BMW X5 a ajuns la a treia generaţie - imagini şi informaţii oficiale

Publicat joi, 30.05.2013 01:10 de Sebastian Toma

BMW a prezentat primele imagini ale noii generaţii BMW X5. Debutul public are loc la Frankfurt, iar modelul va fi disponibil comercial începând cu ultima parte a anului.

BMW X5 va primi, în a doua parte a anului curent, a treia generaţie. Aceasta vine la 14 ani de la debutul primei generaţii şi are în spate doi predecesori care au reuşit să cumuleze peste 1.3 milioane de unităţi vândute. Nemţii de la BMW spun că X5 este cel mai bine vândut model din clasa sa, pe care ei o intitulează Sports Activity Vehicle, al cărei inventator spun că este X5.

În contradicţie cu afirmaţia lor stă Mercedes-Benz ML, lansat cu doi ani înainte de debutul lui X5, clasificat drept Sports Utility Vehicle, dar încadrat fără niciun fel de problemă în acelaşi segment cu BMW X5.

DESIGN

Din punct de vedere estetic, BMW X5 merge pe cartea evoluţiei şi dezvoltă aspectul generaţiei precedente, fără să renunţe la trăsături prezente chiar şi pe prima generaţie X5. Una dintre aceste trăsături este amplasarea proiectoarelor de ceaţă, acestea fiind mai apropiate de blocurile optice frontale decât în cazul celei de-a doua generaţii. Grila faţă a noului X5 este cea mai mare dintre cele folosite până acum de cei de la BMW, iar fantele de aerisire din bara de protecţie faţă au început să semene cu cele folosite de modelele M. În cazul versiunilor echipate cu pachetul M, ne aşteptăm ca respectivele fante să aibă dimensiuni mai generoase decât cele prezente pe modelul din imaginile alăturate.

Odată cu noua generaţie a lui X5, BMW adaugă două idei noi în materie de individualizare: Design Pure Experience şi Design Pure Excellence, două "lumi" diferite în materie de aspect exterior. Pe lângă cele două, există şi pachetul M Sport, iar elementele interioare şi exterioare pot fi comandate în aproape orice fel de combinaţie, ceea ce asigură atât un număr mare de opţiuni de personalizare, cât şi posibilitatea "mulării" noului X5 pe gusturile unui număr cât mai mare de clienţi.

INTERIOR

Habitaclul noului BMW X5 preia o inspiraţie puternică din cel al lui Seria 5, după cum a făcut şi prima generaţie a SAV-ului german. Fanii modelelor BMW care aparţin segmentelor D şi E vor recunoaşte cu uşurinţă toate elementele de la bord, design-ul interior al lui X5 neavând scopul de a şoca audienţa, ci de a asigura un ambient plăcut, atât pentru clienţii noi ai mărcii, cât şi pentru clienţii mai vechi, care vor să primească o versiune îmbunătăţită a experienţei premium cu care sunt obişnuiţi.

A treia generaţie a lui X5 are un interior mai spaţios şi vine cu o ambianţă mai luxoasă. Poziţia la volan este mai înaltă, iar ceasurile de bord au fost montate mai jos, pentru a oferi un plus de vizibilitate. Bordul şi ornamentele sale au fost extinse înspre portiere, pentr ua asigura un design mai atrăgător. Variabilitatea interiorului a crescut, bancheta spate fiind rabatabilă 40:20:40, iar capacitatea portbagajului a crescut la 650 litri, fiind posibilă atingerea unui volum maxim de 1.870 de litri – în cazul plierii banchetei respective.

MOTORIZĂRI

La momentul lansării, noul BMW X5 va fi oferit în compania a trei motorizări. Vorbim despre xDrive50i, xDrive30d şi M50d M Peformance. Începând cu luna decembrie a anului curent, BMW va oferit şi versiunile xDrive40d, xDrive35i, xDrive25d şi sDrive25d. Cea din urmă este prima versiune diesel cu propulsie spate din gama X5 şi are emisii de CO2 de 149 grame pe kilometru în regim mixt, prezenţa sa fiind legată strict de motive fiscale, unele state favorizând modelele cu emisii reduse de CO 2 sub pragul respectiv.

