante infime atunci cand testam o masina. Relevant este comportamentul sau pe distante lungi, in extraurban. Nu il vad pe acela dintre voi care sa rupa asfaltul pe 800 de kilometri printr-o Romaniei intesata de radare si sosele idioate. Peste toate inca, asa cum am spus si mai sus, consumul acestei masini este absolut irelevant. Va recomand cu mare caldura un test pentru feeling. Thanks. Mircea Mester.

  • gigi, vineri, 08.08.2008 10:17

    Draga alex zi ca nu ti-ar place o dacie dasta sa-i dai talpa.Mie mi-ar place!! Stii faza cu "jmecheria"? Cunosc pe cineva care poate sa modifice si sa consume chiar si sub 10% cand ii dai talpa P.S Ce cupra mi-as lua la banii astia!!

  • R, vineri, 08.08.2008 16:31
    PT ADMINI

    Eu ma bucur ca primti masini la teste si asa mi se pare si normal. Problema este sa stiti sa si afceti testele cum trebuie. o masina de familie, un SUV, una sport, etc. fiecare trebuie privita si testata pe target. Voi ati spus " Atunci cand incerci sa tragi de tine si de ea, masina urca spre 12 litri. " Pai nu exista masina peste 170 CP pe bezina in care sa dai si sa consume sub 12 % chiar si in afara. Ba mai mult, cand dai intr-o masina nu mai vorbesti de limita de radar, ca atunci insemna ca mergi cu 70-90-120 km/h si nu mai poate fi vorba de mers sportiv. Folositi si voi expresii gen "un mers ceva mai sportiv" - mers sportiv la masina aia inseamna sa nu cada turometrul sub 5000 rot/min. daca vreti va arat eu o Mazda 3 1.6 diesel 109 CP (care consuma 7 in oras) sau un Doblo 1.9 diesel 120 CP care la mers sportiv consuma 12 % in afara localitatii. Sunt bune comentarile voastre in general dar nu le mai stricati cu exagerari sau pupincurisme. Mai bine sa fi strict obiectiv,sa se supere ofertantul eventual dar sa te aprecieze cititorii (care inteleg). Multa bafta in continuare!

  • orian, vineri, 08.08.2008 16:37
    Bao

    bai baiati, ori n-am inteles eu, ori aveti voi o problema.Omu' s-a dat 1000 de kilometri cu masina, nu putea sa o tina in rupere toata perioada asta, asa ca mi se pare perfect normal ca daca alternezi mersul sportiv cu zonele linistite (uneori chiar 50 in orasm din cate inteleg de la autor) sa iti iasa in astfel de consum. Am un Megane RS, stiu foarte bine ca daca pe 2 kilometri tai maioneza iese de 20%. Daca mergi alternand, timp de doua sau trei zile, la drum lung, si ii dai cand ai nevoie si stai linistit cand nu, consumul e 11-12. deci are dreptate omu.

  • Moshu, vineri, 08.08.2008 20:08
    aspectul este(lasand ce-i prin maduvioare)...

    urat, nefericit design, oricat de futurist a fost el conceput initial. Daca ar fi fost un prototip si murea asa era de asteptat, dar sa te tii de designul asta si sa-l bagi pe gat in continuare pe piata, este ambitie incapatanata, oricate scutece high-tech ar schimba, sincer mai !

  • Alex, luni, 11.08.2008 04:58
    dadada

    FRUMOASA PERFORMANTA ! PLACE MULT ! ALLEZ RENAULT !

  • Alex, luni, 11.08.2008 04:59
    dadada

    FRUMOASA PERFORMANTA ! PLACE MULT ! ALLEZ RENAULT !

  • marius2009, vineri, 23.01.2009 13:57
    atotstiutorilor

    foarte frumosa si a iesit cea mai buna hot hatch.......asa ca idiotii anti renault sa-si vada de daciile lor si sa nu mai faca comentarii aiurea!mai citit si voi!va credeti toti mai destepti decat toti profesionistii care au testat masina si care au testat alte sute de masini,daca oamenii aia spun ca mengane-ul rs e cea mai buna hot hatch inseamna ca au ei motive foarte intemeiate......dar voi?voi care ati condus si voi o masina va credeti atotstiutori.....