Bentley şi Audi vor împărţi un motor V8

Publicat joi, 07.10.2010 12:53 de Sebastian Toma

Cea mai mică motorizare folosită vreodată în gama Bentley va fi un V8 pe care îl vor împărţi cu nemţii de la Audi.

În curând, Bentley şi Audi vor avea o motorizare comună. Dacă această veste nu v-a surprins, motorizarea respectivă va fi mai mică de 6.000 centimetri cubi, urmând să aibă o cilindree de "numai" patru litri. Propulsorul V8 face parte din iniţiativa celor de la Bentley de reducere a emisiilor de CO2 şi va beneficia de un sistem de injecţie directă. Oficialii celor două mărci nu au specificat dacă propulsorul respectiv va fi echipat cu un sistem de supraalimentare.

Debutul noului motor va avea loc pe Bentley Continental GT la finele acestui an. În comparaţie cu actuala unitate W12 twin-turbo de 6.0 litri, emisiile de CO2 sunt reduse cu 40 de procente. Performanţele noii motorizări nu au fost încă dezvăluite, dar sunt şanse ca versiunea Bentley să fie ceva mai puternică decât propulsorul de la Audi. Potrivit britanicilor de la "WhatCar?", noul motor va fi supraalimentat cu un compresor mecanic.

Ipoteza supraalimentării cu un compresor mecanic este plauzibilă în special pentru cei de la Audi. Cel mai bun exemplu ar fi motorul V6 TFSI de 333 CP al lui S5, motor supraalimentat cu un compresor mecanic amplasat într-un corp comun cu admisia de aer. În cazul Audi, noul motor V8 va fi rezervat modelelor de performanţă din clasa de lux, în timp ce Bentley l-ar putea oferi pe o versiune entry-level.

Via | MotorAuthority 

  • AdrianosFidi, joi, 07.10.2010 16:00
    "Ipoteza supraalimentării cu un compresor mecanic este plauzibilă în special pentru cei de la Audi" & "motorul V6 TFSI de 333 CP al lui S5, motor supraalimentat cu un compresor"

    daca motorul e TFSi inseamna ca e supraalimentat cu Turbina , nu cu compresor ( Turbo Fuel Stratified injection ) . comresrorul ( la masina ) e actionat de arborele cotit si este mai gurmand ( consma mai mla benzina / motorina ) , iar turbina e actionata de gazele de esapament si are nevoie de intercooler ( gazele de esapament incalzind turbina si automat aerul care intra , intercooler-ul fiind sistem care raceste aerul care intra , altfel s-ar incinge prea tare ) , ambele baga mai mult aer in motor pentru a creste puterea ( stiind ca pentru aprindere e nevoie si de oxigen pe langa comustibil ) deci nu e corect "compresor" , ci "turbina"

  • p-george, joi, 07.10.2010 16:41
    TFSI

    Asa se numeste insa unitatea V6 tfsi e supraalimentata cu compresor nu cu turbina.

  • Lamborghini, joi, 07.10.2010 17:40

    misto titlu...unu 4 cilindrii si unu 4 cilindrii :))

  • zeuss, joi, 07.10.2010 20:21

    vedeti ca este S4 si nu S5 , mai documentati-va in privinta motoarelor pe care le au versiunile S de la audi. pe S5 nu este un tfsi

  • p-george, joi, 07.10.2010 23:48
    @zeuss

    Motorul v6 tfsi exista pe S5 cabrio si pe S5 sportsback .