Bătălie strânsă între BMW și Mercedes-Benz pe piața din România, în 2021: victorie cu o diferență de 15 mașini
Și în 2021 am avut o bătălie strânsă între BMW și Mercedes-Benz, cele mai iubite mărci premium de către români. Diferența dintre cele două mărci a fost de numai 15 mașini, așa că victoria a fost una la mustață.
Am aflat deja că piața auto s-a contractat ușor în anul 2021. Ce nu știm, este cum s-au descurcat producătorii de mașini premium și de lux pe piața din România. Având în vedere apetitul românilor pentru mărcile germane Audi, BMW și Mercedes-Benz, este interesant să vedem cât de strâns a fost duelul acestora.
Dacă ne uităm pe cele mai noi cifre transmise de APIA (Asociați Producătorilor și Importatorilor de Automobile), vedem că Audi a marcat o revenire față de 2020, reușind să înmatriculeze 1712 mașini, cu aproape 600 mai multe decât în 2020.
Duelul pentru supremație s-a dat, însă, ca de obicei, între Mercedes-Benz și BMW. De data aceasta a fost o victorie la mustață, trecută în contul producătorului din Stuttgart, care a înmatriculat cu 15 mașini mai multe decât rivalul său bavarez. Au fost 3290 de unități Mercedes-Benz și 3275 de mașini BMW. Și în luna decembrie Mercedes-Benz a câștigat duelul, cu 222 de mașini, față de 216 ale rivalilor din Munchen.
Ceilalți producători premium s-au situat cu mult în spatele plutonului fruntaș. Volvo a înmatriculat 975 de mașini (în creștere de la numai 669 livrate în 2020), Porsche a livrat doar 285 de mașini (în scădere față de cele 335 vândute în 2020), Jaguar a comercializat 118, iar Land Rover 509. Lexus a înregistrat o ușoară creștere față de 2020, reușind să înregistreze 205 mașini.
Nici exoticele și mărcile de lux nu au dus-o rău în 2021. Spre exemplu, Ferrari a vândut 31 de mașini, față de numai 20 livrate anul trecut. Lamborghini a resimțit o ușoară scădere, cu numai 29 de mașini înmatriculate. Bentley a consemnat 38 de mașini vândute, iar Rolls Royce a avut o creștere de 20% pentru că a vândut 12 unități în România, nu 10 ca anul trecut. Maserati a fost la aproape același nivel, cu numai 24 de mașini înmatriculate, însă ceva mai bine decât cele doar 14 de anul trecut.
Cea mai spectaculoasă creștere a bifat-o Aston martin, adică 333%. Față de numai 3 exemplare vândute în 2020, englezii au reușit în 2021 să le ofere românilor un total de 13 mașini. Probabil, lansarea SUV-ului DBX și-a spus cuvântul.
via APIA
una din alea 15 in plus e a mea :))))