AUTOMARKET INFO: Comparație între electricele Ioniq 5 și Kia EV6

Publicat marţi, 20.04.2021 10:25 de Alexandru Monenciu

Ioniq 5 și Kia EV6 sunt două modele cu zero emisii, dezvoltate pe aceeași platformă. Producătorii au avut, însă, o interpretare personală în ceea ce privește produsul finit. Tocmai de aceea, ne-am gândit să le facem subiectul celui mai nou comparativ Automarket.

Hyundai a lansat noul Ioniq 5 în luna februarie drept primul model dezvoltat de noul său brand electric: Ioniq. Designul a fost inspirat de conceptul Hyundai 45 EV, prezentat în urmă cu doi ani la Frankfurt.

La distanță de numai o lună, Kia a prezentat lumii întregi modelul EV6. Geamănul lui Ioniq 5. Ambele sunt dezvoltate pe aceeași arhitectură E-GMP, dar fiecare are propria personalitate.

Spre exemplu, Ioniq 5 câștigă la capitolul spațiu, având în vedere că ampatamentul este cu 100 de milimetri mai mare decât al lui EV6 (3.000 mm vs 2.900 mm). Totodată, portbagajul are un volum de 531 litri, cu 11 litri mai mult decât EV6.

Atât Ioniq 5 cât și EV6 sunt disponibile cu două variante de baterii, însă cel de-al doilea stă mai bine din punct de vedere al performanțelor. Versiunea de top EV6 GT oferă 585 de cai putere, suficient pentru a atinge 100 de km/h în doar 3.5 secunde.

Prețul este foarte important, dar până acum numai Hyundai a anunțat valoarea de achiziție a noului Ioniq 5 pentru România. La noi în țară, modelul asiatic pornește de la 51.000 de euro.

Găsiți o comparație vizuală mai jos. Întrebarea care se pune este: voi cu cine votați? Hyundai Ioniq 5 sau Kia EV6?

TOATE DETALIILE DESPRE IONIQ 5

TOATE DETALIILE DESPRE KIA EV6

LISTĂ DE PREȚURI IONIQ 5

  • ds, marţi, 20.04.2021 11:18

    Clar Kia EV6 arată super, am și spus de multe ori că este una dintre cele mai frumoase mașini electrice, și adăugînd diferențele de putere și viteză o fac favorita mea. Bine, nu că ți-ar putea folosi la ceva faptul că atinge la 260 km/h în loc de 185.

  • @ds, marţi, 20.04.2021 12:18

    Citeam acum mult timp ca cea mai rapida masina romaneasca din fabrica era un Aro 244 cu motor de Toyota(2.4 benzina) care cuca prindea pe bune190km/h iar cel de 2.9 cosword era si mai performant. Aro cu roti inguste,aerodinamica de caramida si sasiu separat,conceptie 1970. In 2021 n-o sa dau banul pe o rabla pe baterii care nu trece de 185 orice ati zice voi,ca viteza ucide,ca nu avem autostrazi sau unde sa mergem cu ele,blabla...

  • netam-nissan, marţi, 20.04.2021 14:28

    ieftine ca braga - nehotărâții le pot lua deci pe ambele amândouă. p.s. scuze, cărcoteam înainte să văd că nici măcar prețurile nu-s comparate.

  • Sak, marţi, 20.04.2021 17:46

    @ @ds Eu personal as limita toate masinile la 150.

  • Chiuloasa_bengoasa, miercuri, 21.04.2021 14:26

    @ @ds, pai da, ca doar asta conteaza la o masina, viteza maxima. Multumim pentru paralela cu Aro, esti senzational. Si fin cunoscator al domeniului auto. Spor la condus Loganul