BMW si PSA vor face motoare Euro 6 cu patru cilindri
BMW, Peugeot si Citroen isi vor extinde colaborarea pentru dezvoltarea motoarelor Euro 6 cu patru cilindri si introducerea acestora inainte de 2014.
BMW si Grupul PSA Peugeot Citroen isi vor extinde parteneriatul de dezvoltare al motoarelor cu patru cilindri pentru un nou propulsor. Acesta va respecta normele Euro 6 si va fi disponibil atat in versiunea de 1.6 litri, cat si intr-o versiune noua, care va avea doar 1.4 litri. Desi standardele Euro 6 vor deveni obligatorii abia in 2014, cei de la BMW si PSA vor lansa noul propulsor cu ceva vreme inainte de introducerea acestora in standardele UE.
BMW si PSA au un parteneriat de succes pentru devoltarea motoarelor, acesta facilitand un schimb de tehnologie intre cei doi constructori. Unitatea THP de 1.6 litri gasita pe C4 si Peugeot 207 a fost dezvoltata de francezi cot la cot cu germanii de la BMW. Mini Cooper S utilizeaza o versiune supraalimentata a acestui motor, din care ofera 175 CP. Versiunea frantuzeasca a acestui propulsor ofera 152 CP. Noul propulsor pe care il vor dezvolta cei trei constructori va fi utilizat atat pe modelele Mini, cat si pe noul Citroen C4 si Peugeot 207.
Versiunea aspirata a noului motor BMW-PSA va furniza peste 120 CP si 160 Nm, pe cand versiunea supraalimentata va oferi cel putin 172 CP si 241 Nm, cu posibilitatea furnizarii de 260 Nm in regim de overboost. Noul Mini Countryman va primi si o versiune S care va fi echipata cu un motor twin-turbo cu patru cilindri, care va oferi 180 CP si un cuplu motor ridicat. Se pare ca bavarezii lucreza si la o versiune JCW a lui Countryman, care este asteptata sa ofere 225 CP. BMW si PSA au anuntat ca vor sa dezvolte si alte subansamble in baza colaborarii acestora, dar au refuzat sa specifice in ce constau acestea.
"Dintotdeauna am avut succes in cooperarea cu partenerii nostri, iar aceasta afirmatie este si mai adevarata in cazul PSA. Suntem deosebit de incantati sa continuam cooperarea pentru motoare si sa cautam noi optiuni pentru viitoare parteneriate", a declarat Norbert Reithofer, Presedinte al Consiliului Director al companiei BMW AG.
"Acest nou acord cu BMW este o confirmare a succesului pe care il are colaborarea dintre cele doua companii, care a produs 1,3 milioane de motoare cu incepere din 2006. Sunt increzator ca urmatoarea generatie de motoare dezvoltate in comun va atinge acelasi succes ca actuala gama", a declarat Philippe Varin, Presedinte al Consiliului Director PSA Peugeot Citroen
Via | Motorauthority
Si in acest fel s-au terminat comentariile la adresa PEUG si CITROEN impreuna cu BMW. Vai ce bine. Nu vreau sa mai aud povesti, nu vreau sa mai aud nimic de WV. Si se facu liniste.... Sunt bune benzinarele de la BMW, SUnt bune HDI-urile de la PSA. Doar atat. punct.