Avertisment pentru posesorii de mașini implicate în scandalul Dieselgate: nemții care nu își “repară” softurile în service vor pierde dreptul de circulație

Publicat joi, 16.08.2018 14:17 de Paul Cosma

Autoritatea federală de transport din Germania a transmis un avertisment către posesorii de mașini din grupul Volkswagen ale căror vehicule au fost implicate în scandalul Dieselgate. Potrivit KBA, nemții care dețin o astfel de mașină diesel riscă să piardă dreptul de a mai circula dacă softul motorului “nu este reparat” în termenul impus de autorități.

Presa din Germania susține că autoritățile din Hamburg și Munchen au început să ridice dreptul de circulație pentru mai multe modele Audi și Volkswagen cu motoare diesel Euro 5, după ce proprietarii acestora au ignorat, în repetate rânduri, apelul să vină cu mașinile în service pentru a “repara” softurile cu probleme care au produs celebrul scandal Dieselgate.

“Chemarea și venirea în service este obligatorie pentru mașinile grupului VW care au fost implicate (n.a. în scandalul Dieselgate). Mașinile care nu sunt reparate pot fi, în cele din urmă, retrase de pe drumuri. După anunțarea acestui recall, proprietarii au avut aproximativ un an și jumătate să vină în service. Suficient timp pentru a lua parte la recall,” au transmis oficialii KBA.

La începutul anului 2016, KBA a aprobat actualizarea softurilor cu probleme de la VW, după ce, în septembrie 2015, grupul german a recunoscut manipularea testelor de emisii pentru circa 11 milioane de mașini (5 milioane în Europa).

Potrivit KBA, 95% din cele 2.46 de milioane de mașini afectate de Dieselgate în Germania au fost deja “reparate”. Restul sunt în pericol să nu mai poată circula pe drumuri dacă posesorii lor nu se prezintă de urgență în service pentru reparații.

Via Automotive News

  • Anonim, joi, 16.08.2018 15:54

    Asteptam sa introduca si Veorica asa ceva . Ai cazan masluit mergi sa iti faca upadate si apoi poti circula nu vrei stai cu ruginitura pe tusa

  • Kirotractor, joi, 16.08.2018 18:14

    Rugina-i o falsă problemă - mașinile afectate fiind relativ noi. Exact ce-i mai important nu-i scris însă pe AM - și de fapt nicăieri altundeva că deh, ie bun mălaiu din advertising-ul mirosind VAG a șpagă întru omerta... ;-) Mai exact, că *actualizarea* respectivă e o cârpăceală jalnică, ducînd nu doar la scăderea puterii tedei-urilor, ci și la creșterea consumului.

  • mircea badea, joi, 16.08.2018 18:20

    de ce nu e valabil in toata uniunea? si de ce vw nu arata exact ce face acel software, cat de eficient e?

  • vw s-a apucat de facut carnati, vineri, 17.08.2018 18:01

    @ mircea badea Hai sa te luminez eu : 1. Nu e valabil fiindca ,,ei pot,, . 2. Nu arata fiindca ,,ei pot.,,. Iti pare cunoscut ?