Bateria viitorului: nu folosește pământuri rare și se încarcă în 90 de secunde
Mahle Powertrain și Allotrope Energy au dezvoltat o baterie litiu-carbon care nu folosește pământuri rare și care se încarcă foarte rapid. Acumulatorul combină avantajele unui supercapacitor cu cele ale unei baterii litiu-ion.
Bateriile sunt o componentă vitală a unui vehicul electric, iar marile companii din domeniu caută încontinuu soluții pentru a le face cât mai eficiente cu putință.
Mahle Powertrain și Allotrope Energy și-au unit acum forțele și au prezentat o baterie inovatoare, litiu-carbon, care îmbină avantajele unui supercapacitor cu cele ale unei baterii "obișnuite" litiu-ion.
Mai mult, nu folosește pământuri rare (un grup de 17 elemente extrem de importante, socotite critice pentru asamblarea a aproximativ un sfert din tehnologia actuală) și se încarcă într-un timp foarte scurt. Totodată, rata de degradare a bateriei este mai mică, comparativ cu una litiu-ion, și este stabilă la temperaturi înalte.
Pe scurt, poate funcționa fără un sistem de răcire complex și fără un sistem de gestionare termică elaborat. Durata de viață, susțin inventatorii, este de peste 100.000 de cicluri.
Ca studiu de caz, Mahle a analizat mopedurile electrice, destinate livrărilor. Pentru o autonomie de 25 de kilometri, un asemenea moped echipat cu o baterie litiu-ion de 500 Wh ar avea nevoie de 30 de minute pentru o încărcare. În acest caz, bateria ar trebui înlocuită o dată la un an sau doi.
Bateria litiu-carbon ar putea fi încărcată în doar 90 de secunde, cu o viteză de încărcare de 20 kW.
Dr. Mike Bassett, șeful de cercetare al Mahle Powertrain, va prezenta toate detaliile acestui studiu în cadrul evenimentului Cenex Low Carbon Vehicle.
via Mahle Powertrain
-
M0PD, joi, 23.09.2021 13:25
nu te entuziasma edica, e vorba de baterii de mopede.
-
Nica, joi, 23.09.2021 13:40
Bravo Edikk, deci recunoști că actualele maşini electrice sunt uzate moral
-
Joe, joi, 23.09.2021 14:47
probabil ca sunt singurul, dar parca marele salt la aceasta electrificare, si nu stiu de ce, ma astept sa fie un motor electric super inovator si nu bateriile...
-
Edikkk, joi, 23.09.2021 15:08
dle Nica, nu ! Exprimarea corectă este dacă aceste noi baterii AR FI DEJA azi în producţie de masă, atunci bateriile maşinilor electrice, cele noi la vânzare, ar fi uzate moral. Dar la fel ca şi QuantumScope cu bateriile solid state, sunt în dezoltare, testare şi nu în producţie. Când vor fi, abia atunci, vom mai vedea. Dar nu cred că mai devreme de 2027-2030. Deci, doar bateria ar fi uzată moral, care la o adică se poate schimba. Pam pam.
-
Lucian, joi, 23.09.2021 16:30
Stimabile autor (redactia, traducatorul, care ar fi) Bateria va fi Li-C (litiu carbon). Si nu are pamanturi rare!! Li (litiu) este al 3-lea element chimic si face parte din grupa metalelor alcaline. Nu se gaseste decat sub forma de compusi chimici, adica Li (compusii lui) face parte din categoria pamanturi rare. Cum este posibil sa apara intr-o revista, care se vrea de tehnica, o asemenea ineptie, ca sa nu spun prostie. Asa ceva denota clar pregatirea colectivului redactional.
-
eu, joi, 23.09.2021 17:08
cum ziceam, termicele au deja crucea pe ele
-
alex_cu_a_mic, joi, 23.09.2021 17:25
@Joe Motoarele electrice au atins perfectiunea. Multe din ele au peste 95% eficienta. Nu e nimic de inovat acolo. Poate doar inlocuirea cuprului cu ceva mai ieftin si la fel de eficient. Batalia mare e pe baterii. Alea sunt o piatra de moara si la propriu si mai ales la figurat. Sunt scumpe, sunt grele, se incarca greu, se degradeaza in timp, se degradeaza in utilizare, se degradeasa la incarcare, se degradeaza la rece, se degradeaza la cald etc. Ontopic. Asocierea unui capacitor cu o baterie si incarcarea in 90 de secunde imi suna mai mult a incarcarea capacitorului in 90 de secunde si apoi incarcarea bateriei din energia din capacitor. Bateria probabil are o incarcare mult mai lenta. Capacitorul ar putea inmagazina cam 0.5kwh. De asta s-a si folosit scuterul. Era mai interesant daca dadeau mai multe detalii despre baterie. Mahle astia erau baieti seriosi. Au dat-o si ei in comunicate seci de marketing?
-
mircea badea, joi, 23.09.2021 20:02
sunt sigur ca exista tehnologii chiar mai bune dar tinute la sertar. cei care au dat drumul la covid(si vaccinuri..) vor sa ne extermine, nu sa ne dea energie gratis.
