BMW a prezentat Seria 2 Gran Coupe: rivalul lui Mercedes-Benz CLA propune tehnologii moderne de interior și versiune de top cu 306 CP

Publicat miercuri, 16.10.2019 11:01 de Cornel Șocariciu

BMW a publicat primele imagini și detalii referitoare la noul Seria 2 Gran Coupe. Modelul are la bază platforma cu roți motrice față, propune spațiu generos la interior, tehnologii moderne și o versiune de top cu 306 cai putere și tracțiune integrală.

Campania de promovare a noului BMW Seria 2 Gran Coupe a demarat în urmă cu câteva luni, iar astăzi, constructorul german a publicat primele imagini și detalii referitoare la rivalul lui Mercedes-Benz CLA. Descris drept un coupe cu patru portiere, noul BMW Seria 2 Gran Coupe va fi expus în premieră în cadrul Salonului Auto de la Los Angeles, eveniment care își deschide porțile la finalul lunii noiembrie.

Reprezentanții producătorului german spun că noul model compact preia o serie de tușe pe care le-am putut admira până acum pe Seria 4 Gran Coupe sau noul Seria 8 Gran Coupe.

BMW Seria 2 Gran Coupe: date esențiale

● Noul BMW Seria 2 Gran Coupe are la bază noua arhitectură cu roți motrice față folosită și de actuala generație Seria 1. Modelul pregătit de constructorului german are o lungime de 4.526 de milimetri, lățimea măsoară 1.800 de milimetri, iar înălțimea trecută de BMW în fișa tehnică este de 1.420 de mm. Ampatamentul lui Seria 2 Gran Coupe măsoară 2.670 de milimetri, iar volumul portbagajului este de 430 de litri. 

● Din punct de vedere estetic, partea frontală a coupe-ului cu patru portiere a fost preluată de la Seria 1. Standard, noul model va fi echipat cu faruri full-LED, opțional clienții având la dispoziție și versiunea cu faruri adaptive. Așa cum era de așteptat, și stopurile sunt echipate cu LED-uri, în timp ce terminațiile cromate ale sistemului de evacuare au diametrul de 90 de milimetri. 

● Standard, Seria 2 Gran Coupe va fi echipat cu jante de 16 inch. Versiunile Luxury Line și Sport Line vor fi disponibile cu jante cu diametrul de 17 inch, în timp ce varianta M Sport va primi standard jante de 18 inch. Pe lista de opționale apar și versiuni cu diametrul de 19 inch. 

● Seria 2 Gran Coupe va avea cu 33 de milimetri mai mult spațiu pentru picioare în dreptul scaunelor din spate, comparativ cu Seria 2 Coupe. Scaunele sunt poziționate cu 12 milimetri mai sus, iar atunci când clienții aleg plafonul panoramic, spațiul pentru cap este cu 14 milimetri mai generos decât cel oferit de Seria 2 Coupe. Portbagajul va putea fi comandat și într-o versiune cu acces de tip "hands free". 

● Noul Seria 2 Gran Coupe preia elementele de bord pe care le-am văzut deja pe Seria 1. Astfel, clienții se vor bucura de o planșă de bord echipată cu un ecran tactil cu diagonala de 10.25 inch. Cea mai generoasă versiune a instrumentarului digital de bord va integra un ecran cu diagonala de 10.25 inch. Versiunile de bază vor primi un instrumentar de bord mixt (analogic și digital cu ecran de 5.1 inch). În plus, pe lista de opționale clienții vor găsi un Head-up Display color de 9.2 inch și funcții care pot fi controlate cu ajutorul gesturilor. 

● Pentru noul BMW Seria 2 Gran Coupe, constructorul german a pregătit cinci linii de echipare: Base, Advantage, Luxury Line, Sport Line și M Sport. Fiecare dintre acestea oferă o serie de accesorii de exterior diferite, dar și mici modificări la interior. 

● Asemeni lui Seria 1, noul Seria 2 Gran Coupe va fi echipat cu un sistem de control al tracțiunii special. Acesta a debutat pe modelul electric i3 S și propune o tehnologie integrată la nivelul unității centrale de comandă și în dreptul unității DSC. Producătorul german spune că timpii de transfer se îmbunătățesc, iar reacția sistemului este de 10 ori mai rapidă. Tehnologia Performance Control va îmbunătăți și mai mult agilitatea oferită de modelul compact. 

