Autostrada Sibiu - Piteşti va avea 9 tuneluri, dintre care unul de aproape 3 kilometri

Publicat sâmbătă, 19.12.2015 08:00 de Daniel Popescu

Autostrada Sibiu - Piteşti va trece prin Curtea de Argeş, va face legătura cu Râmnicu Vâlcea şi va avea nu mai puţin de 9 tuneluri, dintre care unul de 2.8 kilometri.

Ministerul Transporturilor a anunţat la sfârşitul acestei săptămâni traseul ales pentru viitoarea autostradă Sibiu - Piteşti. După ce Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a prezentat cinci variante de traseu, autorităţile au ales în cele din urmă varianta care trece preponderent prin munţi şi care, cel puţin teoretic, va fi şi cea mai dificil de construit.

Astfel, autostrada are traseul Piteşti - Curtea de Argeş - Tigveni - DJ678A - Văleni, de unde virează spre Vest prin construirea a două tuneluri de câte 500 de metri şi 700 de metri. Autostrada va intra apoi pe Valea Oltului pentru a face conexiunea cu Călimăneşti şi, practic, Râmnicu Vâlcea.

În această zonă vor fi construite nu mai puţin de 7 tuneluri, cu lungimi de 600, 1.150, 1.400, 250, 250, 650 şi 2.800 de metri. Ulterior, autostrada ajunge în localităţile Racoviţa şi Boita înainte de punctul de sosire de pe centura Sibiului. În total, vor exista 9 tuneluri cu o lungime totală de 8.3 kilometri.

Termen de finalizare: poate anul 2020

Autorităţile sperau că lucrările la autostradă să înceapă în 2016, însă Dan Costescu, ministrul Transporturilor, a sugerat ca startul ar putea fi dat abia în 2017, întrucât studiile de fezabilitate vor fi terminate în iulie 2016.

Construcţia propriu-zisă va dura "3-4 ani", astfel că 2020 reprezintă un termen de finalizare care include "o marjă destul de optimistă".

Sibiu - Piteşti este singurul tronson de autostradă care lipseşte integral din autostrada A1 care leagă Bucureştiul de Ungaria. Toate celelalte tronsoane au fost finalizate sau vor fi terminate în cursul anului viitor. Autostrada are o lungime de 116 kilometri şi un cost estimat de 2 miliarde de euro, din care 85% vor fi suportaţi de Uniunea Europeană.

Via Mediafax, Ziarul Financiar

  • unckle, sâmbătă, 19.12.2015 10:38

    va avea nu mai puţin de 9 tuneluri, dintre care unul de 2.8 kilometri.... si va fi complet imaginară sa încercăm sa ne reținem orgasmele rutiere, ca sa nu fim dezamăgiți :)

  • dany, sâmbătă, 19.12.2015 11:50

    adica traseul albastru deschis (in acele variante)

  • Scorpionul.negru, sâmbătă, 19.12.2015 12:27

    2020 ? Poate pana atunci se mobilizeaza si e gata proiectul final. De inaugurat cred ca prin 2050 !

  • Gicä, sâmbătă, 19.12.2015 13:40

    9 tunuri nu tuneluri vor da constructori fraierilor

  • 2-10, sâmbătă, 19.12.2015 16:18

    Ca sa fie sigura treaba, s-a ales varianta cea mai proasta, mai exact varianta cea mai lunga (130km vs ~121km celelalte trasee), cea mai scumpa (cu aproximativ 400mil euro mai scumpa decat restul), si cel mai greu de construit, datorita multitudinii tunelurilor (~17km) si a terenului accidentat. Parerea mea e ca daca in zone de plat (vezi Traian Vuia - Margina) sau deal usor (Sebes - Sibiu) sunt probleme de ordin tehnic, Pitesti - Sibiu nu are nici o sansa reala de a se termina inainte de 2025. Parca tot timpul se iau solutiile cele mai proaste de catre asa zisii experti.

  • pop, sâmbătă, 19.12.2015 18:32

    Scorpionul negru a fost optimist cind a spus ca va fi gata in 2050 . Mira-m-as sa se apuce degraba de ea iar de terminat ... , nu stiu ce sa zic . Poate daca o vor face-o chinezii ca de felul cum lucreaza romanii , italienii sau americanii m-am lamurit total !!!

  • bdg66ro, sâmbătă, 19.12.2015 19:23

    la cat s-a investit aveam autostrade berechet .doar Tepes mai poate scoate Romanica din coruptie , din hotie .

  • MRC, sâmbătă, 19.12.2015 20:37

    La noi, ca la nimeni. Deci, traseul ales este si cel mai dificil de realizat. De ce l-ar fi ales pe ala mai simplu?? Apoi, traseul a fost deja ales desi studiul de fezabilitate (cine mai stie al catelea studiu mai e si asta...) va fi gata abia anul viitor....Nu-i asa ca ni se arunca iar cu praf in ochi??

  • Mm, sâmbătă, 19.12.2015 21:31

    Va fi gata in 2020,in 2020+1 luna se va inchide pentru reparatii si se va redeschide in 2020+...ani

  • ABC, duminică, 20.12.2015 12:59

    Eu sper ca au ales în cunoștință de cauză, adică decât sa treacă iarăși prin zone cu alunecări de teren dar dealuri ușoare mai bine treci prin munte, faci tuneluri dar nu închizi apoi autostrada ca o ia la vale (vezi Croatia și tunelurile )

  • Dan, duminică, 20.12.2015 14:42

    Nu Tepes poate scoate tara din situatia in care ne aflam ci NOI !!! Daca nu stam cu mainile in san si ne uitam ca prostii la TV. E necesara actiunea...gen COLECTIV dar nu cu substrat !!

