BMW Seria 3 facelift va avea o versiune hibrid cu un consum care ajunge la doar 2 litri/100 de kilometri
BMW a dezvăluit un prototip al viitorului Seria 3 facelift hibrid, alimentat la priză. Versiunea cu emisii reduse va putea oferi o autonomie electrică generoasă și un consum mediu extrem de redus.
BMW pregătește deja faceliftul actualului Seria 3, cel mai popular produs al gamei sale. Odată cu introducerea modificărilor estetice, germanii vor oferi clienților și o versiune complet nouă: un hibrid alimentat la priză.
Conceptul versiunii cu emisii reduse a fost deja prezentat publicului în cadrul evenimentului dedicat inovațiilor Grupului BMW, desfășurat zilele trecute. Pentru că are la bază faceliftul modelului actual, conceptul hibridului plug-in a apărut în fața publicului purtând o serie de camuflaje în zona frontală și posterioară.
Rețeta propulsiei include un motor pe benzină, de 2.0 litri, capabil să lucreze alături de o unitate electrică pentru a oferi același nivel de performanță ca un Seria 3 cu motor de șase cilindri. Puterea combinată a celor două agregate (benzină + electric) ajunge la 245 de cai, iar cuplul motor la 400 de Nm. Ansamblul este asistat și de o transmisie automată Steptronic, cu opt rapoarte.
Viteza maximă în mod electric: 120 km/h
Motorul electric este ținut în viață de o baterie litiu-ion, amplasată sub portbagaj, care poate fi încărcată de la orice priză de uz casnic. Configurația gândită de BMW este capabilă să ofere un consum mediu de numai 2 litri în primii 100 de kilomtri și să garanteze o autonomie pur electrică de 35 de kilometri. Modul electric rămâne cuplat chiar și la viteze de 120 de km/h. În aceste condiții, era oarecum normal ca emisiile de CO2 să ajungă doar la 50 g/km.
Așa cum și-a obișnuit clienții, BMW va pune la dispoziția celui de la volan mai multe moduri de rulare: Comfort, Sport și EcoPro. Fiecare va influența direct suspensia, cutia de viteze, direcția și răspunsul accelerației.
2 litri ? Poate pe hartie......