BMW lucrează la o nouă generaţie de motoare

Publicat marţi, 12.04.2011 17:56 de Sebastian Toma

Viitoarea familie de motoare cu trei, patru şi şase cilindri în linie a BMW Group va debuta în 2014. Circa 40% din componentele utilizate vor fi comune, indiferent de carburant sau de cilindree.

Specialiştii de la BMW lucrează la o nouă generaţie de motoare, care va debuta pe modelele din gama sa şi din gama Mini în 2014. Propulsoarele vor fi modulare şi supraalimentate cu o turbină şi vor beneficia de sistemul de injecţie directă de înaltă precizie şi de Valvetronic. Conceptul de motor modular nu este nou nici în industria auto, dar nici pentru BMW, dar filozofia acestuia este schimbată acum. În timp ce acest concept viza construirea mai multor motoare în baza unui singur bloc, cu o arhitectură strictă, noul concept vizează construirea de motoare în baza unui cilindru echipat cu toate tehnologiile BMW actuale, din care se vor dezvolta unităţi cu trei, patru şi şase cilindri în linie.

Cilindrul respectiv are o capacitate de aproximativ 500 de centimetri cubi, ceea ce înseamnă că motoarele cu trei cilindri în linie vor avea o capacitate de 1.5 litri, respectiv motoarele cu patru cilindri în linie vor avea o capacitate de 2.0 litri. În baza aceluiaşi raţionament, motoarele cu şase cilindri în linie vor avea o capacitate de 3.0 litri. Utilizând una sau mai multe turbine, BMW va putea oferi o gamă largă de niveluri de putere, totul fiind la limita posibilităţilor materiale ale clienţilor şi a necesităţilor în raport cu piaţa.

Toate tehnologiile dezvoltate odată cu EfficientDynamics vor fi implementate pe noile motorizări. Vorbim de injecţie directă de înaltă precizie, Valvetronic şi turbine Twin Scroll. Toate cele trei tehnologii vor fi înglobate de BMW sub numele TwinPower Turbo, pentru a fi mai uşor de reţinut. Motoarele cu trei şi cu patru cilindri sunt realizate astfel încât să poată fi montate atât pe modele cu tracţiune faţă, cât şi pe modele cu tracţiune spate sau integrală.

Preţul şi costurile motorizărilor vor fi reduse dramatic graţie faptului că toate motoarele pe benzină vor împărţi 60% din componente, la fel cum vor face şi motoarele diesel, iar acestea vor avea 40% din componente comune. Practic 60% dintre piesele folosite la un motor vor putea fi folosite pe orice propulsor pe benzină din gamă, iar 40% din componente vor putea fi folosite pe orice motor din gamă creat în baza noii arhitecturi, indiferent că este otto sau diesel.

Via | InAutoNews

  • unckle, marţi, 12.04.2011 21:52

    cu noul motor de 2litri de 245CP BMW au demonstrat ca pot avea puteri mai mult decat competitive pe cam toata gama de capacitati cilindrice comune - o logica simpla ar pune posibilitatile unui L6, 3.0l la peste 350 de cai, un V8 de 4.0l la aproape 500 de cai, iar mezinul in trei cilindri de 1,5l va putea avea cel putin 170 de cai

  • tzenu_bmw, marţi, 12.04.2011 23:10
    @unckle ai dreptate.......

    un motor 2.0 de 245hp ar veni bine si pe un seria 7 mai ales ca mercedes ofera deja un 'S' cu 4 cilindri...... insa pacat ca bmw nu se injoseste sa puna pe o linuzina un motor piccolo

  • thenuts, marţi, 12.04.2011 23:26
    @tzenu_bmw

    E nevoie sa iti reamintesc cate declaratii au dat BMW referitor la " Noi nu o sa facem X niciodata ". Si uite ca au motor turbo ( ba chiar asta e filozofia lor de viitor), o sa aibe traciune fata etc. Nu ei dicteaza ci piata.