Cea mai puternică motorizare de la lansare este xDrive50i, care reprezintă o versiune revizuită unităţii V8 TwinPower Turbo, care livrează 450 CP. Pe locul doi se află versiunea M50d, un diesel tri-turbo de 3.0 litri, care livrează 381 CP. Deşi vorbim despre un SAV de aproape două tone, BMW spune că X5 este mai eficient, toate versiunile fiind echipate cu sistem Auto Start Stop, tehnologie EfficientDynamics, mod Eco Pro şi asistent de conducere proactiv. Nu în ultimul rând, toate motoarele respectă normele Euro 6 şi sunt echipate în standard cu transmisii automate cu opt trepte.

Pentru un plus de dinamism, BMW oferă în lista de dotări opţionale sistem Active Steering (direcţie integrală), suspensie adaptivă M, şi alte elemente de acest gen. Cu excepţia versiunii sDrive25d, noul X5 este oferit cu sistemul Dynamic Performance Control în cadrul pachetelor de suspensie Dynamic şi Professional, care include şi noul sistem xDrive status, un afişaj care prezintă în timp real funcţionarea sistemului de tracţiune integrală de la BMW.

TEHNOLOGIE

BMW n-a uitat de noile tehnologii nici cu noua generaţie a lui X5, prima fiind cunoscută pentru versatilitatea sa la primirea de noi tehnologii. Astfel, a treia generaţie a lui X5 vine cu Head-Up Display full-color, Night Vision cu sistem de detectare a oamenilor şi animalelor, sistem Dynamic Light Sport, o nouă generaţie a sistemului de asistare la parcare, care include atât un set de camere video, cât şi un sistem de ghidare longitudinală şi laterală, sistem activ de cruise control cu funcţie Stop&Go, servicii Connected Drive bazate pe internet şi altele.

BMW a introdus un sistem de asistent în trafic aglomerat, care permite controlul automat al volanului şi al vitezei vehiculului, permiţând un condus relaxat în aglomeraţie. În plus, X5 are sistem de avertizare asupra prezenţei pietonilor pe şosea şi poate să frâneze automat în cazul unui impact iminent cu aceştia, precum şi în cazul unei coliziuni frontale iminente.

Via BMW

  • andrei, joi, 30.05.2013 01:31

    din fata arata super dar spatele nu prea,putin neobisnuit.

  • ScorpyonVAG, joi, 30.05.2013 01:43

    Ati fost primii care ati pus aceasta stire ,,PROASPATA". :)) Opinia mea: -este vechiul X5 cu fata asemanatoare cu noul seria 3 si spate de X3, doar ca de dimensiuni mai mari.Poate daca o sa-l vad in realitate o sa-mi placa, insa deocamdata raspunsul meu este NU pentru acest nou design.

  • AuziHaiPa, joi, 30.05.2013 02:02

    Sincer? nu ma da pe spate,ma asteptam la ceva mai frumos...dar pana la urma nu inseamna ca daca mie nu-mi place.....e urat. Arata bine....dar va prinde la noi ca este x5 si vine si cu motorizarile 2.5 deci......si mai bine..ptr cei familisti. Nota mea.....ptr x5-ul acesta este 7.5 din 10. Sunt sigur ca va fi un bestseller in maxim 1-2 ani!

  • Loulis, joi, 30.05.2013 02:27

    in acest moment, din noile generatii aleg clar noul ml sau range rover pentru ca ...acest model a sters cu buretele agresivitatea superba a actualului si sper din tot sufletul ca dimensiunea si latima rotile din poze sa fie cea mai mica posibila...ma gandesc ca nu sunt singurul care crede ca unui x 5 ii sta bn cu jantele de 20 mai late cu cativa cm pe spate si cu nu anemice de genul asta care strica tot aspectul masinii...

  • tzenu_bmw, joi, 30.05.2013 05:47

    greutate.....2780kg ??????sigur e vreo greseala ceva...... in fine......cum zice si @Loulis sia cam pierdut din agresivitate si masculinitate.......spatele e chiar prea fluid......parca nu seamana cu tancu,cu care suntem toti familiarizati...... in rest e chiar ok.....insa treaba cu noul bord digital unde e??????probabil va fi optional.......e poi cum sa nu te mai face de inca vreo 3 mii de euro.....nemti astia.....

