BMW renunta la M5 Touring
BMW nu planuieste sa produca si o versiune Touring a noului M5 F10. Modelul va fi disponibil doar in versiunea Sedan, care va dezvolta 578 CP si va putea accelera de la 0 la 100 km/h in doar 4.4 secunde.
Noua generatie a lui BMW M5 va fi cu 0.3 secunde mai rapida la accelerarea de la 0 la 100 km/h decat actuala serie M5 E60. Cei de la BMW au decis sa elimine versiunea Touring a lui M5, modelul urmand sa fie disponibil doar in versiune sedan. BMW M5 Touring a fost disponibil doar pentru seriile E34 si E60, modelul bazat pe E39 nefiind introdus in productie deoarece suspensia spate nu oferea perfomante demne de un model M.
Motorul V10 aspirat al lui M5 E60 a fost eliminat in favoarea unui V8 bi-turbo de 4.4 litri, care provine de pe noile X5 M si X6 M. Propulsorul V8 ofera 578 CP si un cuplu motor maxim cu 80% mai mare decat cel oferit de X5 M, atingand o valoare de 720 Nm. Viteza maxima a acestui model va fi limitata electronic la 250 Km/h, dar daca aceasta limitare ar fi inlaturata, noul M5 ar putea atinge o viteza maxima de 303 km/h. Acceleratia de la 0 la 100 km/h este realizata in doar 4.4 secunde, cu 0.3 secunde mai rapid decat generatia precedenta.
Noul BMW M5 va consuma cu 30% mai putin carburant si nivelul de emisii va fi redus tot cu 30%. Aceste imbunatatiri au fost obtinute atat prin reducerea masei lui M5, cat si prin introducerea tehnologiei Efficient Dynamics. BMW ar putea introduce si un sistem de recuperare a energiei cinetice, similar cu KERS, pe versiunea de productie a lui M5, dar functiile acestui sistem sunt inca nedezvaluite. BMW M5 F10 va fi prezentat la sfarsitul anului 2010, urmand sa debuteze pe piata la inceputul lui 2011.
Via | Car
@ automarket -- cautati cifrele lui X5M / X6M , o sa vedeti ca urmatoarea fraza minte un pic :) " Propulsorul V8 ofera 578 CP si un cuplu motor maxim cu 80% mai mare decat cel oferit de X5 M, atingand o valoare de 720 Nm" evident va rog sa stergeti acest comentariu dupa ce modificati :) ( probabil comentariul cu cresterea de cuplu se refera la diferenta intre motorul turbo 4,4 V8 si cel aspirat de pe generatia curenta 5.0 V10 -- 500Nm vs 720Nm )