  • Ursulica, marţi, 12.04.2011 23:27
    PSA

    Va dati seama ca tehnologia este de origine psa. Bmw doar isi pune sigla pe ce fac francezii.

  • @Ursulica, miercuri, 13.04.2011 00:29
    PSA & BMW

    cei de la psa colaboreaza la multe componente cu bmw, chiar sunt si nenumarate stiri pe net cu privire la asta, ultima fiind ca bmw si peugeot vor impartii motorizari hybride in viitorul apropiat dar aceste motoare de generatie noua nu cred ca sunt facute de peugeot....cu toate ca acum 2 ani, Peugeot a prezentant un concept cu motor de 1.5 si 220 cp chiar si una de 270 cp, tot din 1.5 vedeti stirea mai jos http://www.automarket.ro/geneva-2009/stiri/geneva-2009-peugeot-si-mce-5-prezinta-motorul-de-15-litri-si-220-de-cai-18752.html pentru un roman care munceste de dimineata pana seara si conduce un vw comentariul tau era unul fara sens, dar de asta am si intervenit, poate se mai informeaza si ei cate putin, ca nu e tarziu.

  • BMW, miercuri, 13.04.2011 00:32

    cei de la bmw continua sa mearga pe un drum bun...bv bmw

  • unckle, miercuri, 13.04.2011 08:56

    da ma ursulica, da ... si marmota invelea cicolata in staniol ;)

  • Vasilica, miercuri, 13.04.2011 10:01
    Da sigur!!

    Pe mine ma sperie faptul ca are deja 2 voturi pozitive ursulica la aberatia pe care a lansat-o. va dati seama cati sunt care cred ca PSA are tehnologia si oamenii care sa dezvolte motoare de genul asta mai ales sa isi permita sa faca si publica informatia

  • Ion, miercuri, 13.04.2011 13:31
    Motoare in linie supralimentate

    Un motor cu o singura chiuloasa e mai ieftin de practic iar distributia e mai simpla.

  • habahaba, miercuri, 13.04.2011 21:31
    psa va cumpara bmw in curand, ferea!

    e plina romania de prosti ca ursulica!

  • BMW, joi, 14.04.2011 07:13
    @Alde Ursulica

    Way taranilor ce sunteti , voi si toata lumea la un loc niciodata nu o sa ajungeti la nivelul GERMANIEI . BMW , MERCEDES-BENZ , AUDI, Maybach , PORSCHE , nu se injosesc la CONCURENTA numai in cazul colaborarii in scopul optimizarii productiei . BMW e masina prezentului e cea mai buna masina din lume la moment , raportul ., motor ,putere , consum, calitate , . Dar sa nu uitam de Mercedes-Benz astia au inventat automobilul ei au creat cam tot ce tine de masina , de la ABS , ESP , SRS care sunt primordiale unei masini pana la MOTORUL cu ARDERE interna de GOTLEB DAIMLER si KARL BENZ. DECI GERMANY se foloseste BMW de PSA pentru reducerea costurilor de productie la motoarele mici , si Mercedes-Benz de Renault la fel , dar GIGANTII astia fac legea pe piata , si le in BASCA De toti. (BMW , Mercedes-Benz si AUdi.

  • SERD, joi, 14.04.2011 09:02
    economie

    In perioada asta de criza toti constructorii cauta solutiile cele mai profitabile,insa putini reusesc sa isi pastreze carisma,BMW e unul dintre acestia si se vede clar ca nu sunt conditionati sau limitati de anumite strategii de concern sau de anumiti actionari,faptul ca se adapteaza pietii si cererii nu poate fi decat un lucru bun atat pt. noi cat si pt ei.Si decat sa devina un colos tributar tehnologiilor si ideilor vechi vehiculate de puristii BMW personal imi place mai mult directia in care ei au apucat-o. @ursulica ai luat-o pe aratura,dar mai pe aratura sunt aia de ti-au dat pozitiv