BMW pregăteşte un diesel cu trei turbine pentru X6 şi Seria 7 facelift

Publicat miercuri, 13.07.2011 18:44 de Sebastian Toma

Versiunile xDrive50d ale viitoarelor BMW X6 facelift şi BMW Seria 7 F01 şi F02 facelift ar putea fi echipate cu un motor diesel de 3.0 litri, cu şase cilindri în linie şi trei turbine.

Potrivit unor surse din cadrul BMW, citate de BMWBlog şi Bimmer Today, constructorul german pregăteşte un motor diesel cu trei turbine. Acesta urmează să devină vârful gamei diesel pentru modelele respective, instituind o nouă versiune, numită xDrive50d. Atât BMW X6, cât şi Seria 7 vor fi oferite doar cu xDrive în compania motorizării de mai sus, despre care se spune că va furniza între 350 şi 400 CP. Colegii de la BMWBlog sugerează faptul că motorul ar dezvolta 350 CP pe 750xd şi aproape 400 CP pe X6 xDrive50d, dar această informaţie nu a fost încă infirmată sau confirmată de sursa din cadrul mărcii BMW.

Pentru moment, nu există informaţii suplimentare despre propulsorul respectiv şi cum vor funcţiona cele trei turbine, dar ne aşteptăm la un setup inspirat de cel utilizat de viitorul BMW M3. Indiferent de alegerea inginerilor, ne aşteptăm ca noul propulsor să fie deosebit de vioi, performanţele sale fiind comparabile cu unităţi V8 de cilindree superioară. Graţie cilindreei reduse, propulsorul respectiv ar putea să facă din X6 xDrive50d şi 750xD cele mai eficiente modele din segment la respectivul nivel de putere.

Primele informaţii anunţă un debut în martie 2012, ceea ce înseamnă că motorul ar putea fi dezvelit chiar la Salonul Auto de la Geneva. De asemenea, toate versiunile lui X6 urmează să primească motorizări mai eficiente, care vor fi mai puternice şi vor consuma mai puţin carburant. Cea de-a doua generaţie a lui X6 va purta denumirea F16 şi va debuta în 2014. Cât despre viitorul 750xd şi versiunea cu ampatament mărit a acestuia, sunt şanse ca modelul să fie prezentat la Frankfurt în această toamnă şi să debuteze în primăvara anului viitor.

Via | BMWBlog | BMWBlog 

  • valy_budascu, miercuri, 13.07.2011 20:54
    TRIESEL

    Se zvoneste ca motorul se va numi triesel in loc de diesel. :)) just kiddin'

  • mama, miercuri, 13.07.2011 21:04

    si cand incepi a schimba turbine,

  • ScorpyonVAG, miercuri, 13.07.2011 21:06
    @

    Super. De abia astept sa apara si in alte branduri astfel de motorizare. Avantaje: putere foarte mare , raportat la cilindree + ca este diesel. Dezavantaje: costurile de intretinere (de ex: turbinele).

  • zarnesteanu, miercuri, 13.07.2011 21:14
    Mercedes

    A avut un prototip de genul asta prin 1996 pe SLK. N-a vazut niciodata lumina verde pentru productia de masa, desi performantele erau exceptionale pentru vremea aia. 7 secunde pentru 0-100 si 7% consum mediu. In ziua de azi au adus motoarele pe benzina la cifre similare, daca nu si mai bune, asa ca nu se mai prea justifica. In 2006 au avut un alt prototip SLK 320 CDI tri-turbo. 5.3 sec pentru 100km/h si consum de 7.5 l/100. Amandoua prototipurile au doua turbine mici pentru turatii joase si una mare care preia tot efortul la turatii mari. Daca BMW scoate pe piata un tri-turbo, poate Mercedes va fi nevoit sa raspunda la randul lui si toti vom avea doar de castigat :) Oricum, BMW are performante foarte bune pentru un 3.0 litri. Sa vedem cum stau cu consumul si momentul.

