BMW va lansa cel mai economic Seria 3 din lume: 316d

Publicat joi, 25.06.2009 12:32 de Sebastian Toma

BMW a anuntat ca va introduce o versiune economica a lui Seria 3, care va consuma doar 4.5 litri la 100 km. Modelul va fi disponibil in Europa din septembrie.

BMW si-a anuntat planurile de a introduce o versiune economica a lui Seria 3, care va fi propulsata de un motor diesel. Noul 316d va avea un motor cu patru cilindri, care are o capacitate de 1.995 centimetri cubi si ofera 116 Cp si un cuplu motor de 260 Nm. Echipat cu acest motor, BMW Seria 3 poate sa accelereze de la 0 la 100 km/h in 10.9 secunde, iar viteza maxima pe care o poate atinge acest model este de 201 km/h.

Emisiile de carbon scazute sunt adevaratul element remarcabil al noului model, acesta atingand pragul de 118 grame per kilometru. Consumul mediu de carburant al lui 316d este de 4.5 litri la 100 km. Modelul va fi disponibil doar cu o transmisie manuala cu sase trepte si va putea fi comandat in Europa incepand cu luna septembrie. In Marea Britanie, pretul acestui model va fi de 27.463 euro. Printre dotarile standard putem enumera elemente precum aer conditionat, volan imbracat in piele si proiectoare de ceata. Incepand cu luna septembrie a acestui an, modelul va fi disponibil pentru comanda si in Romania, pretul de pornire nefiind inca anuntat.

Via | Leftlane

  • Marius_New, joi, 25.06.2009 13:07
    Probleme Gogule!

    Grupul VW-Audi renunta treptat la motorizarile diesel de 1.9 si 2.0TDI, si a introdus noul motor diesel 1.6TDI (90 si 105CP). Acest motor are un consum mediu declarat de 4.5 litri/100km. Motorul de la BMW de 1995, conform afirmatiilor de mai sus, are tot acelasi consum declarat. Intrebarea care ne roade pe noi este.......sau BMW si grupul VW-Audi mint cu privire la consumul mediu al acestor motorizari.......sau motorul de 2 litri de la BMW e atat de performant incat il domina si-l surclaseaza pe cel de la VW-Audi? Care sa fie explicatia? Care dintre cele doua motoare sa aiba o tehnologie mai buna si mai speciala? Voi ce ziceti?

  • Paul, joi, 25.06.2009 13:29

    Eu zic ca nemtii de obicei mint cam mult cand e vorba de cifre. In special BMW. N-am nimic cu marca, dimpotriva, imi place mult (cui nu-i place?), dar au fost atatea teste in care s-a dovedit faptul ca cifrele bavareze sunt prea optimiste, incat nici nu le mai stiu numarul. Cea mai elocventa a fost faza din TG cu Z4, cu timpul de pliere al softopului: era mai lung cu cateva secunde bune fata de cat era declarat. De fapt, aici nu e vorba de minciuna, ci de lacunele grave din normele ECE de testare.

  • rmy, joi, 25.06.2009 13:31
    1.6TDCI PSA

    PSA are deja de 4 ani cred motorul 1.6 diesel comon rail cu 110CP. Folosit pe Focus, C4, si altele :). Consumul cred ca e 4,7 declarat.

  • Radu, joi, 25.06.2009 14:36
    excelent

    colaborarea dintre BMW si PSA este din ce in ce mai benefica. motorul 1.6hdi 110cp de care dispun si eu pe 307 este un motor foarte economic si destul de fasnet. motorul 1.6hdi este prezent si pe mini.

  • Raul, joi, 25.06.2009 16:27
    asa si?

    pai si care e problema Marius_New? si vw avea motoare de 1.9 litrii la mijlocul anilor 90 cu un consum mixt de 4.5. Dar avea si motoare mai puternice cu un consum mai mare, de aceeasi cilindree. Poate unii producatori sunt de parere ca donwsizing-ul nu este foarte benefic pentru motorul lor, probabil de aceea au optat pentru o versiune mai blanda a motorului de 2 litrii. Asa ca nu mai sariti fiecare cu pareri de ingineri.

  • Rodallega, joi, 25.06.2009 18:12
    Diesel

    Consumul declarat nu prea are valoare......pt ca e realizat in anumite conditii...cand nu e incarcat la o anumita temperatura...presiune in roti.....si multe alte chestii. In general consumul il face soferul....daca mergi frumos...poti scoate dintr-un motor cu cilindree mare consumuri f mici dar cu acelasi motor scoti consum de te doare capul.....Consider ca motorul diesel pt cilindree mica nu e rentabil fata de un ehivaletn pe benzina... Vorbesc de cilindree sub 1.8...Nu inteleg rostul unui diesel de 1.5 fata de un benzinar de 1.4 pt ca din prima costa cateva sute de euro in plus intretinre crescuta si multe altele...Pot da f mutle exemple dar dieselu se merita. Abia pt masini de teren cu cilindree mare.....Spre ex motorul de 2.2L i-CDTi de pe Accord are si el consum declarat de 4.6 si asta e de ceva timp(4-5 ani+ multe premii pt fiabilitate si consum)...

