Avancronica Marelui Premiu al Canadei - răzbunarea lui Hamilton
Lewis Hamilton este determinat să treacă peste eroarea de strategie de la Monaco şi să câştige duelul cu Nico Rosberg în Marele Premiu al Canadei, în care Mercedes este avantajată de puterea motoarelor.
Lupta pentru titlul mondial a devenit mai echilibrată după eroarea de strategie comisă de Mercedes în Marele Premiu al statului Monaco, în care Lewis Hamilton a terminat doar pe locul trei după ce a intrat încă o dată la boxe după apariţia Safety Car-ului.
Cele numai 10 puncte pe care le mai are avans în faţa lui Nico Rosberg îl determină pe Lewis Hamilton să-şi dorească victoria la Montreal pentru a-şi consolida poziţia de lider în clasamentul general.
"Cred că tot ce trebuia spus despre Monaco s-a spus. Evident, a fost o dezamăgire uriaşă pentru mine şi pentru echipă, dar vom învăţa din asta şi mergem înainte. Vreau doar să revin", spune dublul campion mondial.
Rosberg nu este însă singurul rival al lui Hamilton în perspectiva Marelui Premiu al Canadei. Ferrari a demonstrat că este capabilă să profite de erorile germanilor în special prin Sebastian Vettel, iar inginerii au utilizat două "jetoane" pentru îmbunătăţirea motorului, însă este incert dacă noua specificaţie va fi folosită la Montreal sau abia la următoarea etapă din Austria.
În contextul în care Vettel s-a apropiat la numai 28 de puncte de Hamilton, o nouă gafă din partea Mercedes ar putea pune în pericol supremaţia din clasamentul general.
Williams nu pare încă capabilă să lupte pentru victorii sau măcar pentru podiumuri, în timp ce şansele celor de la Red Bull Racing de a repeta performanţele de la Monaco vor fi afectate semnificativ de deficitul de putere al motorului furnizat de Renault, un aspect crucial pe circuitul de la Montreal. La fel ca şi Mercedes, constructorul francez nu a folosit încă niciun jeton pentru îmbunătăţirea motorului, astfel că cei de la Honda sunt singurii care au urmat exemplul arătat de Ferrari.
Circuitul de la Montreal şi regulamentul DRS
Performanţa aerodinamică are un rol mai puţin important pe circuitul de la Montreal, în condiţiile în care tracţiunea şi puterea motorului sunt esenţiale pentru obţinerea unui timp cât mai bun. De asemenea, circuitul stradal beneficiază de nu mai puţin de cinci zone de frânare violentă, un alt parametru important pe care echipele trebuie să-l ia în calcul.
La fel ca anul trecut, piloţii vor avea la dispoziţie două zone în care vor putea activa sistemul DRS pe parcursul cursei. Prima zonă începe cu 55 de metri înainte de intrarea pe linia dreaptă dintre virajele 12 şi 13, în timp ce a doua zonă este amplasată pe scurtă linie dreaptă de start-sosire. Ambele zone au un singur punct de detecţie, amplasat la 110 metri după ieşirea din virajul 9.
Cifrele circuitului
Lungime tur | 4361 metri |
Cea mai lunga linie dreapta | 1190 metri |
Viteza de top | 333 km/h |
Consum de carburant | 1.37 km/tur |
Cifrele cursei
Numar de tururi | 70 |
Distanta cursei | 305.27 km |
Strategie tipica | 1 sau 2 opriri |
Lungime pitlane | 400 metri |
Timp pierdut in pitlane | 24 secunde |
Strategiile schimburilor de pneuri
Pirelli va furniza în Canada pneuri supersoft şi soft, aceleaşi compoziţii pe care piloţii le-au utilizat şi în cadrul etapei precedente de la Monaco. Natura semipermanentă a traseului face însă ca Montreal să fie un circuit semnificativ mai dur pentru pneuri, astfel că degradarea acestora vă fi mai mare.
Prin urmare, este de aşteptat ca strategiile echipelor să fie mai variate: unii piloţi vor miza pe o singură oprire la boxe, în timp ce din partea altora se aşteaptă două opriri la boxe. Apariţia frecvenţă a Safety Car-ului pe circuit trebuie luată de asemenea în calcul pentru stabilirea unei strategii cât mai flexibile.
Informaţii meteo: vreme frumoasă în calificări şi cursă
După temerile privind ploile de la Monaco, piloţii vor avea parte la Montreal de vreme semnificativ mai frumoasă şi mai caldă. Chiar dacă vineri se anunţă unele ploi răzleţe care ar putea afecta antrenamentele, sâmbătă şi duminică cerul va fi predominant senin, astfel că şansele de ploaie sunt minime. În plus, temperatura maximă va fi de 20 de grade în ziua calificărilor şi de 22 de grade duminica.
Statistici Montreal
▶ 15 dintre cele 35 de ediţii ale Marelui Premiu al Canadei au fost câştigate de pilotul care a plecat din pole position. După anul 2000, acest lucru s-a întâmplat de numai cinci ori;
▶ McLaren are cele mai multe victorii în Canada, 13, spre deosebire de cele 11 ale Scuderiei Ferrari;
▶ Ferrari nu a mai câştigat în Canada din sezonul 2004, când victoria i-a revenit lui Michael Schumacher;
▶ Montreal este cel mai dificil circuit pentru frâne. În cinci dintre cele şapte zone de frânare, piloţii frânează cu peste 200 km/h. Cea mai dură frânare are loc în ultima şicană, acolo unde piloţii încetinesc de la 330 km/h la 120 km/h.
Sezon | Castigator |
2014 | Daniel Ricciardo (Red Bull) |
2013 | Sebastian Vettel (Red Bull) |
2012 | Lewis Hamilton (McLaren) |
2011 | Jenson Button (McLaren) |
2010 | Lewis Hamilton (McLaren) |
Marele Premiu al Canadei la TV
În România, Marele Premiu al Canadei se va desfăşura seara, întrucât diferenţa de fus orar dintre cele două ţări este de şapte ore. Drepturile TV ale Formulei 1 pentru România sunt deţinute de postul Dolce Sport, care poate fi recepţionat şi pe internet prin intermediul platformei TelekomTV. Calificările şi cursele pot fi urmărite în ţara noastră şi pe posturile de televiziune RTL (limba germană) sau Duna (limba maghiară).
Eveniment | Ziua | Ora | Transmisiuni TV | Internet |
Antrenamente 1 | vineri, 5 iunie | 17:00 | - | |
Antrenamente 2 | vineri, 5 iunie | 21:00 | - | |
Antrenamente 3 | sambata, 6 iunie | 17:00 | - | |
Calificari | sambata, 6 iunie | 20:00 | DolceSport, RTL, Duna | Telekom TV |
Cursa | duminica, 7 iunie | 21:00 | DolceSport, RTL, Duna | Telekom TV |
Ferrari vor avea in Canada noul update la motor.