Avancronica Marelui Premiu al Italiei: Vettel mizează pe prima victorie pentru Ferrari la Monza după 2010
Sebastian Vettel speră să reducă și mai mult diferența care îl separă de Lewis Hamilton în clasament printr-o victorie la Monza. Scuderia nu a mai câștigat pe propriul teren din 2010.
Speranțele lui Sebastian Vettel la titlul mondial au crescut după victoria obținută duminică în Marele Premiu al Belgiei, la capătul unei curse dominate autoritar după depășirea efectuată asupra lui Lewis Hamilton în primul tur.
În urma succesului, Vettel are de recuperat doar 17 puncte în fața lui Hamilton și aparent se bucură de un monopost mai rapid decât rivalul său de la Mercedes.
"Avem un monopost bun care pare să funcționeze oriunde. Sper să putem continua ritmul și viteza în cursa următoare de la Monza", a declarat germanul.De altfel, inclusiv Hamilton admite că Mercedes va avea o misiune dificilă pe circuitul italian, mai ales după progresele înregistrate recent de inginerii Ferrari în privința motorului.
"Cu o asemenea performanță pe care o au pe liniile drepte, în următoarea cursă ne-am putea chinui să fim la nivelul lor", este modul în care anticipează britanicul că se vor desfășura lucrurile.
Circuitul de la Monza şi regulamentul DRS
Viteză şi linii drepte lungi. Aceasta ar fi, pe scurt, cea mai potrivită caracterizare pentru circuitul de la Monza, care oferă doar şase succesiuni de viraje şi în care piloţii concurează cu acceleraţia la maxim trei sferturi din timp. Tocmai de aceea, circuitul favorizează echipele cu monoposturi dotate cu motoare puternice precum Mercedes și Ferrari, în timp ce restul speră ca deficitul unităţilor furnizate de Renault și Honda să nu fie atât de mare.
Echipele folosesc aici un pachet aerodinamic specific cu apăsare minimă pentru a obţine maximum de beneficii în termeni de viteză. De altfel, Monza este cea mai scurtă cursă din calendar: anul trecut aceasta a durat doar o oră şi 19 minute, astfel că viteza medie a fost de 232 km/h.
Cu toate acestea, performanţa în viraje şi tracţiunea sunt în continuare importante: viteza de intrare pe liniile drepte este mai importantă decât viteza maximă atinsă pe acestea, element demonstrat de faptul că, de multe ori, monopostul cel mai rapid pe tur nu are viteze maxime impresionante. În acest context, Mercedes a câștigat ultimele 4 curse de la Monza, în timp ce Ferrari nu a mai triumfat din sezonul 2010.
Piloții vor avea la dispoziție pneuri de compoziție supersoft, soft și medium și, așa cum este de anticipat, piloții au optat în special pentru cauciucurile din cea mai moale compoziție, mai ales că acestea vor fi utilizate și pe parcursul calificărilor.
Totuși, este posibil ca în antrenamentele de vineri piloții să folosească și pneurile de ploaie, în contextul în care prognoza meteo indică apariția unor furtuni și o temperatură maximă de 23 de grade. Vremea se va îndrepta însă, astfel că cerul va fi doar parțial noros în zilele de sâmbătă și duminică, când șansele de ploaie sunt minime, iar temperaturile maxime vor fi de 24 și, respectiv, 25 de grade.
Marele Premiu al Italiei la TV:
Eveniment | Ziua | Ora | Transmisiuni TV | Internet |
Antrenamente 1 | vineri, 31 august | 12:00 | Digi Sport, Dolce Sport | Digi Online, Telekom TV |
Antrenamente 2 | vineri, 31 august | 16:00 | Digi Sport, Dolce Sport | Digi Online, Telekom TV |
Antrenamente 3 | sambata, 1 septembrie |
13:00 | Digi Sport, Dolce Sport | Digi Online, Telekom TV |
Calificari | sambata, 1 septembrie | 16:00 | Digi Sport, Dolce Sport | Digi Online, Telekom TV |
Cursa | duminica, 2 septembrie |
16:10 | Digi Sport, Dolce Sport | Digi Online, Telekom TV |
Alonso a castigat la Monza din primul sezon la Ferrari, iar Vettel e la a 4-a încercare. Nu sunt fan Ferrari , dar ar fi frumos pentru fani ca echipa de casa să câștige aici. Si la ce motor au dezvoltat au cele mai mari șanse de reușită.