Avancronica Marelui Premiu de Formula 1 al Coreei de Sud

Publicat joi, 13.10.2011 12:28 de Daniel Popescu

Red Bull, McLaren şi Ferrari vor folosi ultimele patru curse ale sezonului ca fundament pentru sezonul 2012, după ce Sebastian Vettel şi-a adjudecat matematic titlul mondial la Suzuka.

Sebastian Vettel a devenit duminică cel mai tânăr dublu campion mondial din istorie după ce a terminat pe ultima treaptă a podiumului la Suzuka, însă fanii Formulei 1 nu au motive să renunţe la urmărirea ultimelor patru curse din cel puţin trei motive.

Red Bull Racing nu şi-a asigurat încă titlul mondial al constructorilor, lupta pentru locul doi rămâne echilibrată, iar echipele vor utiliza aceste Mari Premii ca bază de plecare pentru sezonul 2012, întrucât regulamentul tehnic nu va suferi modificări majore.

În plus, cursa de la Seul va demonstra dacă McLaren şi Ferrari au făcut într-adevăr progrese semnificative comparativ cu rivalii de la Red Bull.

CINE ESTE CEL MAI BUN DUPĂ VETTEL?

Lupta pentru poziţia a doua în clasamentul general a devenit cu adevărat pasionantă după ce McLaren şi Ferrari au reuşit să învingă Red Bull la Suzuka. Ambele echipe au demonstrat că sunt capabile să lupte pentru victorie, cu un uşor avantaj pentru Jenson Button, care în prezent are un avans de opt puncte în faţa lui Fernando Alonso, însă Mark Webber rămâne la rândul său o ameninţare.

Între timp, Red Bull Racing are deja un avans de 130 de puncte în clasamentul constructorilor cu 172 de puncte rămâne de câştigat, motiv pentru care adjudecarea celui de-al doilea titlu mondial al constructorilor este mai degrabă o formalitate.

NOUTĂŢI TEHNICE

Chiar dacă titlul mondial s-a decis, iar echipele sunt în plin sezon de curse desfăşurate la mare distanţă de fabricile din Europa, cele mai multe echipe au ales să continue dezvoltarea monoposturilor pentru sezonul 2012. Motivul principal este că regulamentul tehnic pentru anul viitor este în mare neschimbat (cu excepţia interzicerii eliminării gazelor de eşapament prin eleronul spate), astfel încât noile componente aduse pe monoposturile actuale vor putea fi transferate cu uşurinţă pe monoposturile de anul viitor.

În plus, echipele de la mijlocul plutonului speră să-şi îmbunătăţească poziţia în clasamentul constructorilor, lupta dintre Force India, Sauber şi Toro Rosso fiind una echilibrată.

CIRCUITUL YEONGAM

Coreea de Sud a debutat în calendarul competiţional doar anul trecut, însă circuitul a fost apreciat de cei mai mulţi piloţi, chiar dacă lucrurile au fost finalizate cu mare întârziere. Acesta beneficiază de cea mai lungă linie dreaptă din calendarul competiţional (1050 metri) şi de o combinaţie de viraje lente şi de mare viteză.

Sistemul Drag Reduction System (DRS) va putea fi utilizat pe cea de-a doua linie dreaptă, la 500 de metri după ieşirea din virajul 2, până în zona de frânare pentru virajul 3. Se anticipează că depăşirile vor fi destul de facile, chiar dacă DRS va fi utilizat doar pe ceva mai mult de jumătate din lungimea totală a liniei drepte.

Iată un tur virtual de pistă pe circuitul de la Yengam

Date generale despre circuit

 Lungime tur  5.615 km
 Numar tururi  55
 Distanta totala  308.630 km


STRATEGIILE PENTRU PNEURI

Pirelli va furniza cauciucuri de compoziţie supersoft şi soft pentru Marele Premiu al Coreei de Sud. Datele obţinute în antrenamentele de anul trecut sugerează că pneurile se vor degrada într-un ritm alert, ceea ce sugerează un număr de trei până la patru opriri la boxe pe parcursul cursei. Datele trebuie privite însă cu precauţie, întrucât cursa inaugurală de anul trecut s-a desfăşurat pe ploaie, motiv pentru care comportamentul pneurilor nu a putut fi analizat în profunzime.

VREME

Potrivit datelor furnizate de meteorologici, ambele sesiuni de antrenamente libere de vineri vor fi afectate de ploi torenţiale, însă acestea se vor risipi până la finalul zilei de vineri. De aceea, se anticipează că antrenamentele şi calificările de sâmbătă vor avea loc pe un circuit uscat cu aproximativ 20 de grade în termometre, în timp ce duminică cerul va fi mai mult noros, însă şansele de ploaie vor fi minime, iar temperatura maximă va fi de 18 grade.

REZULTATE ANTERIOARE

Ediţia inaugurală a Marelui Premiu al Coreei de Sud a fost câştigată de Fernando Alonso, după ce Sebastian Vettel a abandonat cu noua tururi înainte de final din cauza unei defecţiuni la motor.

STATISTICI PENTRU MARELE PREMIU AL COREEI DE SUD

  • Red Bull va deveni matematic campioana mondială la constructori dacă câştigă mai multe puncte decât McLaren în cursă;
  • Red Bull Racing este singura echipă care a plecat din pole position în 2011;
  • Sebastian Vettel poate obţine al 13-lea pole position al anului şi al şaselea consecutiv. Recordurile sunt deţinute de Nigel Mansell (14) şi, respectiv, Ayrton Sena (8);
  • Vettel şi Button au terminat de fiecare dată pe podium în ultimele cinci etape, în timp ce Hamilton are tot atâtea curse de când nu a mai reuşit această performanţă;
  • Ultimul abandon suferit de Vettel şi Red Bull a fost consemnat la cursa din Coreea de Sud de anul trecut.

PROGRAM

Marele Premiu al Coreei de Sud se va desfăşura după următorul program, conform fusului orar al României:

 Eveniment  Ziua  Ora  Transmisii TV
 Antrenamente 1  vineri, 14 octombrie  04:00  DigiSport 2
 Antrenamente 2  vineri, 14 octombrie  08:00  DigiSport 1
 Antrenamente 3  sambata, 15octombrie  05:00  DigiSport 1
 Calificari  sambata, 15octombrie  08:00  DigiSport 1
 Cursa  duminica, 16 octombrie  09:00  DigiSport 1
  • mikahakkinen, joi, 13.10.2011 23:35
    Grafica

    Senzational clipul. Ce fain ar fi daca am avea astfel de dueluri in fiecare cursa ;)