BMW: "Motorul cu trei cilindri va avea 1.5 litri şi 165 de cai putere"

Publicat marţi, 12.07.2011 11:48 de Bogdan Mirică

Şeful departamentului de dezvoltare BMW susţine că viitorul motor de 1.5 litri pe benzină va fi capabil să livreze până la 165 de cai putere, în versiunea sa cea mai potentă.

Klaus Draeger, şeful departamentului de dezvoltare BMW, a confirmat că vom regăsi în gama constructorului german o serie de propulsoare diesel şi benzină cu trei cilindri, supraalimentate. Unităţile vor avea o capacitate de 1.5 litri şi vor fi capabile să garanteze o impresionantă economie de carburant.

În ciuda tehnologiei avansate pe care o vor îngloba, motorizările nu vor fi introduse şi pe noua generaţie Seria 3, aşteptată să debuteze live în luna octombrie a acestui an. "Motoarele cu trei cilindri nu sunt o prioritate pentru Seria 3. Ele vor debuta mai întâi pe modelele cu tracţiune faţă şi cu un preţ destul de abordabil", a susţinut Draeger.

Declaraţia lasă să se înţeleagă că doar platforma cu arhitectură frontală, destinată Seriei 1 şi modelelor Mini, va primi propulsoarele cu trei cilindri.

Tot Draeger a dezvăluit că versiunea pe benzină a motorului cu trei cilindri, botezată intern N37, va avea un potenţial de 55 de cai putere per cilindru, echivalentul proaspătului propulsor de 2.0 litri TwinPower Turbo. În aceste condiţii, puterea totală a motorului ar putea însuma 165 de cai. De asemenea, oficialul BMW a subliniat că motorul, ce va fi produs în Marea Britanie, va putea obţine emisii de numai 95 g/km.

La finalul interviului oferit celor de la Autocar, Draeger a ţinut să precizeze că "motoarele cu trei cilindri sunt la fel de tehnologizate ca propulsoarele cu patru sau şase cilindri existente în prezent."

via | autocar

  • GT-R, marţi, 12.07.2011 12:03
    WOWWWW

    Deci astia nu-s normali... Ori revolutioneaza 3L-urile, ori nu se baga sa se faca de rusine... Si cred ca au ales prima varianta...

  • ScorpyonVAG, marţi, 12.07.2011 13:40
    @

    Nu am nimic cu aceste motoare, dar durata de viata a unui motor cu 3 cilindrii este mai mica decat a unui cu 4 cilindri. Si produce mai mult zgomot. Sper sa nu gresesc.

  • unckle, marţi, 12.07.2011 15:23

    am un tico vechi de 12 ani ... 3 cilindri ... inca nu are probleme :)

  • tzenu_bmw, marţi, 12.07.2011 16:38
    principalele probleme ale unui asemenea motor???

    rafinament scazut.......fiabilitate mai mica decat cele cu 4,6 cilindri.... zgomotul motorului este mai 'enervant'......vibratiile mai mari,.......

  • GT-R, marţi, 12.07.2011 18:05
    @ScorpyonVAG @tzenu_bmw

    Astea s-au intamplat pana acuma... Eu cred ca e timpul pentru o noua era a motoarelor L3, nu vad sa faca BMW compromisuri in privinta motoarelor... Eu vad ca le face din ce in ce mai bune, nu degeaba castigand cu multe motoare titluri de genul "motorul anului".

  • audist, marţi, 12.07.2011 22:19
    MOTOR 3L

    Deobicei ce zice tzenu si scorpyon este adevarat... si sper sa nu o dea in bara pentru ca o micsorare a numarului de cilindri inseamna in principiu si consum mai mic. :) Si daca BMW face asta for face si altii din piata lucru care nu trebuie decat sa ne bucure. 165 de cai sunt foarte ok pentru o masina cu care nu mergi pe circuit.

  • Ursus, marţi, 12.07.2011 23:40

    Noroc cu PSA ca doar e de la ei motoru sau furat

  • Vlad, miercuri, 28.12.2011 22:58
    Pt Mini in special

    Cu siguranta viitorul Mini va beneficia de acest motor cu performante bune si consum scazut! Sunt curios si de variantele diesel, aici se va vedea probabil cel mai mult colaborarea cu PSA :)