Bătaie pentru primul loc în topul constructorilor: VW contestă cifrele GM
Volkswagen contestă rezultatele comerciale General Motors şi susţine că ar fi trebuit să obţină fără mari probleme prima treaptă a podiumului. Dacă formula de calcul este corectă, şi Toyota ar pierde locul 3 în faţa Renault-Nissan.
La finalul săptămânii trecute, General Motors a ieşit triumfător în lupta mondială pentru primul loc în clasamentul celor mai mari constructori auto. Datele publicate de GM au arătat că grupul din Detroit a reuşit să vândă 9.025.942 de maşini, cu 7.6% mai multe decât anul trecut şi cu aproape un milion mai mult decât ce a reuşit
Încoronarea GM nu se face însă fără scandal. Potrivit prestigioasei publicaţii Wall Street Journal, Volkswagen contestă rezultatele comerciale General Motors şi pretinde prima treaptă a podiumului. Oficialii germani susţin că grupul lor nu a luat în calcul şi vânzările subsidiarilor MAN şi Scania, producători de camioane, care au livrat împreună în 2011 un total de 200.000 de maşini.
Vă întrebaţi probabil ce relevanţă are această informaţie în condiţiile în care diferenţa dintre cei doi constructori este de aproape un milion de maşini. Acuzaţiile nu se opresc însă aici.
Volkswagen susţine că cifrele GM au fost puternic impulsionate de companiile chinezeşti SAIC MotorCorp şi Liuzhou Wuling Motors, în cadrul cărora americanii deţin acţiuni. Nemţii susţin însă că GM nu deţine un pachet majoritar în cadrul celor de la Wuling şi, drept urmare, nu îşi poate trece în cont cele 1.2 milioane de maşini low-cost vândute de constructorul chinez în 2011.
Toyota nu merită nici locul 3?
Dacă clasamentul general ar lua în calcul şi maşinile vândute de subsidiari în cadrul cărora marile grupuri nu deţin majoritatea, atunci şi pentru locul trei s-ar da o bătălie crâncenă. Toyota, cu cele 7.91 milioane de exemplare, ar pierde chiar şi această poziţie în faţa celor de la Renault.
Văzuţi ca o entitate alături de partenerii de la Nissan, francezii ar fi putut contabiliza un total de 8.03 milioane de maşini cu ajutorul unităţilor japonezilor şi cu ajutorul maşinilor vândute de ruşii de la AvtoVAZ, acolo unde Renault deţine 25%.
via | carscoop
ce-mi place. astia de la vw isi baga unghia-n gat ca nu sunt ei cei mai cei. unde sunt acum e maxim pentru ca tot mai multi sunt dezamagiti si plictisiti de aceasta marca de pensionari ,noroc cu audi ca in rest marcile lor de masa sunt slabute. daca ar fi avut si ei de unde sa scoata inca 100000000 de masini vandute chiar si cu 3% actiuni in acea firma se bateau cu pumnii in piept ca ei sunt cei mai tari si nu mai conta atunci ceea ce abereaza acum. insa daca au doar 200000 normal ca frustrarea e mare si nu o pot gestiona. samsari penibili ce sunt =)))