Autostrada Sibiu - Piteşti, în pericol: toate lucrările de până acum trebuie refăcute pentru a obţine finanţare europeană
Consultantul Uniunii Europene recomandă refacerea studiilor de fezabilitate realizate pentru autostrada Sibiu - Piteşti pentru ca România să obţină fonduri nerambursabile.
Anul 2016 începe cu numeroase veşti proaste legate de autostrada Sibiu - Piteşti, cel mai important proiect de infrastructură al României până în 2020.
După ce autorităţile au anunţat că traseul ar putea fi finalizat abia în 2023, acum aflăm şi motivele reale pentru care lucrările ar putea întârzia cu cel puţin trei ani faţă de programarea iniţială.
Studiul de fezabilitate, cu alte cuvinte documentul pe care se bazează proiectarea autostrăzii, trebuie refăcut în totalitate din cauza calităţii precare. Nu o spunem noi, ci Jaspers, o instituţie a Uniunii Europene care trebuie să-şi dea acordul pentru ca un proiect de o asemenea anvergură să fie finanţat din fonduri europene nerambursabile.
"Jaspers nu poate confirma caracterul adecvat al documentelor de susţinere a unei cereri de finanţare de succes şi recomandă revizuirea şi refacerea studiului de traseu utilizând o metodologie clară, cadru robust şi adecvat, fără informaţii care se repetă, bazat pe un studiu de trafic de încredere, un calendar realist, soluţii de inginerie care să ia în considerare realizarea efectivă a proiectului, problemele de mediu şi cele mai recente studii şi informaţii", precizează Jaspers într-un raport citat de publicaţia Hotnews.
În absenţa unui acord din partea Jaspers, Uniunea Europeană nu va acorda României fonduri nerambursabile pentru autostrada Sibiu - Piteşti, ale cărei costuri se ridică la aproape 2 miliarde de euro.
În acest context, România are două alternative: fie reface practic studiile de fezabilitate, fie construieşte autostrada doar cu bani proprii, cu riscul de a înregistra numeroase problele din cauza proiectului slab. Cel mai probabil, autorităţile vor alege prima soluţie, care va genera o intarizere semnificativă fata de calendarul propus iniţial pentru construcţia autostrăzii.
Via Hotnews
Cand am spus eu ca ne prinde 2100 si nu o fac nu m-ati crezut ! Asta e doar inceputul tergiversarii lucrarii.