● BMW Seria 2 Gran Coupe va fi disponibil cu trei tipuri de suspensii. Alături de varianta standard, care a fost dezvoltată pentru a oferi un comportament dinamic ridicat, producătorul german propune suspensia M Sport (reduce garda la sol cu 10 mm) și suspensia adaptivă. La fel ca în cazul lui Seria 1, noul coupe cu patru portiere va fi echipat cu o punte spate independentă. 

● În momentul lansării, BMW Seria 2 Gran Coupe va fi disponibil cu trei motorizări: două unități pe benzină și o singură motorizare diesel.

● Varianta de bază a noului Seria 2 Gran Coupe va purta indicativul 218i. Versiunea va fi echipată cu motorul 1.5 litri cu trei cilindri care dezvoltă 140 de cai putere între 4.600 și 6.500 rpm și 220 Nm începând cu 1.480 rpm. Clienții vor putea alege fie o cutie manuală cu șase trepte, fie o transmisie automată cu dublu ambreiaj și șapte rapoarte. Accelerația de la 0 la 100 km/h se va desfășura în 8.7 secunde, în timp ce viteza maximă anunță de BMW va fi de 215 km/h. 

● BMW Seria 2 în versiunea 220d va fi echipat cu motorul diesel de 2.0 litri capabil să ofere 190 CP la 4.000 rpm și 400 Nm între 1.750 și 2.500 rpm. Clienții vor avea la dispoziție doar o transmisie automată cu opt trepte. În aceste condiții, sprintul 0-100 km/h are loc în 7.5 secunde, în timp ce viteza maximă se oprește la 235 km/h. Consumul mediu mixt anunțat de producătorul german pentru această variantă este de 4.5 litri/100 de kilometri. 

● Vârful de gamă va purta numele de BMW M235i xDrive. Motorul de 2.0 litri benzină oferă 306 cai putere începând cu 5.000 rpm și 450 Nm între 1.750 și 4.500 rpm. Resursele vor fi gestionate de o transmisie automată cu opt trepte, iar accelerația de la 0 la 100 km/h va avea loc în doar 4.9 secunde. VIteza maximă se oprește în dreptul valorii de 250 km/h. Această versiune țintește direct către Mercedes-AMG CLA 35 4Matic, model capabil să ofere tot 306 CP.

● Pentru și mai multă eficiență, versiunile echipate cu transmisiile automate vor folosi informațiile primite de la sistemul de navigație și din partea sistemului Active Cruise Control pentru a selecta treapta optimă atunci când mașina se apropie de rampe, de o succesiune de viraje sau de alte vehicule. 

● Standard, noul Seria 2 Gran Coupe va fi echipat cu următoare sisteme de asistare și siguranță: Collision and Pedestrian warning cu funcție City Braking și Lane Departure Warning. Pachetul opțional Driving Assistant include următoarele sisteme: Rear Collision Warningn, Lane Change Warning și Proactive Driving Assistant.

● Pe lista de opționale, BMW a trecut și sistemele Parking Assistant (poate executa diverse manevre de parcare) și Reversing Assistant (asistentul pentru mersul cu spatele, sistem care a debutat pe noul BMW X5). 

● La fel ca în cazul lui Seria 1, BMW introduce pe noul Seria 2 Gran Coupe și sistemul Digital Key care presupune utilizarea telefonului mobil pentru a deschide/închide mașina și pentru a porni motorul. 

  • vlad, miercuri, 16.10.2019 12:10

    momentul....cand spatele iti iese ca la Megane Sedan :))

  • Kirotractor, miercuri, 16.10.2019 12:18

    Minus flagrant în opinia mea -- lipsa hayonului, soluţie practică lejer aplicabilă la silueta asta cam fastback. Se va vinde însă bine oricum, marketingul bavarez sondând mai mult ca sigur dorinţa unor amatori de "ceva" cu gabarit un pic sub Seria 3. Stilistic (şi subiectiv) vorbind, nu-mi pare urât, dar nici genial. Şi dinamica va fi OK fără dubii, în ciuda celor 60 de kile-n plus faţă de mezinul clonat Seria-1. Standardizarea să trăiască... dar preţurile oricum tre"să crească. ;-)

  • Corocsenie Adrian, miercuri, 16.10.2019 12:21

    Nu are pic de personalitate. Interiorul mai e cum mai e...nu e rau. Dar pe afara aduce ba a Renault, ba a ceva asiatic. Oribil.

