Băimărenii finisează volane de Audi în cea de-a cincea fabrică TRW din România
Compania TRW Automotive a deschis la Baia Mare cea de-a cincea sa fabrica din România. În acest moment, compania americană care produce subansamble are 4300 de angajaţi în ţara noastră.
România începe să devină uşor-uşor un hub al producţiei auto şi de subansamble auto. După ce Mercedes a anunţat săptămâna trecută extinderea fabricii de transmisii pe care o are în Sebeş printr-o investiţie de 300 de milioane de euro, compania TRW - producător de componente auto, sisteme de siguranţă, electronice şi elemente de şasiu - anunţă deschiderea celei de-a cincea fabrici proprii în România.
"Am deschis acest sit de producţie pentru a ne ridica la nivelul cererilor şi a pretenţiilor în creştere ale celor de la Audi. Avem la dispoziţie forţă de muncă excelentă cu potenţial imens în această zonă de producţie şi suntem încrezători că ne vom ridica la nivelul aştepărilor clienţilor noştri. Baia Mare este un loc optim în termeni de infrastructură şi reţele de transport şi va întări poziţia TRW, unul dintre cei mai mari angajatori din industria auto în România", a declarat Ovidiu Ambrus, managerul de producţie TRW în ţara noastră.
În acest moment, fabrica din Baia Mare are 300 de angajaţi, însă TRW promite ca până la finalul acest an forţa de muncă să crească la 650 de angajaţi. Compania americană înfiinţată în 1901 are astăzi cinci fabrici în România (Baia Mare, Timişoara, Oraviţa, Lupeni şi Marghita), în acestea activând 3400 de angajaţi. Cele cinci situri de producţie realizează subansable pentru 14 constructori auto.
-
dumbravaandrei, marţi, 30.04.2013 12:05
Bravo. La cat mai multe fabrici!
-
flaviu, marţi, 30.04.2013 13:26
da.. si sisteme de directie si franare in Caracal. :-))
-
dan, marţi, 30.04.2013 13:29
Vecinii nostri unguri au fabrici intregi de automobile si noi frecam volane.
-
asdsad, marţi, 30.04.2013 14:07
Una dintre companiile care platesc cel mai slab de pe piata si care este interesata de profit maxim, fara nici un respect pentru angajatii, saraci nu au ce face !
-
@dan, marţi, 30.04.2013 14:09
ca sa ajungi sa faci o masina mai intai freci niste volane. Ce vreau sa zic e ca o industrie a componentelor - subansablelor este foarte benefica pentru viitorul uzinelor auto in regiune pe motivul distantei mici de transport am acestor volane frecate. Ma bucur, si cum au zis si dumbravaandrei, la cat mai multe fabrici !
-
dan, marţi, 30.04.2013 15:31
@ @dan Ba din contra, daca reusesti sa aduci un singur fabricant de automobile, vine si suita de n-spe sute de firme furnizoare dupa el. Asa, Ungaria are fabrica Audi, Mercedes, plus 90% din furnizori la ei, iar noua ne raman resturile, ciurucurile. Si ne mai si imbatam cu apa rece, ca incepem sa atragem investitori, cand, de fapt, coasem si noi pielea pe volane sau legam 3 mufe cu minimumul pe economie. Cel mai grav la toata starea asta de fapt e ca ne complacem in a ne accepta statutul de sclavi. E drept, multumita guvernarilor de pana acum (care s-au aciuiat la conducere multumita populatiei active la vot, in marea lor majoritate pomanagii de ocazie), nici n-avem ce oferi: drumuri ioc, infrastructura lipsa, conditii pauza.
-
LEE, marţi, 30.04.2013 16:14
.............. sa vina KIA / HYUNDAI / HONDA / marcile chinezesti / NISSAN / grupul PSA / grupul FIAT / SUZUKI .............. si atunci sa schimba treaba !!!
-
ScorpyonVAG, marţi, 30.04.2013 20:40
@Dan: Atunci hai ca noi mergem sa construim automobile si tu vi sa freci... volanu. Tu nu cunosti istoria Romaniei ? Tu vrei sa fim la acelasi nivel cu tarile din Vestul nostru dupa ce am fost condusi de anumite regime si pe cand ceilalti au fost ajutati de planul Marshal, iar noi in loc sa fim ajutati a trebuit sa ajutam pe cei la care am fost supusi sa isi revina ei primii. !
-
Cristi V, marţi, 30.04.2013 21:11
Faptul ca fac multe piese la noi si in estul europei este ok pt noi, vin bani in tara si atrag dezvoltarea intregii regiuni. Dar totusi de ce mai cer peste 30000 euro pe un A4??!!! Cica e masina "nemteasca" si merita banii !!! Niste escroci , noroc ca au clientela selecta printre manelisti si fotbalisti si vand masini facute cu piese din Romania cu preturi de "made in germany"...
-
AndreiRN, marţi, 30.04.2013 23:12
Un produs mult prea complex pt romani. Hahahahahaha
-
Ioanide, miercuri, 01.05.2013 10:32
Si cand ma gandesc cat de mandrii sunt proprietarii de masini nemtesti facute in mare parte in Baia Mare , Roman, Caracal etc. etc. !!!! Tot mai bine Audi !!! Pe cand o fabrica si in Ferentari , ca acolo pentru 10 lei pe zi si niste etnobotanice iti fac romanasii o masina "made in germany" pe zi !!!
-
Tapi, miercuri, 01.05.2013 10:49
Nu mai exista de mult masini made in germany. In afara de ansamblarea finala ( nu la toate modelele) numai preturile au ramas "nemtesti". Dar cu atat mai bine pentru noi, din cei 30-40000 euro cat costa un A4 , se intorc si la coana Leana de la Baia Mare 10-15 euro pe zi !! Mizerie !!!
