BMW şi GM vor dezvolta împreună pile de combustibil

Publicat luni, 12.12.2011 10:55 de Sebastian Toma

General Motors şi BMW vor lucra la un sistem avansat de propulsie pe hidrogen. Cei doi constructori au decis să colaboreze pentru a-şi reduce costurile de dezvoltare.

BMW şi General Motors îşi vor uni forţele pentru a dezvolta un tren de propulsie cu pile de combustibil. Detaliile parteneriatului nu au fost încă publicate, dar cei de la BMW au declarat pentru nemţii de la Wirtschaftswoche că poartă discuţii cu General Mtoros în privinţa viitoarelor tehnologii. Noul parteneriat GM-BMW apare în contextul în care constructorul bavarez a semnat un parteneriat cu Toyota (rivalul numărul unu al General Motors) în urmă cu o săptămână, în baza căruia nemţii vor primi acces la tehnologia hibridă a japonezilor, iar niponii vor primi în schimb motoare diesel dezvoltate de BMW.

În baza noului parteneriat dintre BMW şi General Motors, constructorul bavarez va obţine acces la tehnologia de pile de combustibil a celor de la GM şi corporaţia americană îşi va reduce costurile de dezvoltare. Oficialii General Motors au refuzat să comenteze despre un eventual parteneriat cu BMW, semn că partenerii sunt încă în tratative şi nu au parafat o înţelegere. BMW a dezvoltat mai multe modele alimentate cu pile de combustibil, dar dezvoltarea modelelor cu hidrogen a fost mutată în laborator deoarece costurile erau destul de ridicate, iar infrastructura staţiilor de alimentare cu hidrogen îi obliga pe aceştia să deruleze testele doar în anumite zone.

GM are deja în ofertă câteva modele alimentate cu pile de combustibil, iar acestea au fost distribuite într-un regim special.Primul sistem de propulsie pe hidrogen de la GM a debutat în 1997 pe modelul HydroGen1, bazat pe un Opel Zafira. Respectivul tren de propulsie era atât de mare, încat monovolumul mai avea doar două locuri în urma instalării sistemului de propulsie cu pile de combustibil. Până în 2020, cei de la General Motors vor să aibă un milion de vehicule alimentate cu hidrogen pe şoselele lumii.

Via | AutomotiveNews (înreg.)

  • semne bune anul are, luni, 12.12.2011 11:59

    E bine daca se lucreaza la pilele de combustie. In 10 ani vor intra pe piata la fel ca electricele. E o tehnologie viabila ce va merge in paralel cu masinile 100% electrice.

  • SaabCuantic, luni, 12.12.2011 13:17
    Bluf

    Ma apuca cefaleea cand aud,in aste vremuri de iaurt,pe cate un constructor (pe unul mai mic,fara resurse si perspective,il inteleg,dar pe unul mare,care zace pe munti de capital,nu!) cum se agita sa-i fete mintea solutii-minune ca "sa reduca costurile de productie/cercetare/dezvoltare etc" (suprema utopie: la zero,daca s-ar putea!),in schimb tot la acelasi nivel ametitor al profitului viseaza!?Pai chiar asa,vrei sa ai fara sa dai,adica sa te inavutesti fara sacrificii!?De fapt,mai toata lumea,in orice domeniu,urmeaza cu nesat acest "ideal"(sarmanii idealisti!)-sa se capatuiasca unii in dauna altora,deci cum sa nu-i dai dreptate Poetului National?-"Numai banul il vaneaza si castigul fara munca" (sau smuls cu pseudo-munca convertita abil in pseudo-joburi si ultra-pseudo-teluri politice).Halal economie de piata...poate de paiata!Cat priveste febra zadarnica de tip eco-muscle,sa nu ne amagim singuri: daca utilizarea hidrogenului,ca si cea a c.e. ,nu va asigura in mod palpabil ciumegilor fara frontiere capriciile obisnuite,respectiv "baga viteza,nene,nu gluma" si "te da pe spate la 0-100",atunci tehnologia H-ului va fi implementata in zadar sau va fasai in gol,caci ciumegii se inmultesc cu o rata de multiplicare mai mare decat explozia demografica mondiala...You'll see!

  • vision, luni, 12.12.2011 13:34

    BMW are de castigat de pe urma GM. De fapt amandoi au de castigat.

  • antonny, luni, 12.12.2011 14:08
    *****

    Toyota -BMW - GM oare sa fie un parteneriat BOM?cei 3 muschetari vor fi NR 1 .......

  • SaabCuantic, luni, 12.12.2011 22:15
    Beware!