-
pipo, joi, 23.09.2021 21:30
Titlu bombă si apoi conținut dezamăgitor, marketing de rahat ! Auzi la ei "pământuri rare" !! Ce pusca mea e ala bre ? Vorbim acum in jargou eco-electric?
-
UnAlex, vineri, 24.09.2021 11:14
Bravos Lucian si alex! Litiul este un metal rar dar care nu se gaseste in stare pura in natura, el trebuie extras si procesat prin niste procedee scumpe si nu prea prietenoase cu mediul (sau cu oamenii). Asta in cazul in care aveati impresia ca retragerea din Afghanistan a fost intamplatoare - se vehiculeaza ca pe teritoriu s-ar afla unele din cele mai mari zacaminte de litiu. Restul e can-can. Sunt niste procese electro-chimice implicate in incarcarea unei baterii/acumulator, ceva trebuie sa cedeze. Daca fortezi incarcarea scazi durata de viata si invers.
-
tng, vineri, 24.09.2021 13:51
exista tehnologii mai bune dar, sunt tinute la sertar de catre romani.
-
Cicluri, sâmbătă, 25.09.2021 02:11
O suta de mii de cicluri,dar trebuie schimbate la un an sau doi? Cum,asta?
-
bla bla, sâmbătă, 25.09.2021 11:45
@lucian litiul nu este un element rar. Se găsește din abundenta în mari și oceane. @unAlex cum i-am zis și lu Lucian, litiul nu este un element rar. Se găsește din abundenta în mari și oceane, nu doar în scoarța terestra. Iar procesul de extracție nu e asa de costisitor și periculos pentru mediu și oameni. Este muuult mai sigur decât extragerea petrolului. Bloomberg a făcut un scurt documentar despre extracția litiului în Chile. Dar voi ăștia anti-electrice tot o ardeți cu dezinformare și mult BS
-
Adi, sâmbătă, 25.09.2021 12:51
De ce nu se dezvoltă motoare pe apă..cele de hidrogen..nu că apa e pe gratis peste tot în lume (în natură)..
-
Adi, sâmbătă, 25.09.2021 12:56
Hidrogenul folosit pe post de combustibil și oxigenul evacuat .. se poate numai nu se vrea..
-
Seth, sâmbătă, 25.09.2021 14:13
@pipo se vede ca nu ti-a placut scoala. "Pamanturile rare" sunt bine definite pe tabela elementelor periodice. Termenul a fost definit in anul 1788.
-
Haha, sâmbătă, 25.09.2021 19:00
UnAlex pai daca sunt acolo zacaminte de ce s-au retras? De ce nu au ramas? Nu inteleg la ce te-ai referit.
-
Adrian, sâmbătă, 25.09.2021 20:51
Va îmbătați cu apa rece.Cred că nu am par in cap câte anunțuri despre noi baterii minune am auzit în ultimii doi ani.Fapte vrem nu vorbe.
-
CT, luni, 27.09.2021 05:23
Metale rare, nu " pamanturi rare"
-
ds, luni, 27.09.2021 12:13
@pipo & CT, ușor că v-apucați urechile. Pamânturi rare, e bine, ceritice și ytrice. E vorba de Lantanide, din grupa metalelor tranziționale. Voi chiar nu aveți simțul ridicolului?
-
^^^, luni, 27.09.2021 13:51
e vorba ca se incarca in 90 de secunde in stativul de la redresor. Procesul e simplu. Desfaci bornele, iei bateria, o cari, o pui pe stativ cuplezi bornele redresorului si apesi pe butonul de incarcare. Nu mai mult de 90 de secunde.
-
digital, joi, 14.10.2021 09:49
Cel mai interesant va fi cum vor rezolva transportul internațional greu cu bateriile astea...va fi o distracție totală să vezi camioanele în stațiile de alimentare...!!!
Citeste si
-
INDUSTRIE | duminică, 24 noiembrieHyundai și Kia: peste 200.000 de vehicule electrice rechemate din cauza pierderilor de putereHyundai și Kia au anunțat săptămâna aceasta rechemarea a peste 200.000 de vehicule electrice din cauza unor pierderi de putere, conform Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA). Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieLotus renunță la planul său de a deveni marcă pur electricăLotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieFord va concedia 4000 de angajați în Europa pe fondul scăderii cererii pentru mașinile electricePeste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieStellantis: platformă nouă, compatibilă cu motoare termice, electrice și cu hidrogenStellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieJaguar va avea o nouă identitate de marcăJaguar trece printr-o transformare și se repoziționează în industria auto ca o marcă de lux de vehicule electrice. Această nouă direcție este însoțită de o serie de embleme noi pentru viitoarele modele Jaguar. Citeste tot
Uite că se inovează, fantastic. Bine, până să ajungă la producţie şi să fie şi în preţul care are nevoie piaţa, mai este. Dar soluţii sunt, apar, bateriile sunt clar viitorul. Hidrogenul clar nu face parte deloc, din acest viitor, cel puţin la mobilitatea terestră.