BMW si PSA vor face motoare Euro 6 cu patru cilindri

Publicat miercuri, 03.02.2010 12:30 de Sebastian Toma

BMW, Peugeot si Citroen isi vor extinde colaborarea pentru dezvoltarea motoarelor Euro 6 cu patru cilindri si introducerea acestora inainte de 2014.

BMW si Grupul PSA Peugeot Citroen isi vor extinde parteneriatul de dezvoltare al motoarelor cu patru cilindri pentru un nou propulsor. Acesta va respecta normele Euro 6 si va fi disponibil atat in versiunea de 1.6 litri, cat si intr-o versiune noua, care va avea doar 1.4 litri. Desi standardele Euro 6 vor deveni obligatorii abia in 2014, cei de la BMW si PSA vor lansa noul propulsor cu ceva vreme inainte de introducerea acestora in standardele UE.

BMW si PSA au un parteneriat de succes pentru devoltarea motoarelor, acesta facilitand un schimb de tehnologie intre cei doi constructori. Unitatea THP de 1.6 litri gasita pe C4 si Peugeot 207 a fost dezvoltata de francezi cot la cot cu germanii de la BMW. Mini Cooper S utilizeaza o versiune supraalimentata a acestui motor, din care ofera 175 CP. Versiunea frantuzeasca a acestui propulsor ofera 152 CP. Noul propulsor pe care il vor dezvolta cei trei constructori va fi utilizat atat pe modelele Mini, cat si pe noul Citroen C4 si Peugeot 207.

Versiunea aspirata a noului motor BMW-PSA va furniza peste 120 CP si 160 Nm, pe cand versiunea supraalimentata va oferi cel putin 172 CP si 241 Nm, cu posibilitatea furnizarii de 260 Nm in regim de overboost. Noul Mini Countryman va primi si o versiune S care va fi echipata cu un motor twin-turbo cu patru cilindri, care va oferi 180 CP si un cuplu motor ridicat. Se pare ca bavarezii lucreza si la o versiune JCW a lui Countryman, care este asteptata sa ofere 225 CP. BMW si PSA au anuntat ca vor sa dezvolte si alte subansamble in baza colaborarii acestora, dar au refuzat sa specifice in ce constau acestea.

"Dintotdeauna am avut succes in cooperarea cu partenerii nostri, iar aceasta afirmatie este si mai adevarata in cazul PSA. Suntem deosebit de incantati sa continuam cooperarea pentru motoare si sa cautam noi optiuni pentru viitoare parteneriate", a declarat Norbert Reithofer, Presedinte al Consiliului Director al companiei BMW AG.

"Acest nou acord cu BMW este o confirmare a succesului pe care il are colaborarea dintre cele doua companii, care a produs 1,3 milioane de motoare cu incepere din 2006. Sunt increzator ca urmatoarea generatie de motoare dezvoltate in comun va atinge acelasi succes ca actuala gama", a declarat Philippe Varin, Presedinte al Consiliului Director PSA Peugeot Citroen

Via | Motorauthority

  • eu, miercuri, 03.02.2010 13:22
    BMW & PSA

    Si in acest fel s-au terminat comentariile la adresa PEUG si CITROEN impreuna cu BMW. Vai ce bine. Nu vreau sa mai aud povesti, nu vreau sa mai aud nimic de WV. Si se facu liniste.... Sunt bune benzinarele de la BMW, SUnt bune HDI-urile de la PSA. Doar atat. punct.

  • Dan Diaconescu, miercuri, 03.02.2010 14:12
    SENZATIONAL

    Doamnelor si domnilor, senzational, numitul "eu" a avut un orgasm in direct si in reluare, numai aici pe automarket. Ramaneti aproape pentru ca nici nu stiti ce specimene infierbantare vor mai comenta.

  • ion, miercuri, 03.02.2010 14:21
    O mare tampenie

    Cel mai prost parteneriat facut vreodata pacat de BMW ca se pateaza cu partoletele astea bine macar ca fac doar 1.6 si 1.4 litri. Sunt asa de bune HDi ca nu au nici un premiu luat la Best Engines.

  • eu, miercuri, 03.02.2010 14:36
    DanDiaconescu

    Numitul eu am avut orgasm nu pe automarket ci pe creierul tau de maimuta.