  • tzenu_bmw, miercuri, 13.07.2011 21:25
    de apreciat motoru......

    insa ceva ma sperie rau de tot.......... daca vor continua cu asemenea tratamente in 2 generatii(8-10anii)se va alege prafu de motoarele pe care le stim in ziua de azi....... vom avea motoare de 1L 2cilindri 3turbo........configuratie care in zilele noastre este chiar realizabila............. binenteles despre motoru bmw(cel din articol)ma astept la un premiu.... insa sa nu forteze prea mult de la inceput(stim cu toti ce sa intamplat acum cativa ani cu N54)

  • LauCalin, miercuri, 13.07.2011 22:15
    @tzenu

    Nu trebuie sa ne referim neaparat la masini ca sa vedem cum totul se schimba. Totusi imi amintesc ca nici 10 ani nu au trecut decand cei de la BMW precizau ca niciodata nu vor renunta la soft top si niciodata nu vor fabrica motoare supraalimentate. Insa uite ca lucrurile se schimba. :) Ce mi se pare mie ciudat e ca VAG intr-un timp se gandea sa scoata din productie motoarele TSI pentru ca, ziceau ei, nu prea sunt rentabile pentru companie, costurile de productie fiind destul de mari. Asta spun ei ca ar fi motivul, proprietarii spun insa altceva. Parerea mea e ca nimeni in momentul asta nu face un motor supraalimentat mai bine ca Mercedes asa cum nimeni nu face motoare aspirate mai bune ca BMW. Dar cand piata cere ceva trebuie sa te supui, indiferent care ar fi numele tau.:)

  • ScorpyonVAG, miercuri, 13.07.2011 22:38
    @

    Daca vor evolua in acest mod, cand voi avea 50 ani, vor fi cate 10 turbine pe un motor =)) . Glumeam.

  • GT-R, miercuri, 13.07.2011 22:55
    Fiabilitate?...

    Sigur sunt ei siguri ca va sta bn la fiabilitate?... In afara de faptul ca vei avea grija la 3 turbine care vor avea grija sa se defecteze (in timp) pe rand motorul in sine (cilindree relativ mica, putere mare) cum va face fatza?... Da, teoretic vor spune ca va fi fiabil (matematica, fizica, informatica si putina filozofie la un loc) dar practic nu o vor spune decat anii...

  • BMW, joi, 14.07.2011 06:15
    @laucalin

    Am lăsat articolul de acolo unde ne certam ca mie lene sa dau paginele înapoi sa caut articolul. Uite uneori ai dreptate . Referitor la motoarele supraalimentate sunt deacord ca Kompreasoarele de la Mercedes își fac poate datoria mai bine. Dar motoarele aspirate cu Valvetronic si Dual Vanos de la BMW sunt simfonii de arta. Oricum doctrina din München de la BMW e pentru a crea cele mai bune motoare si le reuseste deocamdată .

  • Serd, joi, 14.07.2011 09:13
    ????????

    Ce preocupati va tine stirea asta! Toata lumea isi face griji din pricina fiabilitatii speriati fiind de nr. turbinelor. S-a gandit cineva ca fiecare turbina in parte are rolul ei si lucreaza doar pe o anumita plaja de turatii? S-a gandit cineva ca tocmai nr. mare de turbine asigura o durata de viata mai mare? Decat una singura exploatata din greu ,mai bine trei exploatate rational,si oricum cred ca una va fi electrica,daca e sa ne luam dupa filozofia noului motor de pe M3. In viitorul apropiat cred ca turbinele ca si pompele de apa de altfel vor fi integral electrice!

  • nnn, joi, 14.07.2011 11:17
    Daca e turbo nu e fiabil?

    Dar vai, oare e fiabil? Eu am un 1.4 turbo diesel (PSA) are 99000km facuti in 3 ani si nici o problema. Am vazut si mers cu Dacia Logan 1.5 dci cu 180 000km si era impecabila. Utilizatorul crapa motorul si turbinele mai repede decat defectiunile de fabricatie. Om trai si om vedea daca "trizel" e viitorul.

