BMW lansează o nouă versiune a lui ConnectedDrive în toamnă şi o integrează standard pe toată gama

Publicat vineri, 07.06.2013 18:07 de Sebastian Toma

BMW va introduce, în această toamnă, o nouă versiune a sistemului ConnectedDrive. Acesta va fi standard pentru modelele oferite pe 11 pieţe şi va introduce numeroase funcţii noi.

BMW a dezvoltat o nouă versiune a sistemului ConnectedDrive şi o va oferi pe toate modelele din gama sa în standard începând cu toamna anului curent. Noua versiune a sistemului ConnectedDrive de la BMW, o veritabilă filozofie de interacţiune şofer-vehicul-internet, prezintă un nou controller iDrive, un afişaj central TFT nou şi slot integrat pentru o cartelă SIM, care va fi utilizat pentru a oferi internet în vehicul în permanenţă.

Cu acest sistem, utilizatorul va putea folosi numeroase servicii online oferite de BMW şi va avea acces la numeroase funcţii online, de la radio online cu 17 milioane de piese disponbile, până la aplicaţia Mobile Office, capabilă să "asculte" dictarea şoferului şi să redacteze şi să trimită email-uri cu ceea ce dictează acesta.

Potrivit celor de la BMW, adăugarea sistemului în lista de dotări standard nu va scumpi modelele sale, iar sistemul va fi capabil şi să trimită actualizări software şi să diagnosticheze defecte de la distanţă. Nemţii vor să-şi recupereze investiţia, a cărei valoare nu a fost specificată, dar sursele spun că are trei cifre şi reprezintă o sumă în milioane de euro, prin comercializarea de aplicaţii dezvoltate de BMW şi companii terţe, care vor putea fi achiziţionate fie prin intermediul meniului din maşină, fie printr-o secţiune dedicată a portalului BMW.

Cei de la BMW spun că au lucrat foarte mult la securitatea sistemului, fiind mai costisitoare "spargerea" codurilor sistemului decât achiziţia aplicaţiilor oferite de acesta. Mai mult decât atât, BMW va suporta costurile de roaming ale cartelei SIM integrate în momentul în care şoferul conduce maşina în afara ţării în care este înregistrată, asigurând funcţionarea sistemelor ConnectedDrive drive şi la părăsirea ţării. Sistemul BMW ConnectedDrive va fi oferit, cu toate funcţiile sale, în 11 ţări, ţelul BMW fiind de a livra acest sistem pe cinci milioane de unităţi până în 2017 şi să intre pe 24 de pieţe.

Via BMW

  • mntsn, vineri, 07.06.2013 23:09

    Desi vor exista clienti pentru astfel de sisteme, mie unul mi-ar complica inutil viata. BMW e masina - asa zic baietii prin targ :)) - nu smartphone, as completa eu.

  • inexorabil, sâmbătă, 08.06.2013 04:46

    Perfect adevarat, @mntsn! Recunosc spasit ca GM a deschis "cutia Pandorei" in plan tehnologic, burdusindu-si masinile cu electronica si deturnand atentia soferului de la quintesenta pilotajului......Si doar Saab a lansat primul semnal de alarma prin proiectul EMS aplicat in '72 pe modelul 99, dar, ulterior, nu s-a tinut cont de avertisment: niciun sistem/serviciu/gadget electronic n-are ce sa caute pe un autovehicul , niciodata si pentru niciun motiv !!! A facilita --- mai mult decat ar fi nevoie --- accesibilitatea unor date/informatii si/sau optimizarea unor functii/comenzi inlatura din start calitatea recomandabila de sofer responsabil si singurul menit sa controleze masina in mod constient, voluntar si prevazator si, totodata, ii refuza orice valenta sportiva! Hai, manevrarea electrica a geamurilor/trapelor poate fi socotita utila, desi garantat nu ne-ar pica degetele daca am invarti la macara sau am actiona trapa cu mana. Tot firma suedeza a gresit si cu "Trip Computer", chiar daca era analog mecanic si a fost introdus din pura curiozitate, inflamand imaginatia de mai tarziu a......tuturor constructorilor. Iar acum vrea sa ne hipnotizeze totalmente navalnica tehnologie......digitala & vocala (materia incepe sa vorbeasca la propriu......chiar ca traim vremuri apocaliptice!). Cum naiba sa operezi in timpul deplasarii ?! Aaa, ii dai voie masinii "sa se conduca singura", in timp ce tu te delectezi cu "deshtu" pe display, sau poti conduce tu, dar latri niste "ordine" pentru componentele "smart", care se supun "docile", extaziindu-te si iluzionandu-te ca tu ai fi "in fapt" stapanul in habitaclu. In cazul touchscreen, adevarul crunt este ca monstruozitatea s-a nascut in curtea lui......Buick. Poate ar fi cazul sa-mi reconsider anumite preferinte, cat ar fi ele de clasice, din respect pentru dreptate, cumpatare si decenta......Cateodata nu-ti dai seama pe moment care ar putea fi consecintele exacte si cu bataie lunga ale alegerilor pe care le faci, chiar daca te cuceresc anumite configuratii artistice, deoarece maturitatea, in format polivalent, se obtine foarte greu! De obicei atunci cand incetezi sa mai pui semnul echivalentei intre ceea ce-ti place si ceea ce se cuvine...... Voi ramane cantonat in "paseism", asta-i sigur, dar pe zi ce trece realizez ca mai aproape de sufletul meu sunt tot bijuteriile......pur mecanice. Care mizeaza pe legile imuabile ale fizicii. Sa-si bata capul GM, cu preconizata lui isterie in masa "Advanced Tech Window", cat o avea chef. Sau altii cu sisteme similare. Eu --- vorba lui @mntsn --- sunt interesat si vreau sa conduc MASINI. Cu riscul de a mi se lipi pe frunte, in mod prompt si "obiectiv", calificativele de rigoare din partea psiho-evaluatorilor improvizati: "rigid", "inadaptabil", "retrograd", "antiprogresist", "anarhist", "paranoic", "sociopat" si alte variatiuni pe aceeasi tema......

  • tzenu_bmw, sâmbătă, 08.06.2013 06:32

    prea multa electronica prea multa tehnologie.... ce sa inteleg ca acum urmeaza ca si motocicletele sa primeasca astfel de sisteme cu ecrane touchscreen in urmatori ani senzori, camere de luat vederi,radare.......vor inlocui cat de curand volanu,schimbatoru de viteze si pedalele industria auto se va transforma radical in urmatori 10 ani.... si culmea e ca acum mai nou e la moda sa stai in masina sa te conectezi la net si sa descarci(cu plata)diferite aplicati pt. mobil sau chiar pt. 'i-drive-ul' masini....... masina nu mai e un mijloc de transport e un fel de studio....cinema....internet cafe......

  • Marius, luni, 10.06.2013 13:50

    Asta se cheama EVOLUTIE domnilor....