BMW lanseaza motorul diesel tri-turbo de 354 CP in 2011

Publicat luni, 18.01.2010 18:56 de Bogdan Mirică

BMW va lansa in 2011 la Salonul Auto de la Frankfurt noul motor diesel tri-turbo, de 354 cai putere si peste 700 Nm, ce ar urma sa echipeze modelele X5 si X6.

BMW dezvolta in prezent un nou motor diesel, care se pregateste sa sparga tiparele actuale in materie de putere si consum. Bavarezii isi doresc de ceva timp o unitate tri-turbo, capabila sa rivalizeze cu motoarele V8 ale celorlalti constructori germani.

Se pare ca procesul de dezvoltare decurge bine si constructorul premium intentioneaza sa lanseze dieselul tri-turbo in toamna anului viitor, in cadrul Salonului Auto de la Frankfurt.

Momentan despre noul propulsor se stie doar ca ar urma sa fie o unitate cu 3.0 litri si sase cilindri in linie. O asemenea versiune cu trei turbocompresoare ar urma sa dezvolte un total de 354 de cai putere si un cuplu de-a dreptul impresionant: peste 700 de Nm. Cu un asemenea bagaj de putere, BMW va putea sa tina piept unor motoare V8 din curtea Audi si Mercedes.

Propulsorul tri-turbo va fi cuplat la o cutie automata cu opt rapoarte, dezvoltata de BMW impreuna cu specialistii de la ZF, regasita in prezent in gama bavarezilor si pe noul Seria 5 GT. Nu vor lipsi nici tehnologiile Efficient Dynamics, de regenerare a fortei de franare si start-stop.

Primele modele care vor primi sub capota noua unitate cu sase cilindri vor fi BMW X5 si X6, versiunile urmand sa fie botezate "xDrive 45d". Treptat insa, turbodieselul se va regasi si in gama lui Seria 7 si Seria 5.

via | autoblog

  • .marius., luni, 18.01.2010 19:36
    M3 d

    Pff...intretinerea o sa fie o problema pentru motorul asta. La partea de performante...din moment ce e mai puternic decat e46 M3 nu poate fii decat de bine.

  • BMW-M, luni, 18.01.2010 19:57
    BMW

    BMW SI ACUM TINE PIEPT LA V8 DE LA AUDI SI MERCEDES-BENZ CU MOTOARE L6 . BRAVO BMW voi reusiti cu motoare mici ca cilindree dar foarte puternice ca performanta sa bateti Audi si Mercedes-Benz. As zice sa puneti accentul si pe BENZINA e nevoie de putina putere la motoarele 1.8 si 2.0 litri BENZINA .

  • ian, luni, 18.01.2010 22:04

    prin asta inteleg evolutie tehnologica spre deosebire de motoarele de 5-6litri care obtin 300-400cai.nu e asa ushor sa obtii dintr-un motor cu capacitate mica performante extaordinare.ma intreb cei de la mercedes vor recurge la renuntarea la motoarele lor mari care din cate shtiu eu au fost intotdeauna cu litraj mai mare decat bmw.zicea cineva ca un 720 ar suna nashpa.eu zic in schimb dece sa cari un motor de 6l cand poti cara unu de 2l la acelrashi performante daca nu chiar mai bune ,bv.BMW!!!!!

  • gospodarul, luni, 18.01.2010 22:44
    Plusuri si minusuri

    Intradevar 'ar fi' un salt tehnologic imens , si spun ca ar fi deoarece ... hai sa ne uitam inapoi putin ... Bmw a fost constructorul care a adus twin-turbo la matineu din nou , o intiativa laudabila , problemele au aparut atunci cand turbinele [una sau ambele] cedau . Si cedau des mai ales la prima serie de motoare . Din punctul meu de vedere , motorul Twin - Turbo a stat bine numai pe Nissan Skyline & 300ZxTT , pe Supra TT-AE si pe F40 . Au fost singurii constructori care au reusit sa-i dea de cap . Sper din toata inima , ca motorul asta sa fie un pas inainte si sa nu se 'bucure' de aceleasi probleme ca motorul de care am vorbit mai sus . Cat despre Mercedes , ca fan , proprietar si entuziast al acestei marci , nu cred ca ar trebui sa renunte la motoarele lor mari . Motoarele astea au fost emblematice pentru brandul Mercedes . Sunt motoarele cu care Mercedes a facut istorie . Proprietarul unui CL63 AMG nu o sa isi puna niciodata intrebari referitoare la consum si emisii de carbon . Poate nu sunt la fel de sprintare ca cele ale BMWului , dar daca tragem o linie si ne gandim putin , nu asta caracterizeaza un Mercedes . Nu stiu despre voi , dar mie un Mercedes imi aduce mereu zambetul pe buze , si ma face sa ma simt fericit ca am o particica de progres tehnologic si istorie . Respectele mele domnilor , si mult succes Bmw .

  • AndreiRN, marţi, 19.01.2010 09:35
    hotie

    Acesta este de fapt un motor 100% American furat de BMW de pe Chevrolet Lumina 2. Japite europene.

