BMW M2 CS, record pe Nurburgring: cea mai rapidă mașină din clasa compactă

Publicat joi, 03.07.2025 14:24 de Tiberiu Safta

BMW M2 CS a stabilit un nou record pe legendarul circuit german Nurburgring. Modelul de performanță este oficial cea mai rapidă mașină de serie din clasa compactă testată aici.

Constructorul bavarez se poate lăuda cu încă un record stabilit pe Nurburgring Nordschleife. De această dată, mașina cu care a stabilit noul record este noul BMW M2 CS, versiunea cea mai puternică a lui M2. Modelul de dimensiuni compacte a reușit să parcurgă cei 20.832 kilometri în 7 minute și 25.5 secunde.

Cu acest timp, BMW M2 CS este cea mai rapidă mașină din segmentul compact testată vreodată pe legendarul circuit german. Turul record a fost stabilit mai devreme în acest an, în data de 11 aprilie. La volanul coupe-ului de performanță a fost pilotul și inginerul Jorg Weidinger. Cu noul timp pe tur, BMW M2 CS a zdrobit recordul anterior al acestui segment cu nu mai puțin de 8 secunde.

Noul BMW M2 CS are sub capotă un motor cu 6 cilindri în linie care dezvoltă 530 de cai putere și un cuplu de 650 Nm. Motorul este cuplat la o cutie automată cu 8 trepte, iar modelul de performanță primește o suspensie adaptivă M și un sistem de frânare M. Față de BMW M2 obișnuit, versiunea CS se folosește de elemente din plastic ranforsat cu fibră de carbon, ceea ce înseamnă o masă proprie redusă cu 30 de kilograme.

Noul BMW M2 CS va avea un preț de pornire de 115.000 euro în Germania. Modelul de performanță este produs în Mexic, la uzina BMW din San Luis Potosi.

via BMW

  • Jian de la Calafat, joi, 03.07.2025 14:59

    Tin mortis sa precizez ca s-ar impune ca BMW sa-si dozeze temeinic beatitudinea, asta fiindca n-au izbutit cine stie ce, ci doar sa surclaseze un sedan 4x4, privat pe deasupra de-un piston, dar si cu peste 100 CP handicap. Ce-i cu adevarat notabil pentru M2 CS: meci egal cu 992.1 GTS (480 CP). In sistemul meu de valori, acest meci nul cu acel elfer este mult mai merituos decat izbanda clara la RS3.

  • Vali, joi, 03.07.2025 15:24

    Cand ma uit la Xiaomi SU7 cu 6 minute si 22 secunde, adica peste un minut mai putin decat pocnitoarea asta, ma bufneste rasul. Deci electric power rullz! BMW e pentru amatori si necunoscatori care confunda strada cu circuitul si trecerile de pietoni cu parcarile. Sa ma lumineze cineva ce model conduce personajul asta: https://youtu.be/T1t2pl-VavI?feature=shared https://youtube.com/shorts/ifnYrAVOZBM?si=pQy7h-my9BgtxzUJ

  • zarnesteanu, joi, 03.07.2025 15:42

    Daca era Volvo cel care ar fi reusit asa ceva, sevrajul din iuchei nu mai pomenea nimic de xiao-mping si batea toba cu gura pana la urechi. Anumite sechele mentale nu se vindeca, indiferent cate ecuatii derivative rezolva laureatul fara lauri la oxfordul din Balti. Sa speram ca trece anul si prin iarna o sa ne dezvaluie cu excitare etapa urmatoare din calculul diferential.

  • aha, joi, 03.07.2025 15:52

    @Vali, Te apuca rasul pentru ca atat te duce capul. "Pocnitoarea asta" de BMW are de aproape trei ori mai putina putere decat Xiaomi-ul ala neomologat. Uite ca versiunea de serie, pe care o pot cumpara si muritorii de rand, n-a mai fost atat de rapida, ba dimpotriva chiar: in loc de 6:22.091, n-a mai scos decat 7:04.957. Cat despre "electric power rullz", din nou, atat poti, atat arati: cea mai rapida masina din istoria circuitului de la Nurburgring, Porsche 919 Hybrid EVO, cu 5:19.546, nu e electrica, ci hibrida. Cry more, vorba proverbului. PS: Ca tot vorbesti despre "amatori si necunoscatori", ei bine, sa stii ca si tu faci parte din aceasta categorie. Ba chiar pare ca o deschizi, tinand cont de tampeniile insirate.

  • dan_grc, joi, 03.07.2025 17:44

    Omul cu siguranță nu este un ratangiu, nu ratează nicio ocazie să se facă de râs.

  • Dutz, joi, 03.07.2025 21:12

    La seria 2 G42/87 urmează și versiune “racing car”… sper să prind una la o tură în San Luis Potosi în octombrie. Lăsând la o parte designul “Made in Mexico”, mă bucur că BMW acordă atenție acestui model, care oferă una dintre cele mai plăcute experiențe de condus, în portofoliul BMW. În ceea ce-l privește pe Vali și pocnitorile din căpuțul lui… asta este, trebuie și tăntălăi, altfel trebuie să muncim noi și ce nu ne place.