  • Ciprian, joi, 25.06.2009 19:29
    motoare DIESEL

    Mie unul nu mi se pare o mare realizare, ci mai mult o chestie de Marketing a celor de la BMW. Din moment ce motorul de pe 318d are un consum de 4.8 si avand in vedere performantele (143 cp si 0-100 in 9.3s) mi se pare mult mai adecvat pentru aceasta masina. Pe langa asta, acum 2 saptamani vazusem un articol ca a aparut Audi A4 2.0 TDIe cu o putere de 136 cp, 0-100 in 9.5 si viteza maxima de 215 km/h, toate astea in conditiile unui consum mediu de 4.6 l/100 si emisii de 119 g/km (valori practic identice cu cele de la 316d, dar cu performante mult mai bune). Personal as inclina mai mult spre Audi in aceste conditii, daca cele 2 masini ar avea aproximativ acelasi pret. @ Rodallega Poti verifica datele de pe site-ul oficial: Honda Accord are un consum declarat de 4.6 (pana aici bine) dar in regim extraurban. Consumul mediu al acestei masini este de 5.6, o diferenta semnificativa fata de 316d.

  • CTR, joi, 25.06.2009 20:35
    HONDA DIESEL

    Noul Accord 2.2 i-CTDi Sport de la Honda a stabilit nu mai putin de 19 recorduri mondiale la viteza si a realizat un consum mediu de 3.07l/100 km. Printre recordurile stabilite, toate la clasa B(2000-2500cc), amintim 214.11 km/h (pe 1,61 kilometri start lansat), 135.59 km/h (pe 1,61 kilometri start de pe loc) si o viteza medie de 209.83 km/h in testul de anduranta de 24 de ore. Aceste recorduri, omologate de FIA, au fost stabilite pe pista de teste de la Papenburg, in nord-vestul Germaniei, in zilele de 1 si 2 mai. Oficialii FIA au selectat aleator doua modele Accord Diesel de serie pentru stabilirea recordurilor. Ulterior stabilirii recordurilor de viteza, cele doua masini au mai parcurs 675 de kilomteri de la Papenburg la Wiesbaden, langa Frankfurt, pentru finalizarea testului de economie de carburant. Rezultatul obtinut a fost un uluitor 3,07 litri /100 km. Proiectul, al carui obiectiv a fost demonstrarea performantei si economiei noului Accord i-CTDi, reprezinta o colaborare intre Honda, FIA si JAS Motorsport, o companie italiana ce a asigurat pit-stop-urile si alimentarea cu carburant. Robin Liddell, pilotul britanic care a testat noul Accord i-CTDi, a comentat astfel rezultatele obtinute: �Performantele masinii sunt impresionante, lucru demonstrat de recordurile obtinute. Honda a realizat progrese reale la capitolul stil, ergonomie si design interior cu noul Accord Diesel si acum este gata sa se lupte pentru titlul de cea mai buna masina la clasa ei.

  • Theo, joi, 25.06.2009 22:50
    @Automarket - Sebastian

    BIG PROBLEM! Sunt io obosit, sau chiar am dreptate? Nu inteleg titlul: "BMW va lansa cel mai economic Seria 3 din lume: 316d" Stiam ca numai BMW fabrica Seria 3. Mai e cineva in "lume" care produce Seria 3? Bai, baieti! Mi-am luat ochii de pe voi si iar ati inceput sa faceti prostii. Toata redactia la colt cu mainile sus si genunchii pe coji de nuca. Cred ca mi-ar sta bine la voi pe statul de plata. Atentie la neatentie! Sunt cu corneea pe voi!

  • vlad, sâmbătă, 27.06.2009 08:05
    320xd

    alegerea optima din gama 3 iarului, sau 330xd pt performante superioare (pt cei ce prefera dieselurile)... 318d si 316d sunt versiuni apropiate, mai "cuminti", dar contrazic cumva caracterul sportiv al marcii... @ctr: nu stiu ce vrei tu sa ne prezinti sau cu ce crezi ca ne impresioneaza acel motor.. are cilindree de 2200 si performante net inferioare lui 320d... in comparatie cu alte marci, cred ca exista o superioritate clara, dar nu fata de motoarele bmw!