  • stefan, joi, 14.07.2011 14:21
    motoare...

    pe bune???...numai bmw face motoare aspirate bune...chiar asa de bune sunt motoarele???...nu mai exista alte companii cu motoare aspirate natural???...cate exemple vrei laucalin?

  • stefan, joi, 14.07.2011 14:24

    cum sa ma explic...nu-mi vine sa cred cat de orbi sunt unii...bmw nu este tot...exista alte marci cu motoare mai bune...da-mi un exemplu de motor aspirat bmw care iti sare de 9000 rpm...

  • LauCalin, joi, 14.07.2011 15:32
    @stefan

    Nu am zis ca BMW ar fi singurii care fac motoare aspirate bune (fiabile)... nu stiu de unde ai scos-o pe-asta. M-am referit la mai multe lucruri gen raport CP/litru si cuplu/putere... Stiu la ce te referi tu cu acele 9000rpm, insa performantele lui S2000 de exemplu sunt foarte bune nu numai datorita motorului. Sunt de parere ca cel mai mult conteaza cum se transmite puterea la roti decat puterea in sine a motorului. De-asta avem un Lancer Evo, Impreza WRX STI sau S2000 care fac fata unor masini mai puternice. ;)

  • stefan - @laucalin, joi, 14.07.2011 20:25
    'asa cum nimeni nu face motoare aspirate mai bune ca BMW'

    uite de aici am scos...si daca nu mi-ai citit bine comentariul..iti mai explic o data...nu bmw face cele mai bune motoare aspirate...si daca stii la ce ma refer...intelegi s2000 are motor de 2.0l si cp la inceput avea 241...dupa a crescut sensibil putere, in cursul anilor, la modele noi...

  • LauCalin, vineri, 15.07.2011 11:01
    @stefan

    Stefan, ai dreptate. Poate ca exprimarea mea nu a fost cea mai buna. Defapt am vrut sa spun ca nu se poate contesta faptul ca BMW face motoare aspirate bune si oricum este foarte greu (poate imposibil) sa spui concret de ce un motor e mai bun decat celalalt. Cred ca asta o poate face numai un inginer, nu un simplu sofer sau pasionat de masini asa cum suntem noi :) Si ce cuplu are motorul de pe S2000? Oricum nu asta conteaza cel mai mult... asa cum am zis conteaza cum ajung puterea si cuplul pe asfalt. De-asta un S2000 iti ofera senzatii de M3 de exemplu cu cel putin 100 CP mai putin.

  • audist, sâmbătă, 16.07.2011 00:02
    @bmw

    man you have an obsession. get a life. nobody cares about you in munchen. :) sa revenim. sper sa faca acest motor desi am anumite retineri. este vorba de faptul ca cele trei turbine pot fi fiabile dar exista sanse mai mari sa se strice una pentru ca sunt 3. :) dar... recunosc sunt sigur ca inginerii germani vor face totul ca motorul asta sa ne dea pe spate la fel cum fac mereu. si un tritrubo pe bmw inseamna ca in 2 ani apare si la bmw si la MB daca prinde. sincer cei de la bmw risca multe si de multe ori castiga pariurile macar pentru imaginea in piata daca nu chiar si profit (ex. bmw x6 o masina total inutila dar absolut superba ca exercitiu de design) si inainte sa sariti cu gura. am condus x6 si este o masina deosebita daaaaaaaar inutila.

  • intrebare ajutor?, marţi, 02.08.2011 14:33
    intrebare

    Stiu ca nu e topicul corect pentru intrebarea mea...dar daca tot e vorba de dieseluri cu mai multe turbine... vroiam sa stiu cateva pareri despre 1.9 TTiD de pe saab 9-3 180 cp 400 Nm ... daca ar fi fiabil..bun stie cineva?