    Nu exagerez subliniind că, atâta timp cât va dăinui şi va dicta pretutindeni balaurul profitului uriaş (trilioane de euro…), definit de capetele constituite din super-industriile comasate ezoteric în numele înşelăciunii oficiale la scara planetară (în ordine lucrativă: 1)armament – Carlyle Group al lui meşter jidan Rubenstein să trăiască! nu vă întrebaţi de ce reprezintă cel mai puternic organism corporatist multivalent din lume la momentul actual, neafectat de nici un fel de “criză”? ; 2)petrolieră – aşişderea familia Rockefeller!; 3)lucrări-achiziţii publice – era să zic clanul Băsescu, dar troglodiţii ăştia autohtoni nu contează prea mult în ecuaţia globalizării), priponind guvernele la degetul lui mic, atunci în mod categoric tehnologiile “alternative” (căci despre ele vorbim aici) nu vor reuşi să primească OK-ul legislativ în sensul afirmării sociale a unui potenţial dinamic de acţiune, iar cozile de topor din mass-media aservite total acestor coloşi financiari oculţi se vor preta, fără limite morale, la linşaj mediatic “expert” dpdv persuasiv faţă de orice adept “bio” (catalogat prompt ca “anarhist”, desigur!) care ar îndrăzni să tulbure liniştea huzuroasă a tovarăşilor globo-nomenclaturişti (tunaţi şi adunaţi în Francmasoneria, Bilderberg, B’nai B’rith şi alte făcături sioniste odioase proiectate direct din infern!), care, de regulă, sunt “blindaţi” de o identitate publică voit obscură, discretă, dar devastator de determinantă pentru soarta naţiunilor crunt păstorite prin intermediul slugilor lor devotate din politichie, care, la rândul lor, spre deosebire de stăpânii lor plutocraţi, oligarhi şi autoritari din tenebre (loje masonice)---apropo, cu toţii sunt adoratori sinceri şi secreţi ai “Marelui Arhitect al Universului” (guess who: Moş Sărsăilă năpârlitu’ “democratic”, alias ex-şarpele din Eden…)---“trebuie” în mod “strategic” să capete o identitate publică cunoscută tuturor amărăştenilor, deoarece una dintre legile de aur ale Mafiei transnaţionale relevă că, pentru a deţine, exercita şi PERPETUA o putere reală şi discreţionară de conducere a naţiunilor, rechinii cei mari (geniile afacerilor) acţionează în/din spatele unor rechini mijlocii (protagoniştii din structurile politice ale “statului”), percepuţi în mod naiv, eronat şi automat de către prostime ca fiind rechinii cei mari, iluzie fatală pe care au permanent grijă s-o întreţină rechinii cei mici (maeştrii diversiunii de pe “sticlă”, alias analiştii obsesiv atot-dereticatori şi grandios atot-diagnosticanţi, cică “grijulii” şi “solidari” cu masele populare, acestea din urmă fiind în mod prestabilit, intenţionat şi sistematic: sărăcite; jefuite; amăgite; manipulate; prestidigitate; intoxicate; panicate; uniformizate; instinctualizate; decorticalizate; desensibilizate; bulversate religios şi captivate de idolatria insidioasă a ritualului mecano-literal, a obiectelor somptuoase de cult şi a moaştelor “fast-kinky” în dauna trăirii autentice în duh, introvertire, mistică, cugetare, simplitate, mărturisire, cumpătare, atotcircumspecţie, jertfelnicie şi fapte de credinţă; deconectate de la principiile civismului obligatoriu; practic hipnotizate de feeria incandescentă personal şi incantatorie prin prismă mediatică a globalizării, în plus fiind împinse de o mână întunecată camuflată, de dimensiuni spirituale înfiorătoare, spre capcanele net pierzanice ale high-tech-maniei, teve-anesteziei şi ciber-depersonalizării – din această pastă populaţională debusolată, eclectică, plastifiată şi pre-gheenică fac parte în mod salutar, fără să realizeze, şi ciumegii de mahala care au oroare nativă de “electrice” şi “pile cu hidrogen” din motive arhicunoscute…şi mai face parte, dar pur conjunctural, de amorul artei, şi un “anarhist”, “schizofrenic” şi “neintegrat în structurile euroatlantice” zis SaabCuantic…). Şi uite aşa câinii latră straşnic (în cazul nostru, militanţii “bio”, care nu-i exclus teoretic să fie şi ei nişte “mânjiţi” contracost infiltraţi insesizabil printre adevăraţii iubitori şi protectori ai naturii), iar caravana (cu toate căruţele din convoiul standard al imposturii, adică mare, mijlocie şi mică) trece imperturbabilă mai departe (bifând triumfător în Românica al şaptelea val electoral postdecembrist etc. etc. etc.), neputând însă intui că drumul “succesului” o va coti la un moment dat spre hăul numit Judgment Day…

  • 1, marţi, 13.12.2011 08:46
    Intrebare

    Nu cumva e "pila cu combustie"?

  • SaabCuantic, marţi, 13.12.2011 16:06
    Mai bine bagati la debla si lasati voturile negative...

    Catre autorii palmutelor purpurii: va convine sau nu, cert este ca, in contextul international al viitorului apropiat, expus pe larg mai sus, politicienii de rang inalt nu vor autoriza implementarea in plan socio-economic extins a combustiilor nepoluante si nu vor lua in considerare necesitatile stringente ale protectiei mediului sau retorica, frenezia si zbaterea depuse de diverse asociatii ecologice sau de simpli cetateni de buna-credinta, plus ca poate fi vorba la mijloc si de niscaiva interese dubioase si de snobism de imagine din partea unor organizatii "nonguvernamentale" autodeclarate luptatoare pro-natura...Ce, credeti ca eu n-as vrea sa conduc masini care nu afecteaza mediul inconjurator? Insa trebuie sa fiu constient ca acestea n-ar fi pe placul conducatorilor din umbra ai planetei si cu atat mai putin pe placul zmecherasilor de duzina de pe toate meridianele, asa ca ma las eminamente pagubas si ma multumesc circumstantial cu carburantii astia antici, scumpi si imbacsitori (si deseori de calitate neconforma, adica falsificati dpdv al compozitiei chimice :D). La buna revedere!

  • Se7en, joi, 23.02.2012 15:43
    respect SaabCuantic

    respect pentru SaabCuantic. PERFECTA DREPTATE SPUS ELEVAT. doar atat am avut de spus.