  • niki, miercuri, 03.02.2010 14:43
    BMW PSA

    Best engine 2009 categ 1.4-1.8 litri = BMW & PSA 1.6 (mini cooper clubman, 207, 308). Si ce TDI a luat premiu DOMNLE??? Singurul diesel a fost de la MERCEDES la categ 2.0-2.5litri si a luat pozitia 1-best. Hai pa.

  • niki, miercuri, 03.02.2010 14:47
    TDI :)))

    Singurul DIESEL inafara celor de la MERCEDES este 2.2HDi de la PSA. Nu apare in nicio categorie vreun TDI. hahahaha 1. Mercedes-Benz Diesel 2.1-litre (BlueEfficiency E-Class, BlueEfficiency C-Class) 225 2. Audi 2.5-litre five-cylinder Turbo (Audi TT RS) 180 3. Subaru 2.5-litre flat-four Turbo (Forester, Impreza, Legacy) 144 4. Peugeot-Citroën-Ford Diesel 2.2-litre (Citroën C5, C6, C8, Peugeot 407, 607, 807, Citroën C-Crosser, Land Rover Freelander, Mitsubishi Outlander, Peugeot 4007, Ford Mondeo, S-Max, Galaxy, Jaguar X-Type) 131 5. BMW 2.5-litre DI six-cylinder (Z4) 121 6. Honda 2.4-litre four-cylinder (Element, CR-V, Edix, Elysion, Odyssey, Accord/Acura TSX, Accord USA)

  • mkt, miercuri, 03.02.2010 15:02
    psa

    PSA cred ca este un constructor (ma refer aici in domeniul motoarelor) respectabil. Motoarele pe benzina (unele) sunt facute in colaborare cu BMW iar cele diesel (toate) cu FORD. Nu cred ca 2 producatori de asa anvergura se aliau in productia de motoare cu PSA daca nu aveau de ce ...

  • paul, miercuri, 03.02.2010 15:28
    @mkt

    O mica rectificare pt tine... nu toate motoarele PSA hdi sunt facute impreuna cu FORD... nu stiu de unde ai scos-o.

  • LauCalin, miercuri, 03.02.2010 15:44
    n-ai motor "cu premii", n-ai valoare

    Vad ca toti mai multi sunt maniaci ai premiilor "engine of the year:". Daca un motor nu a luat un asemenea premiul, clar e "prost". As vrea si eu un D5 de la Volvo sau un TDI de la Audi, un CDTI de la Honda sau un HDI de la PSA, alea mai "proaste". Nici macar inginerii de la BMW nu critica concurenta cum o fac unii "fani" (deh, inginerii aia "e" prosti, cei ce cometeaza aici "stie" tot). Revenind on topic, eu cred ca este una dintre cele mai bune cooperari din industria auto, s-a facut un fel de schimb de tehnologie (PSA pentru diesel si BMW pentru benzinare). @mkt, sti cum au aparut motoarele HDI si la Ford? In urma unei colaborari, e drept. Dar colaborarea asta a insemnat ca Ford sa "sara" cu banul (ca aveau de unde) si PSA cu tehnologia HDI. Este o chestie tipic americana, ei dau banii, altii tehnica si totul e frumos. Asa a facut si GM cu Fiat si, in trecut, cu Yamaha (vechile diesel-uri de 2.0 (100CP) si 2.2 (125CP) care erau pe Opel).

  • ion, miercuri, 03.02.2010 16:59

    Deci premiile astea sunt degeaba sunt doar resurse de marketing??!!

  • LauCalin, miercuri, 03.02.2010 17:40
    @ion

    Nu cred ca e vorba numai de marketing, sunt motoare performante, nimic de zis. Dar asta nu inseamna ca restul producatorilor nu stiu sa faca masini si motoare bune.

  • LOL, miercuri, 03.02.2010 22:58
    scuze off topicu

    Toti "baietzii de cartier, ultrasi, cu bemveu la SH de se plimba in jurul blocului ca sa arate cat de meseriashi sunt" o sa manance rahat mult pe la coltul aceluiasi bloc, daca afla de astfel de stire. Evident daca le zice cineva, ca nu cred ca or sa citeasca ei..... E greu cu cititu, e mai simplu o liniutza in ritm de manea. :D Mai vrem stiri de astea...Fara numaaar! Sa moara dushmanii lu' bemve, ca acu are motoare MEID IN FRANS, MANCACIAS! (de prin 2005 practic http://www.psa-peugeot-citroen.com/document/presse_dossier/PK_PSA_BMWGroup_June2005_eng1119344514.pdf ) :DDD