  • tzenu_bmw, joi, 30.05.2013 05:56

    si inca ceva......sDrive25d.....WTF????? un 4x4 cu tractiune spate.......si sa mai zica careva ca BMW(regele masinilor de top)nu se cocalareste....... imi pare rau da e cam greu de digerat versiunea asta..... da nici o problema........aceasta versiune va deveni (probabil)cel mai adevarat bmw din ultimi ani.......adica la iarna majoritatea propietarilor vor tine masina in garaj:)))))glumesc :|

  • greutate, joi, 30.05.2013 08:36

    Weight Unladen weight EU in kg 2,145 Max. permissible weight in kg 2,780 http://www.bmw.com/com/en/newvehicles/x/x5/2013/showroom/technical_data/index.html

  • ala, joi, 30.05.2013 09:52

    X5 trebuie sa ramana X5. Daca credeti ca nu va place acest model nu va cumparati e simplu. Este adevarat ca nu aveti bani de logan sh rupt in doua dar e dreptul fiecaruia sa comenteze cat se mai poate.

  • dan_grc, joi, 30.05.2013 10:05

    Tipic Bmw, fara surprize, atat la interior cat si la exterior, o evolutie normala, nu aveau rost experimentele de design in aceasta clasa. Nu stiu cum vad unii spatele neobisnuit, stopuri clare de Bmw preluate mai mult de la seria 3 Touring decat de la X3, cele de la X3 au o forma de T culcat, astea sunt de L culcat, ideea stilistica cea mai des intalnita la Bmw in ultimele decenii fara discutie, este un Bmw din orice unghi. Singura noutate pt X5 ar fi motorizarile cu 4 cilindri de 2 litri, X25d si s25d.

  • jan, joi, 30.05.2013 10:13

    A doua generatie se vindea mai bine ca ML,Q7 si Range Rover si Porsche Cayenne, de ce sa schinbe foarte mult ceva care se vinde foarte bine. De la prima generatie X5 a fost ceva foarte reusit in gama BMW.

  • ScorpyonVAG, joi, 30.05.2013 10:25

    Sa privim partea buna a paharului. Preturile actualului X5 vor scadea. :)

  • Eu, joi, 30.05.2013 10:48

    Din toate modelele de SUV-uri noi, Cayenne si Range Rover sunt cele mai reusite. BMW este cel mai bun la capitolul performante dar atat. In rest nu vad nimic interesan la el. Sa vedem cu ce vine Audi ... trebuie sa apara si Q7 nou la anu parca.

  • cosmin, joi, 30.05.2013 13:23

    sunt fan bmw dar motor de 2 litri si doar propulsie este absolut ridicol!

  • mbz, joi, 30.05.2013 13:31

    "sDrive25d. Cea din urmă este prima versiune diesel cu propulsie spate din gama X5 şi are emisii de CO2 de 149 grame pe kilometru în regim mixt, prezenţa sa fiind legată strict de motive fiscale, unele state favorizând modelele cu emisii reduse de CO 2 sub pragul respectiv." Asteptam cu incredere si varianta sdrive 14d care sigur va fi un hit al vanzariilor ca doar are emisii mici, motor 1.6 , numai avantaje...fiscale Daca esti rupt in fund si nu iti permiti o masina cu mai mult de 149 emisii CO2 nu-ti lua frate X5.

  • Andrei, joi, 30.05.2013 14:52

    nu stiu de ce dar...mi se par mici rotile in comparatie cu restul masinii.. poate mi se pare mie..

  • Pavl, joi, 30.05.2013 15:39

    Nu inteleg care e problema legata de versiunea 25d. Este vorba despre 218 cp si cuplu de 450 de NM care propulseaza masina de la 0 la 100 kmh in 8,2s. Deci performante dinamice absolut decente, oricum le-ai privi. Este mai buna oferta Audi spre exemplu sau Vw Touareg cu versiuni ale motorului de 3l, 6 cilindri si 204 cp? Dupa parerea mea, vor exista multi clienti pentru versiunea de 2l. Nu toata lumea vrea sa rupa asfaltul. Nu mai poate BMW sau clientii sai de puristii nostalgici dupa motoare de 2,2l si 150 de cp, cu 6 cilindri in linie. Te adaptezi la trendul pietei sau mori. Sunt destule exemple de marci europene, din pacate.

  • dan_grc, joi, 30.05.2013 15:57

    Motorul cu 4 cilindri si 218 cai face fata foarte bine si pe 525 Touring care este mai grea decat berlina, nu asta e problema, problema este versiunea s25d 4x2 , dc sa-ti cumperi X5 4x2, nu cred ca va prinde aceasta versiune, nu are sens asa ceva.