-
@Tapi si @ ioanide, miercuri, 01.05.2013 17:27
Sunteti posesori de renault made in Turcia probabil.
-
@Cristi V, miercuri, 01.05.2013 17:30
Ce importanta are ca se finiseaza volane in Romania? Ar trebui ca un A4 sa coste 15 mii ca are volane finisate in Romania? Pe principiul asta Logan ar trebui sa coste full 5000 de euro maxim iar pretul de plecare 2500.
-
Sandu, joi, 02.05.2013 14:08
Parca ar fi vorba numai de volane... La noi se fac cablajele electrice, air bag-urile, Bosch-ul face mare parte din sistemele abs, aprindere, se fac volane , scaune, cauciucurile etc. , o buna parte din electronica e chinezeasca (display-uri etc), caroserii se fac in cehia, iar la motoare le fel, numai asamblarea si blocul motor la o mica parte din modele e nemteasca. Ma refer aici stric la modelele de pana la40-50k euro, la cele de lux situatia se schimba. Singura diferenta este ca nemtii sunt jmecherasi si le fac prin firme anonime pentru a nu se face legatura intre ei si toata productia din estul europei si din alte tari! Asa traiesc "clientii selecti" (dar naivi) cu iluzia ca au cumparat masini nemtesti.
-
Tapi, joi, 02.05.2013 14:38
Nu am renault, am un opel, dar cu toate astea nu ma laud ca am masina nemtesca care merge sute de km fara ulei cum se lauda unul pe aici detinator de Audi. Am preferat sa iau o astra noua, cu dotari peste medie, decat un Audi second, tocmai datorita faptului ca stiam de mult ca mare parte din productia de componente nu mai este facuta in germania, iar mitul cu masina integral germana a ramas doar pentru cei al caror orgoliu este mai mare decat capacitatea de a percepe realitatea!
-
vali86, joi, 02.05.2013 22:50
avand in vedere ca produc componente pentru producatori celebrii, muncitorii castiga minimul pe economie, in conditiile in care se lucreaza tot programul in picioare ,,,,,,,,,,...........
-
mda, vineri, 03.05.2013 13:40
Unii aveti o gandire superficiala, ca sunt facute cablaje pe nu stiu unde, sau plastice, etc...asta inseamna ca nu mai este o masina nemteasca, frantuzeasca, japoneza? Pai o Toyota pt Europa credeti ca are majoritatea componentelor facute in Japonia? Sunt in Europa mare parte, inclusiv Europa de Est, mai ales cablaje si plastice, care e problema? Nu sunt fiabile? @Tapi Mai exista foarte putine modele care sunt produce integral intr-o tara, foarte putine, conteaza produsul final, poate unii si le cumpara pt produsul final si de calitatea lor, nu ca au impresia ca este doar made in Germania sau Japonia.
-
xulescu, luni, 06.05.2013 12:01
Problema este cea a perceptiei oamenilor, mai ales la noi, in romania. Cine isi cumpara un audi crede din tot sufletul ca si-a luat masina germana si, in consecinta, poate sa nu semnalizeze cand schimba directia, poate sa taie calea celorlalti, poate sa scuipe imediat cum a facut primul pas afara din masina si alte asemenea placeri romanesti! Daca ar tine cont ca franele sunt facute la caracal etc. etc. ma gandesc ca poate (desi nu cred) ar mai cobori un pic cu picioarele pe pamant si nu s-ar mai crede zei (manelisti) coborati pe pamnat!
-
prity, luni, 06.05.2013 15:39
sunt niste escroki ordinari,trw u masii neh salar neh pauza cei asta mai und suntem in jungla sa faki produktie la niste ratati ka ni nu stiu kate pite au in straita ke firmai asta dak volanu e fabrikat d noi va dati seama ke kalitate are
Citeste si
-
INTERN | luni, 25 noiembriePrețuri noul Audi Q5 în România: start de la 55.300 euroAudi a deschis comenzile pentru noul Q5 în România. Noul SUV de clasă medie al germanilor are un preț de pornire de 55.300 euro în țara noastră. Citeste tot
-
INTERN | vineri, 22 noiembrieNoul Opel Frontera poate fi comandat în România: start de la 22.400 euroOpel a deschis comenzile pentru noul Frontera în România. SUV-ul de clasă subcompactă are un preț de pornire de 22.400 euro în țara noastră. Citeste tot
-
INTERN | vineri, 22 noiembrieProducția auto națională a crescut cu 19% în octombriePotrivit celui mai nou raport al Asociației Constructorilor de Automobile din România, producția auto din țara noastră a avut parte de o creștere de 19% în luna octombrie. Creșteri au fost înregistrate și raportat la ultimele 10 luni. Citeste tot
-
INTERN | miercuri, 20 noiembrieBrașovul interzice trotinetele închiriatePrimăria Brașov a interzis oficial trotinetele de închiriat în tot orașul. Serviciile de închiriere a trotinetelor nu vor mai funcționa în Brașov pentru o perioadă nedeterminată. Citeste tot
-
INTERN | marţi, 19 noiembrieNoul Renault 5 E-Tech a devenit mai accesibil. Start de la 26.900 euro în RomâniaRenault a deschis comenzile pentru noul Renault 5 E-Tech în versiunea Urban Range pe piața din România. Noua versiune propune un preț de pornire de 26.900 euro. Citeste tot
va mai deschide o fabrica de airbag-uri in zona Roman :)