  • ion, marţi, 19.01.2010 10:19

    Eu stiam ca masinile japoneze cele cu 2 turbine la un pic de forja cadeau turbinele la greu si au renuntat ca nu le-au dat de cap.Eu nu cred ca la BMW sa existe probleme de fiabilitate sa cada turbinele ca si cum ai schimba injectoare la psa sau renault adica o data la 15000Km. Astept acum expertii sa isi dea cu parerea ca acest motor este de la psa si au mai pus nemtii niste turbine pe el!

  • unckle, marţi, 19.01.2010 10:53

    AndreiRN - poate vrei sa impartasesti cu noi ceva informatii suplimentare cu privire la motorul Chevrolet de care vorbesti :) Cat despre turbine .. poate ca solutia cu 2 cilindri pe trubina o sa asigure si o uzura mai mica a acestora , iar asta, combinata cu experienta deja acumulata ar putea crea premisele pentru o eliminare aproape totala a acestui tip de defectiuni . Evident nici o minune tehnologica nu rezista la forje zilnice intre semafoare - dupa 2-3 ani se duce draq masina aia... se duce draq toata , nu numai turbinele ;)

  • bulgaru, marţi, 19.01.2010 11:09
    pt Ion cel doct

    ionel tata am un HDI ( al lui PSA desigur ) am facut cu el cca 95000 de km in 4 ani cu el si ghici ce? Nu am avut nici o defectiune tehnica. In afara de vreo 6 becuri arse si de consumabile eu nu am schimbat nimic la masina asta. Mama ce chestie paranormala probabil ca eu sunt singurul nu? Am mai auzit experti ca tine ce spuneau ca la VW se strica turbina mai repede decat se consuma lichidul de parbriz si ghici ce cunosc destui cu masini din acestea si nici ei nu au avut probleme. Oare sa fie doar niste basme inventate de cativa frustrati cu timp liber? Nu are cum. Oare sa credem niste zvonuri fara nici o acoperire sau realitatea? Eu propun zvonurile. :)

  • cozappz, marţi, 19.01.2010 12:13
    Honeywell Garett

    Cred ca 90% din masinile din lumea asta folosesc turbine Honeywell, asa ca daca unele dintre ele au incaput pe mana unor tractoristi, putem sa spunem despre toate ca sunt proaste? Citez de pe saitul http://www.honeywell.com/sites/ts/tt/ "BMW's X6 and 7 Series 4.4L V8 hybrids – boosted by a Honeywell bi-turbo system – are expected to arrive in late 2009 and early 2010 respectively. The hybrid models in particular are seen by the world-renowned German auto manufacturer as important in meeting growing demand for fuel-efficient performance cars in the US."

  • a zis ion, marţi, 19.01.2010 12:29

    A zis ion ca ai avut noroc si ar fi bine sa o vinzi repede......

  • Lahe, marţi, 19.01.2010 22:03
    Ioane

    Tu doar stiai ca masinile japoneze,cele cu doua turbine,la un pic de forja cad turbinele?Ce stii tu de un nissan skyline GTR godzilla?Ai vazut asa ceva in viatza ta?Potzi sa-tzi inchipui ca o masinutza ca asta potzi sa o aduci la peste 1000 cp ?Stiai ca Gtr-ul a fost interzis in cursele de motoare V8 in Australia?De ce ?Fluiera pe langa FPV-uri HOSV-uri? O turbina Gerett nu pica cu una cu doua.Probabil ca daca sunt puse pe japoneze,cad foarte repede,asa-i?Nu am nimic de comentat aiurea despre BMW.Bravo lor.E un adevarat brand in lumea auto.Treaba cu 1000cp la motor de 6 cilindri in linie,nu-i grajeala.Va pot spune multe despre un asemenea motor.Nu e rau de loc!

  • AndreiRN, joi, 21.01.2010 23:14
    Impostor

    Hotie Acesta este de fapt un motor 100% American furat de BMW de pe Chevrolet Lumina 2. Japite europene. Acest post nu imi apartine ci un impostor cu intenti bune. Posibil sa fie amicul George dar nu stiu. De cateva zile nu am intrat pe site. Oricum americani nu stiu sa faca motoare diesel de capacitate mica. Opinia mea este totusi negativa fatza de acest motor tinand cont ca toate vor fi stresate la maxim in stil BMW si va duce la uzura prematura. Dar au preferat sa nu investeasca intr-un nou bloc de motor ci sa stoarca cat mai mult din ce au. Alt motor de performanta de la BMW cu viata scurta de folosinta.

  • lake, vineri, 03.12.2010 13:09

    BIne zis andreiRN. Iar cu uzura mai mica, se vede ca cineva de aici nu prea gindeste, avind in vedere la ce turatii va funcitiona motoru in medie. Prima turbina va functiona aproape in continuu iar restu din ce in ce mai rar (la utilizare normala). Explica-ne cum va fi uzura mai mica in cazul asta.