Avancronică F1 Canada: Mercedes, favorită certă la Montreal
Mercedes este marea favorită să câştige Marele Premiu al Canadei pe un circuit unde echipele cu motorizare germană sunt avantajate în faţa rivalilor de la Red Bull sau Ferrari.
Lewis Hamilton sau Nico Rosberg. Acestea sunt singurele variante realiste pentru numele câştigătorului din Marele Premiu al Canadei de la sfârşitul acestei săptămâni, potrivit declaraţiilor mai mult sau mai puţin directe ale piloţilor.
Atitudinea este una corectă având în vedere că circuitul de la Montreal favorizează în special echipele propulsate de Mercedes, care deţine cel mai rapid şi eficient motor turbo V6 de 1.6 litri.
Chiar şi în acest context, etapa canadiană a Formulei 1 se anunţă una plină de spectacol, în special ca urmare a conflictului izbucnit la Monaco între cei doi piloţi ai echipei Mercedes. După ce s-a considerat nedreptăţit la Monaco în urma accidentului suferit de Rosberg în calificări, Hamilton promite să-şi ia revanşa printr-o victorie care să-l readucă pe prima poziţie în clasamentul general.
"Concurez pentru a câştiga şi din păcate nu a fost weekendul meu, dar dau tot ce am mai bun, aşa că mă îndrept spre următoarea cursă cu mai multă energie şi determinare. Montreal este locul unde am câştigat primul meu Mare Premiu în 2007 şi unde am obţinut alte două victorii, aşa că am amintiri speciale", spune britanicul înainte de această etapă.
Ulterior, britanicul a încercat să calmeze spiritele şi să afirme că este în continuare prieten cu coechipierul său, însă oficialii Mercedes au afirmat deja că nu vor tolera niciun incident de cursă între cei doi.
"Filosofia de curse a celor de la Mercedes este să le permită piloţilor să concureze: îi lăsăm pe băieţi să se joace cu propriile jucării, cu excepţia cazului în care le strică. Lupta poate deveni tensionată când concurăm din greu, dar piloţii ştiu că nu vom tolera niciun incident", spune Toto Wolff, directorul de motorsport al Mercedes.
Între timp, rivalii celor de la Mercedes par deja resemnaţi: configuraţia circuitului îi determină pe cei de la Red Bull Racing şi Lotus să nu anticipeze performanţe majore în Canada din cauza deficientelor motorului Renault.
"Cred că Montreal va fi o cursă provocatoare pentru noi şi va fi interesant de văzut cum ne descurcăm acolo. Renault lucrează mult în spatele scenei, [...] dar în următorul eveniment contează performanţa pe linia dreaptă, aşa că va fi foarte interesant să vedem cum suntem împotriva echipelor cu motoare Mercedes", explică Christian Horner, şeful Red Bull Racing.
Între timp, cei de la Ferrari par mai optimişti, însă păstrează un grad de prudenţă ridicat. "Sperăm să avem o zi de vineri bună şi să fim mai aproape de podium decât la Monaco. Nu am niciun dubiu, vom fi din ce în ce mai competitivi la fiecare cursă, dar nu ştiu cu cât", spune Fernando Alonso.
Circuitul de la Montreal şi regulamentul DRS
Performanţa aerodinamică are un rol mai puţin important pe circuitul de la Montreal, în condiţiile în care tracţiunea este esenţială pentru obţinerea unui timp cât mai bun. De asemenea, circuitul stradal beneficiază de nu mai puţin de cinci zone de frânare violentă, un alt parametru important pe care echipele trebuie să-l ia în calcul.
La fel ca anul trecut, piloţii vor avea la dispoziţie două zone în care vor putea activa sistemul DRS pe parcursul cursei. prima zonă începe cu 55 de metri înainte de intrarea pe linia dreaptă dintre virajele 12 şi 13, în timp ce a doua zonă este amplasată pe scurta linie dreaptă de start-sosire. Ambele zone au un singur punct de detecţie, amplasat la 110 metri după ieşirea din virajul 9.
Cifrele circuitului
Lungime tur | 4.361 km |
Numar tururi | 70 |
Distanta totala | 305.27 km |
Provocările pentru unitatea de propulsie
Pe o scară de la 1 (puţin solicitant) la 5 (foarte solicitant), iată cât de solicitant este circuitul de la Montreal pentru principalele componente ale unităţii de propulsie şi pentru respectarea limitei de 100 de kilograme de carburant în cursă:
Motorul cu combustie interna | 4 |
MGU-K | 3 |
MGU-H | 4 |
Unitatea de stocare a energiei | 2 |
Recuperarea energiei | 4 |
Consum de carburant | 3 |
Informaţii meteo: vreme călduroasă
Piloţii vor avea parte de un weekend preponderent frumos în Marele Premiu al Canadei. Vineri există şanse pentru o aversă de ploaie, iar temperatura maximă va fi de 23 de grade, însă sâmbătă şi duminică cerul va fi senin, iar temperatura maximă va urca la 27 şi, respectiv, 28 de grade Celsius.
Prin urmare, calificările şi cursa vor avea loc pe un circuit uscat, iar pneurile intermediare şi cele de ploaie nu vor fi folosite.
Statistici pentru Montreal
▶ Începând din 2000, cursa de la Montreal a fost câştigată de cinci ori de pilotul care a plecat din pole position;
▶ McLaren a câştigat patru dintre ultimele şase curse de la Montreal şi deţine recordul pentru cele mai multe victorii în Canada: 13;
▶ Ultima victorie a Scuderiei Ferrari datează din sezonul 2004 şi a fost obţinută de Michael Schumacher;
▶ Lewis Hamilton a câştigat cursa canadiană de trei ori (2007, 2010 şi 2012).
Sezon | Castigator |
2013 | Sebastian Vettel (Red Bull) |
2012 | Lewis Hamilton (McLaren) |
2011 | Jenson Button (McLaren) |
2010 | Lewis Hamilton (McLaren) |
2008 | Robert Kubica (BMW Sauber) |
Marele Premiu al statului Monaco la TV
În România, Marele Premiu al Canadei se va desfăşura seara, întrucât diferenţa de fus orar dintre cele două ţări este de şapte ore. Începând din acest sezon, drepturile TV ale Formulei 1 pentru România au fost preluate de Dolce Sport, însă calificările şi cursele pot fi urmărite în ţara noastră şi pe posturile de televiziune RTL şi M1.
Eveniment | Ziua | Ora | Transmisiuni TV |
Antrenamente 1 | vineri, 6 iunie | 17:00 | - |
Antrenamente 2 | vineri, 6 iunie | 21:00 | - |
Antrenamente 3 | sambata, 7 iunie | 17:00 | - |
Calificari | sambata, 7 iunie | 20:00 | Dolce Sport, RTL, M1 |
Cursa | duminica, 8 iunie | 21:00 | Dolce Sport, RTL, M1 |
Din pacate am ajuns sa le doresc o defectiune la AMG ,ca sa vedem si noi altceva