  • doom tom, joi, 30.05.2013 17:04

    na acm sa va vaz fani bmv cand ziceati ca vw is toate la fel acm bmv-urile cum is toate aceleai la fel si interior si ecxterior si ca pasatu golfui tot ala vechi da acm cum ii x5 io schimbat masca si farurile lo hazat numa mai fain era inainte mai boncos

  • pacpac, joi, 30.05.2013 18:04

    @Andrei asta mi-a sarit si mie in ochi prima oara cand am vazut masina din lateral si aduce a SUV gen hyundai santa fe sau alte conserve de orez

  • Mafia, joi, 30.05.2013 20:23

    Mda......anosta, insipida, stearsa, nu am cuvinte sa ii spun cat de plictisitoare e.Dar vad ca acum pun display luat de pe Lexus si pe SUV-uri. Ce le mai place cu fitzuica. :))

  • Andi, joi, 30.05.2013 21:03

    Cand ma uit la el imi vine sa plang... ce-au avut cu spatele ala? :((

  • ewf, joi, 30.05.2013 22:07

    auzi ,da ala cu avantajele fiscale se vinde cumva cu 10000?ca atuni imi iau si eu ,chiar daca par rupt in fund...ha ha ha,

  • nuuuuuu...de ce asaaaa???, joi, 30.05.2013 23:18

    siguuuur....evolutia designului!!!! poate a designului de X1 trecand prin a aluia de X3...cam asta e evolutia. X5-ul robust si agresiv de pana mai ieri nu a evoluat nicaieri! chiar trebuia sa aduca nava lor amiral din gama X inspre modelele mai mici destinate pletosilor cu cosuri pe fata care se dau cu snowboardul in vacanta de iarna? farurile alea de ceata ca nuca-n perete asta sunt, niste cosuri pe masca frontala! farurile au linii moi, curbe pleoistite in jos, stopuri fara personalitate...unde mai este virilitatea care "duhnea" din precedentul? privita din lateral spate (foto 9) e un oricare X-nr. impar- qkaqka maka. Lucru bun e ca iti doresti sa intri cat mai repede inauntru sa n-o mai vezi de-afara si sa te desfeti putin cu interiorul.

  • posesor de X5, vineri, 31.05.2013 00:25

    E un dezastru monumental la design.(spate , laterala , lungime , geamuri si au disparut si Angel-eyes) Se zvonea ca va fi ceva mai redus in dimensiuni si greutate ca actualul X5 , se pare ca e aproape identic (ceva mai scund poate si mm in+ la lungime). Greutatea desi era vorba ca va fi 1.8 tone este identic cu actualul , la interior no coment arata mai bine ; insa Overall nu as schimba E70-ul pe F15. Ramane ca toti sa asteptam marele Success al BMW-ului X4 ( va fi fenomen , e peste x6 ca efecte visuale si motorizari cu consum redus - success garantat).

  • @posesor de X5, vineri, 31.05.2013 11:21

    Unde ai vazut tu c-au disparut angel-eyes? @nuuuu La X5 E70 face-lift proiectoarele sunt puse exact la fel, sus pe bara, doar ca sunt mai mici, stopuri fara personalitate? Trebuie sa fii rau intentionat sa nu vezi ca sunt stopuri tipice de Bmw, se incadreaza foarte bine in familia de X-uri, din fata seamana f mult cu precedentul, chiar nu aveti motive sa va lamentati, nu arata wow, arata bine, solid, se identifica f bine ca un X5, nu poti sa-l confuzni, ca seamana bla bla, daca nu esti orb a semana nu ste totuna cu a fi identic.

  • XYZ, duminică, 23.06.2013 15:18

    toate masinile germane isi mentin liniile foarte ferm,acest x5 face exact acelasi lucru."ma gandesc ca nu sunt singurul care crede ca unui x 5 ii sta bn cu jantele de 20 mai late cu cativa cm pe spate si cu nu anemice de genul asta care strica tot aspectul masinii" LOULIS asta tine de cumparatori,niste roti mai late de care vorbesti tu costa mult mai mult decat cele standard,nu toti cumparatorii tin sa aiba rotile late ca sa ce? fuge mai tare putin si e mai estetic,dar in rest e acelasi x5.