BMW Seria 5 facelift: Imagini, informaţii şi preţuri pentru România

Publicat duminică, 19.05.2013 10:30 de Sebastian Toma

Gama Seria 5 de la BMW a primit un facelift discret. Odată cu primele imagini şi informaţii oficiale, avem şi preţurile pentru piaţa din România. Cea mai ieftină versiune, 518d Sedan, pleacă de la 43.400 euro cu TVA inclus.

BMW a prezentat astăzi primele imagini şi informaţii oficiale ale versiunii cu restilizate a lui Seria 5. Restilizarea a vizat toată gama, incluzând versiunea ActiveHybrid5, versiunea M, Seria 5 GT şi versiunea Touring, iar importatorul BMW în România a publicat şi preţurile înregii game cu facelift pentru piaţa internă.

Astfel, cel mai ieftin BMW Seria 5 în versiunea berlină este 518d, care pleacă de la 43.400 euro cu TVA inclus. Echivalentul său Touring porneşte de la 46.004 euro cu TVA inclus. Versiunea hibridă a lui BMW Seria 5 pleacă de la 67.518 euro cu TVA inclus pe piaţa din România, pe când M5 facelift pleacă de la 107.260 euro cu TVA inclus.

Facelift-ul vine pentru a actualiza atât tehnologiile, cât şi dotările şi motorizările alături de care este oferită gama Seria 5 de la BMW. Indiferent de versiunea aleasă, există modificări estetice, multe dintre ele fiind greu de observat pentru ochiul neantrenat, dar prezenţa lor este perceptibilă la momentul alăturării cu o versiune ante-facelift.

DESIGN

Ca la orice facelift, primele modificări au venit la nivel estetic. Liniile care înconjoară grila radiatorului au fost modificate, iar fantele inferioare integrate în bara faţă au şi ele o serie de modificări. Posteriorul lui Seria 5 Sedan şi Touring primeşte o modificare suplimentară la nivelul barei de protecţie spate, în timp ce blocurile optice spate au un contur mai ascuţit, pentru a asigura un aspect mai puternic. Oglinzile laterale integrează acum un set de semnalizări. La fel ca în cazul versiunii ante-facelift, modelul este disponibil şi în compania unui pachet M Sport. O altă noutate este reprezentată de gamele Luxury şi Modern în gama Seria 5, care includ o serie de elemente diferite de standard, modificările fiind subtile.

În plus, toate modelele din gama Seria 5 facelift sunt oferite alături de culori noi pentru exterior, culori noi pentru interior, ornamente interioare noi şi clienţii săi au la dispoziţie mai multe opţiuni de personalizare. Gama de jante din aliaj oferită în compania lui Seria 5 facelift are mai mulţi membri, pentru a atinge toate gusturile şoferilor.

MODIFICĂRI LA INTERIOR

Interiorul lui BMW Seria 5 se bucură în standard de sistemul iDrive, acesta fiind echipat, tot în standard, cu ornamente cromate la nivelul elementelor de comandă. În plus, compartimentele de depozitare au primit o capacitate mărită, modificările fiind aplicate şi la nivelul consolei centrale. În cazul lui Seria 5 GT facelift, portbagajul are un volum mai mare, de 500 litri, cu 60 de litri mai mare faţă de cel al versiunii precedente.

MOTORIZĂRI

Toate motorizările lui BMW Seria 5 facelift respectă normele Euro 6 şi au devenit mai economice şi mai performante decât unităţile pe care le înlocuiesc. În cazul motoarelor diesel, toate unităţile sunt oferite în compania sistemului BMW BluePerformance, care asigură emisii reduse de oxizi de azot. Tehnologiile BMW EfficientDynamics, oferite în standard, includ sistem Auto Start-Stop, recuperare a energiei cinetice, indicator schimbare treaptă, funcţie ECO Pro şi o tehnologie specială care introduce funcţia de "coasting", ceea ce înseamnă rulare fără ca motorul să fie conectat la transmisie şi fără a reduce viteza de rulare, totul pentru a reduce consumul de carburant.

BMW a introdus un sistem numit Proactive Driving Assistant, capabil să regleze automat viteza vehiculului în cazul în care ajunge într-o zonă cu o limită de viteză inferioară. Funcţia ECO Pro a sistemului de navigaţie, disponibilă alături de sistemul Professional din gama BMW, ia în calcul mai mulţi factori în gestionarea sistemelor, pentru a profita la maximum de capacităţile vehiculului şi configuraţia drumului. Coeficientul aerodinamic modelului a primit o serie de îmbunătăţiri, Cd-ul lui BMW 520d fiind acum redus la 0.25.

Gama Seria 5 a primit acum un nou motor entry-level, numit 518d, care reprezintă un propulsor cu patru cilindri în linie şi 1.995 centimetri cubi, care livrează 143 CP şi este disponibil în gamele Seria 5 Sedan şi Seria 5 Touring. Această versiune de motorizare anunţă un consum de 4.5 litri la sută şi emisii de CO2 de 119 grame pe kilometru. Contrar primei impresii, nu vorbim despre primul diesel de cilindree redusă oferit în gama Seria 5, unitatea având tot o capacitate de doi litri, cu toate că modelul de clasă medie de la BMW a văzut, de-a lungul ciclului său de viaţă, câteva "benzinare" de cilindree mai mică. Tot la nivel de gamă, şapte versiuni ale lui Seria 5 Touring, opt versiuni ale lui Seria 5 Sedan şi şase versiuni ale lui Seria 5 GT pot fi echipate cu sistemul de tracţiune integrală de la BMW, xDrive.

