BMW lansează primul service digital din lume în România

Publicat vineri, 28.02.2025 10:46 de Tiberiu Safta

BMW a lansat în premieră mondială primul său service cu interfață complet digitală în România. Acesta este un proiect pilot menit să ușureze accesul clienților în service-urile mărcii, dar și să ofere o experiență mai accesibilă și mai transparentă.

BMW România, împreună cu BMW Auto Cobălcescu, au prezentat în premieră mondială și absolută noul serviciu BMW Digital Service Only. Așa cum reiese din nume, este vorba de primul service cu interfață complet digitală, prin care clienții mărcii vor putea să se programeze mai ușor în service și să-și predea mașinile rapid și în orice moment al zilei.

Pentru început, noul serviciu BMW Digital Service Only este disponibil doar în România, în showroom-urile BMW Auto Cobălcescu. În scopul noului serviciu, spațiile de recepție au fost rearanjate, astfel încât sunt incluse 20 de locuri de parcare pentru preluarea și predarea mașinilor în service.

Diferența dintre un service obișnuit, cu interacțiune fizică și cel digital este că clienții vor putea să se programeze în service, să predea și să preia mașina, să comunice cu service-ul și să facă plata exclusiv cu o serie de instrumente digitale, fără să mai fie nevoie de o interacțiune directă cu un recepționer de service. Unul din avantajele noului serviciu BMW Digital Service Only este faptul că clienții pot să predea mașinile oricând, la orice oră și în orice zi din săptămână, astfel încât să nu depindă de vreun program.

La predare, șoferul trebuie doar să parcheze mașina la intrarea în service și să predea cheia într-un seif automat, care funcționează aproape la fel ca un easybox. În momentul în care cheia este lăsată în seif, acesta trimite un semnal către biroul de recepție pentru ca mecanicul să preia mașina în atelierul de lucru.

Prin sistemul Smart Video Communication, clientul primește explicații video cu ce trebuie reparat sau înlocuit la mașină. Clientul va putea să aleagă operațiunile pe care le dorește realizate pe baza unui deviz digital și prin completarea unui formular electronic. Plata este efectuată online prin mai multe instrumente digitale, cum ar fi serviciul BMW Pay integrat în aplicația MyBMW.

După terminarea lucrărilor, mecanicul predă cheia înapoi în seif, moment în care clientul este notificat de finalizarea reparațiilor. La fel ca și în cazul predării mașinii, șoferul nu depinde de un program prestabilit pentru a prelua mașina.

Noul serviciu BMW Digital Service Only este un proiect pilot a cărui investiție a fost în valoare de 500.000 euro. Primul astfel de centru de service este deschis în București, pe Strada Valea Oltului 15. Investiția include un service întins pe o suprafață de 400 metri pătrați, o magazie de piese pe o suprafață de 150 metri pătrați și locuri de parcare aflate pe o suprafață de 800 metri pătrați.

Service-ul din această locație include 4 rampe de lucru, un stand de frâne, o rampă de geometrie, un banc pentru reparațiile de motoare, o mașină de dejantat și de echilibrat roți, o presă hidraulică și numeroase echipamente de diagnoză. În prima fază, noul proiect BMW Service Digital Only a creat deja 10 locuri de muncă noi.

Pentru anul 2025, obiectivul principal al noului proiect este acela de a deservi 2000 de clienți, urmând ca acest număr să crească în anii următori. Desigur, serviciul BMW Digital Service Only se va extinde și în alte țări din Europa și din lume.

via BMW

  • ds, vineri, 28.02.2025 13:41

    Ca unul care am interacționat suficient de mult cu reprezentanțele & service-urile aș zice că e un pas înainte. O persoană profesionistă la front office contează enorm. Îți poate distruge afacerea, sau ti-o poate ridica. Bine, nu minimizez aportul celorlalt, sau calitatea serviciilor. Culmea, cel mai dezagreabil și neinteresat angajat din vnzările auto l-am întâlnit chiar la o reprezentanță bmw. Un tip atât de arogant și prost pregătit pentru vânzări rar mi-a fost dat să văd. Normal, m-am reorientat rapid către altă marcă pentru că a contat foarte mult felul în care voi fi tratat și după vânzare.