BMW a prezentat noile X5 M și X6 M: tracțiune integrală M xDrive și versiune Competition cu 625 CP
BMW X5 M și X6 M completează gama de SUV-uri de performanță dezvoltată de constructorul german. Cele două modele sunt echipate cu motorul V8 de 4.4 litri care oferă 600 CP în versiunea "de bază", respectiv 625 CP în varianta Competition.
BMW a publicat primele imagini și detalii referitoare la noile X5 M și X6 M. Așa cum era de așteptat, producătorul german a operat o serie de modificări atât la nivel exterior, cât și la interior. Totodată, comportamentul dinamic a fost mult îmbunătățit comparativ cu versiunile "civile", în timp ce sub capotă găsim o "uzină de putere".
Atât BMW X5 M, cât și X6 M vor fi expuse în premieră în cadrul Salonului Auto de la Los Angeles, urmând ca debutul comercial să aibă loc în luna aprilie a anului viitor. În plus, nemții introduc pe cele două SUV-uri și versiuni Competition.
La nivel estetic, cele două SUV-uri de performanță ies în evidență mulțumită unor elemente ceva mai sportive. Nemții propun o grilă frontală modificată, prize de aer mai mari, mici îmbunătățiri la nivelul spoilerelor, oglinzi laterale noi, o aripă spate și un sistem de evacuare cu patru terminații.
La interior, clienții se vor bucura de scaune sport M, de un Head-up Display generos și, bineînțeles, de un volan sport. Totodată, este introdus și butonul M Mode prin care șoferii vor putea muta rapid între modurile Road sau Sport. Versiunile Competition vor integra și un mod denumit Track.
Noile BMW X5 M și X6 M sunt echipate cu motorul V8 de 4.4 litri care dezvoltă 600 de cai putere la 6.000 rpm și 750 Nm între 1.800 și 5.600 rpm. Resursele sunt gestionate de o cutie automată cu opt trepte Steptronic cu Drivelogic și de sistemul de tracțiune integrală M xDrive cu două moduri de funcționare: 4WD și 4WD Sport.
Versiunile Competition vin în aceeași configurație, singura diferență fiind în dreptul puterii: 625 de cai sunt livrați de același motor V8 de 4.4 litri.
BMW X5 M accelerează de la 0 la 100 km/h în 3.9 secunde, iar repriza 0-200 km/h se desfășoară în 13.5 secunde. Viteza maximă este limitată la 250 km/h, dar prin bifarea pachetului M Driver, valoarea crește până la 290 km/h. Versiunea X5 M Competition este mai rapidă cu 0.1 secunde pentru sprintul 0-100 km/h și cu 0.3 secunde pentru repriza 0-200 km/h. Aceleași valori au fost trecute de BMW și în dreptul versiunilor X6 M și X6 M Competition.
Așa cum era de așteptat, BMW propune o structură ceva mai rigidă în cazul noilor X5 M și X6 M, lucru care se traduce printr-un comportament dinamic îmbunătățit. Tot pentru un plus de sportivitate, BMW oferă un sistem de direcție modificat și standard, suspensia adaptivă M. Sistemul de frânare a fost și el îmbunătățit. BMW X5 M și X6 M vor fi echipate cu discuri cu diametrul de 395 mm pe puntea față, respecitv 380 de mm pe puntea spate.
Mi se pare cam sod ca am ajuns sa avem asemenea masini.... Acum ceva ani cand aparea un sedan sport gen M5 sau vreun AMG ne miram cu toti cum de se putea pune 500-600 de cai pe o masina 'normala' Acum avem acesti monstri...niste SUV-uri care fac suta in mai putin de 4 secunde....insa au devenit niste banalitati.....adica chiar nu mai impresioneaza cu nimic...