  • tzenu_bmw, miercuri, 16.10.2019 12:23

    3 cilindri...140 de cai....vreo 35k euro....asta e stire de 1 aprilie:))))) Hey atata timp cat clientul(prostul)din ziua de azi cumpara asemenea penalitati e totu ok pt constructori.... E funny ca acum 25-30 de ani consumatori de rand nu permiteau gigantiilor auto(Mercedes, BMW si alti)sa scoata asemenea bazaconi la vanzare

  • someone, miercuri, 16.10.2019 13:27

    o fi acesta un bmw compact, dar sub nici o forma nu se apropie de aspectul lui E30.

  • Alex, miercuri, 16.10.2019 13:58

    Asta e Hyundai Elantra facelift?

  • PMC, miercuri, 16.10.2019 14:23

    Masina asta e "despre" CLA. Cred ca au mirosit succesul incredibil pe care o sa-l aiba noul model Mercedes. Si clar ca nu puteau sta de-o parte, mai ales cand Mercedes e locul 1 la vanzari premium de ceva vreme deja. Cat despre motorul cu 3 cilindri pe un BMW... nu ma faceti sa rad, ca mi-s crapate buzele... :)

  • eee, miercuri, 16.10.2019 14:27

    doar atat a putut BMW? pai ce nebun se va da jos din cla-ul cara arata fantastic si afara si inuntru ca sa se urce in asta. nu e urata , dar de banii astia nu merge cu "nu e urata", aia merge la logan si la fiat, dar nu la masini de preturile astea. nu au nici o sansa sa se mai apropie de mercedes, si se vede in vanzari. acuma are si tractiune fata, deci nu mai e nici tractiunea spate un punct de vanzare ....

  • Sam93, miercuri, 16.10.2019 14:29

    Imi vine sa vomit. O fii ok ca masina in sine, dar asta nu e BMW. Sub nicio forma nu e BMW. Ar putea fii confundat cu Renault Megane sedan, Hyundai Elantra, Ford Focus sedan, etc. Din cauza arhitecturii cu tractiune fata care strica proportiile si face sa se fada de la o posta acest lucru si il face sa arate ca orice alt sedan din prezent. Imi pare rau dar asta nu e BMW. Nu-mi vine sa cred ca BMW a ajuns sa faca sedanuri cu tractiune fata. In acest moment, ce deosebeste acest model de orice alt sedan de pe piata? Mai bine iau o Mazda 3 sedan full option si ies mai ieftin si arata mai bine dupa parerea mea. Oricum, ambele vor fii cu tractiune fata. Marcar Mazda inca mai are motoare mari aspirate natural si cutii manuale pe toate motorizarile. Nu vad niciun castig in a cumpara BMW cu tractiune fata.

  • dan_grc, miercuri, 16.10.2019 14:43

    Astia care vomitati de tractiunea fata, cate Bmw-uri ati cumparat cu tractiune spate ? Daca niciunul, probabil ati mancat ceva stricat. Oricat de nasol ar parea acest model, nu are cum sa fie mai rau ca seria 2 active tourer, adica monovolumul, ala arata rau din orice unghi.

  • andrei, miercuri, 16.10.2019 15:01

    ce nu pricep eu e saracia de optiuni la motoare: 2 benzina si 1 diesel. sigur asta e masina premium? eu zic sa lanseze o singura motorizare, e mai simplu pentru toata lumea. oricum se cumpara.

  • Popescu Mateiescu, miercuri, 16.10.2019 21:35

    Foarte deosebit ! Si eu tind sa cred ca BMW se adreseaza in continuare doar celor care au mancat ceva stricat cand erau mici, ori lucruri urat mirositoare ( sa ma exprim elegant ) altfel tre' sa fi de-a dreptul fara pic de substanta cenusie sa cumperi asa ceva . Pe dedesubt cu ce ne incanta ? Tot cu bara de autobuz pe post de super dinamicitate ? Imi cer scuze, dar si Dacia Sandero are....deci concurenta e acerba pe acest palier low cost ;-)