  • Magicianul, duminică, 20.12.2015 16:35

    La anul zburam din Europa si nu mai avem bani de construit .Adio fonduri de furat la smecheri .Culmea ar fi ca toata autostrada sa fie cistigata de o singura firma de apartament ,sa ia bani si sa faca o poteca de mers oile la munte...

  • someone, luni, 21.12.2015 11:09

    ce tare...pana acum o singura manuta rosie la toate comentariile. si nimeni nu e increzator sau optimist ca o vor scoate la capat cu termenul .....si pe buna dreptate

  • zagado26, luni, 21.12.2015 15:00

    Vise taica, vise!

  • S, luni, 21.12.2015 16:05

    La ce comentarii ati dat, este imposibil sa va dau negative :))) Imi place ca sunteti treziti la realitate.

  • ovicor, marţi, 22.12.2015 08:33

    Cel putin tunelurile de pe Lugoj- Deva nu vor fi gata anul viitor, inca n-a fost organizata licitatie pentru atribuire ! Restul din Lugoj- Deva, trebuie ultra optimism sa preconizezi finalizarea lor in 2016. Documentati-va pe peungemerg.ro !

  • xxx, marţi, 22.12.2015 09:41

    Cunosc foarte bine zona, traseul Pitești - Curtea de Argeș - Tigveni - DJ678A - Văleni nu are nici o treaba cu Călimănești. Traseul este prin Șuici, dar trebuie reparat 200m de drum, zona este superba o foloseam pana acum 10 sa ajung mai repede pe valea Oltului (câștigi cel puțin 45min) Referitor la ruta autostrăzii, pana la Câineni traseul nu pune vreo problema, se poate folosii si acum, minimum necesar este o mașină cu garda la sol rezonabila si o suspensie adaptata (cine are Logan poate sa încerce nu va regreta o secunda alegerea Curtea de Arges-Suici-Salatruc-Perisani-Boisoara-Caineni, încă un pont pescarii de păstrăv sa încerce râul Boia, de la mănăstire in sus). Problemele sunt: 1. roca sfărâmicioasa 2. traseul de la Câineni spre Sibiu

  • vasile, miercuri, 23.12.2015 16:11

    Stiu caci tunelul este un pericol pentru romani acum nu mai conteaza cite vor, important este sa se faca odata autostrada asta si restul invata romanul sa nu opreasca in TUNEL sau oriunde crede el ca il apuca cacarea sau alte nevoi interzise in tuneluri... Voi trai sa vad si aceasta autostrada finalizata ? Din anii 70 visam ca si copil fiind, o legatura de autostrada dintre Muntenia si Transilvania. Sincer ? Era mai frumoasa soseaua de atunci dintre Vilcea si Sibiu decit acum cu atitea tehnologii. Intrarea in Sibiu era lunga si dreapta pe 2 benzi, superba si o masina pe ora trecea pe ea. Valea Oltului era si ea lata si frumoasa, lina si usoara dar tot goale si linistita ba chiar si la o inundatie a Oltului, iesit din matca pe sosea, s-a putut trece prin apa si ajunge la destinatie. Acum insa cum este putina zapada, este FINAL de drum... numai JALE si PLINSETE DE JALE... si cind ma gindesc caci in ani 70 mergeam cu Dacia si nu aveam cauciucuri de iarna, trebuie sa va imaginati ce conditii de trafic aveam noi atunci fata de astazi...., si cu toate acestea ne descurcam super... DOAMNE AJUTA SI DA-NE ODATA SI LEGATURA ASTA PESTE CARPATI... AMIN !

  • EU, miercuri, 23.12.2015 16:49

    NU stiu daca versiunea cu tuneluri a fost buna, stim la CIINENI pe Valea Oltului ori de cite ori se surpa muntele, soseaua era inchisa si autostrada asta fiind unica dintre Muntenia si Transilvania atunci din motive poate de construire proasta ca la romani, caci tunelurile din surpare sa stea mereu inchise... ESTE POSIBIL,... acum sa sparga muntele sau sa introduca o freza si sa roada muntele pentru un DEFILEU de autostrada poate este prea scump si la fel de periculos. TUNELUL daca se toarna bine si se construieste ca la metrou, intariri cu placi de beton in forma cilindrica atunci este TOTUL SIGUR daca NU atunci putem sa construim caci iese totul ca la Sibiu la viaduct... Intrebarea este cine sint cei care vor CONSTRUI ? Europa este plina de firme superbe dar la NOI vin mereu RAPCIUGILE si GUNOAIELE Europei ca si cum EURO care ii platim noi ar falsi... CIT CRETINISM si imvecilitatea din partea politicienilor, este ca si cum nu vor sa avem autostrazi, le este frica ca fugim mai repede afara din tara si nu mai muncim pentru ei sclavi in Romania. Sclav in propria tara...

  • aaaaaaaaaaaa, miercuri, 30.12.2015 11:00

    cea mai tare gluma de sfarsit de an ....

  • CauLuc, duminică, 10.01.2016 21:28

    Liniste! Pitesti - Sibiu va fi gata in 2020 numai datorita Euro 2020!