BMW ActiveHybrid 5 PRIMEŞTE O FUNCŢIE SPECIALĂ

Versiunea hibridă a lui BMW Seria 5 este acum mai "deşteaptă", modelul fiind echipat cu o versiune specială a Proactive Driving Assistant. Aceasta adaptează în timp real balanţa dintre motorul electric şi motorul cu ardere internă pentru a obţine cel mai bun consum posibil pe traseul programat în sistemul de navigaţie.

Cei de la BMW au prezentat ideea funcţie Proactive Driving Assistant în urmă cu ceva vreme, dar aceasta era discutată la nivel conceptual. Pe anumite pieţe, funcţia poate să "citească" traficul prin informaţiile primite de unitatea GPS şi să reconfigureze atât traseul, cât şi sistemul hibrid pentru noua rută, în încercarea de a obţine cea mai economică parcurgere a respectivului traseu. 

NOUTĂŢI ÎN GAMA M5

BMW M5 este oferit acum în compania pachetului Competition, care îi creşte puterea la 575 CP şi aduce modificări la direcţie şi suspensie. Nemţii spun că modelul va fi cu 0.1 secunde mai rapid la sprint-ul 0-100 km/h, pe când sprint-ul 0-200 km/h va fi îmbunătăţit cu 0.2 secunde. Jantele din aliaj au un diametru de 20 inch, iar garda la sol a fost redusă cu zece milimetri.

În standard, M5 facelift primeşte pachetul Driving Assistant, care include funcţia "asistent fază de drum", sistemul de avertizare de schimbare fără intenţie a benzilor, o funcţie de prevenire pasivă şi activă a coliziunilor şi pachetul Online Entertainment, care oferă acces la 12 milioane de melodii. Interiorul lui M5 integrează acum un alt volan, cotiera are un volum de depozitare mai mare, iar sistemul iDrive are un nou ormanet cromat. Opţional, sistemul iDrive va putea fi controlat cu o funcţie tactilă.

  • antonny, duminică, 19.05.2013 10:51

    daca vrei hibrid te duci la taticul Lexus GS 3.5 450h Business E-CVT care e mai ieftin ......

  • Andi, duminică, 19.05.2013 11:17

    @antonny du-te la taticu' si lasa-ne!

  • unul, duminică, 19.05.2013 11:34

    Arata superb, nu avea nevoie decat de un face-lift discret, ceea ce au si facut, paleta de motorizari generoasa pt toate gusturile, va ramane regele clasei mari si-n urmatorii ani cu siguranta.

  • Logan, duminică, 19.05.2013 12:11

    Lasa ca vine Skoda si se baga in seama...pardon Audi cum ii mai zice.

  • Adrian, duminică, 19.05.2013 14:32

    Masina buna si frumoasa. Are tot ce vrei dar din pacate nu arata la fel de bine ca un BMW seria 6 . De la BMW nu as cumpara decat seria 6 Gran Coupe.

  • Adm, duminică, 19.05.2013 14:52

    La cum arata o masina de genul asta 10 ani nu ar trebui sa umbli la estetic si calitatea materialelor. Dar ideea de consum impreuna "ideea de vechi" din ziua de azi care e mult mai apropiata de prezent decat era acum cateva zeci de ani impinge constructorii la tot felul de giumbuslucuri artistice inutile si pe care se cheltuie si foarte multi bani.

  • bum, duminică, 19.05.2013 15:25

    nu cred ca era nevoie de un facelift ... dar asta e tendinta , la 3 ani mai impulsionezi un pic vanzarile ...

  • antonny, duminică, 19.05.2013 19:58

    @Andi .. unde vrei sa ma duc ????

  • ,., duminică, 19.05.2013 22:42

    @antonny la taticu', ce e asa de greu sa intelegi ?

  • mda, luni, 20.05.2013 02:20

    Iar apar frustratii cu Infinity si la Lexus cand articolul face clar referire la o marca europeana de traditie?

  • Andy, luni, 20.05.2013 14:02

    Majoritatea celor care comentam pe site suntem fani o anumita marca sau un anumit grup. Acum asta nu inseamna ca la prezentarea unei masini noi sau facelift trebuie sa scoatem din buzunar celebra butada: la banii astia iei mai bine marca y. La urma urmelor cine are bani de o masina face un studiu inainte sa achizitioneze (indiferent de ce palier de pret vorbim), mai ales ca sunt multi care trec de la masini de volum la premium si care nu sunt neaparat impatimiti BMW, Mercedes, Audi, Infiniti, Lexus sau Acura (care se poate importa si ea de diverse firme direct din US). Tot ce vreau sa spun e ca degeaba vine X comentator si da sfaturi (de multe ori desi e impatimit al unei marci nici nu a mers cu vreo masina a marcii respective sau daca a facut-o era vorba de o vechitura) pentru ca in final cumparatorul alege prin subiectivismul propriu. O masina excelenta oricum :-)

  • Bot, marţi, 21.05.2013 12:55

    WOW! Mai multe informatii la un rahat de facelift, care oricum nu este sesizat decat de fanii marcii, decat la lansarea noului S-Class! Hai, repede, trebuie testat... pe langa celelalte 6 teste cu BMW seria 5!

  • @Bot, marţi, 21.05.2013 15:29

    Chiar n-ai observat ca AM n-a testat nici vechiul clasa S? Sau vreun AMG? Crezi ca n-au vrut? Eu cred ca da, esti vina importatorului, sunt sigur.

  • Bayerische motoren werke, duminică, 23.06.2013 16:45

    Trebuie o privire foarte atenta la detalii pentru a observa acest facelift,in rest nimic de spus e un model de calitate si succes.Sper urmatorul model sa aiba un design mai agresiv "linii mai taiate",vreau ceva deosebit,BMW sigur poate sa scoata ceva revolutionar.