BMW vrea să reducă emisiile CO2 rezultate din procesul de fabricație cu 400.000 de tone până în 2030
Constructorul german a anunțat un plan de a reduce emisiile CO2 din procesul de fabricație al mașinilor sale cu 400.000 de tone până în 2030. Pentru asta, BMW a semnat un parteneriat cu firmele Salzgitter și H2 Green Steel pentru utilizarea unui oțel cu un nivel redus de carbon și mai prietenos cu mediul înconjurător.
BMW a semnat un parteneriat cu două firme specializate în producția de oțel: Salzgitter AG și H2 Green Steel. Prin stabilirea acestui parteneriat, BMW dorește să reducă emisiile CO2 din timpul procesului de fabricație cu aproximativ 400.000 de tone până în 2030.
Pentru a atinge această țintă, BMW va utiliza un nou tip de oțel, mai exact, unul cu carbon redus în fabricile din Europa, începând din 2026. Oțelul convențional este bogat în carbon și este folosit intens în procesul de fabricare al automobilelor. Aproximativ 7% din emisiile de carbon anuale provin de la industria producătoare de oțel.
Mai mult, BMW dorește să atingă o țintă de puțin peste 40% a nivelului de utilizare a oțelului cu carbon redus. Cu ajutorul celor de la Salzgitter, BMW va primi acest tip de oțel mai prietenos cu mediul pentru modelele de serie din 2026. Acest tip de oțel produs de către firma H2 Green Steel va fi utilizat pe mașini din 2025.
În locul furnalelor alimentate cu cărbuni, Salzgitter va avea uzine de reducere directă a fierului. Procesul de reducere directă a fierului va avea loc într-un furnal cu arc electric alimentat cu energie regenerabilă. Cu ajutorul hidrogenului, minereurile de fier sunt reduse direct în stare solidă și topite cu deșeuri de oțel, care pot proveni chiar de la fabricile BMW. Prin utilizarea acestei metode, emisiile CO2 vor scădea cu 95%.
Joachim Post, membru al Consiliului de Administrație BMW și responsabil pentru rețeaua de achiziții și aprovizionare a declarat: „Acesta este un pas important în reducerea semnificativă a emisiilor CO2 de la sursa rețelei de aprovizionare. Obiectivul nostru este acela de a reduce amprenta de carbon produsă de mașinile noastre în timpul ciclului lor de viață printr-o abordare holistică.”
BMW nu este singurul producător care dorește să reducă emisiile CO2 rezultate din prelucrarea oțelului. Mercedes-Benz și Volvo au investit și ei în producția de „oțel verde” cu scopul de a reduce amprenta de carbon rezultată din procesul de fabricație al mașinilor.
via Carscoops
Sa mai zica haterii cu hyundai ca noi, cei cu BMW, nu ne gandim la mediu