“Autostrada electrică”: E.ON România a instalat 7 stații de încărcare rapidă pentru mașini electrice pe ruta Iași-Gheorgheni-Târgu Mureș
E.ON România a pus în funcțiune o nouă stație de încărcare rapidă a mașinilor electrice, în Târgu Mureș, ajungând la un total de 7 stații pe traseul Iași-Gheorgheni-Târgu Mureș, pe care l-a denumit “autostrada electrică”. Până la sfârșitul anului, prin proiectul NEXT-E, în România vor fi instalate 40 de stații de încărcare rapidă.
În cadrul proiectului NEXT-E, cofinanţat din fonduri europene, prin intermediul programului Connecting Europe Facility (CEF), E.ON România va instala 19 unităţi de încărcare rapidă a autovehiculelor electrice, alte 21 urmând să fie montate de către MOL România pe coridoarele de transport european din ţara noastră.
E.ON România a pus în funcţiune, în această săptămână, o nouă staţie de încărcare rapidă a mașinilor electrice, în perimetrul stației MOL din Târgu Mureș, fiind astfel finalizată “autostrada electrică” pe ruta Iași-Gheorgheni-Târgu Mureș.
Posesorii de mașini electrice au astfel asigurată infrastructura de încărcare de-a lungul întregului traseu, prin intermediul stațiilor de la Iași, Târgu Frumos și Cristești (jud. Iași), Tașca (jud. Neamț), Gheorgheni( jud. Harghita), Sovata și Târgu Mureș (jud. Mureș).
Până acum, E.ON România a montat 15 stații, dintre care 7 pe traseul Iași-Gheorgheni-Târgu Mureș, celelalte 8 fiind în localităţile: Piatra Neamţ şi Roman (jud. Neamţ), Bacău, Suceava, Adjud (jud. Vrancea) și București. Totodată, în această perioadă se derulează lucrări de montare a unității de la Râmnicu Vâlcea, în cadrul stației de servicii MOL situată pe strada Calea lui Traian nr. 166.
Staţia de încărcare de la Târgu Mureș are o putere maximă de 93 kW. Astfel, timpul mediu de încărcare a unei maşini electrice va fi de aproximativ 40 de minute pentru 80% din baterie.
În plină dezvoltare se află și “autostrada electrică” Iaşi-București, pe traseul căreia sunt instalate până acum staţii la Târgu Frumos, Roman, Bacău şi Adjud.
Via E.ON
Dacă tot s-au aruncat și au estimat că ”timpul mediu de încărcare a unei maşini electrice” (40 de minute bazate pe ce statistică?) mi se părea corect să estimeze și costul acelei încărcări medii.