BMW X5 M şi X6 M primesc o nouă generaţie: 575 CP şi 0-100 km/h în 4.2 secunde
BMW X5 M şi X6 M au ajuns la o nouă generaţie. Cele două modele debutează pe piaţă tot împreună şi împart în continuare motorizarea, transmisia şi performanţele. Noile versiuni au 575 CP şi anunţă un consum mixt de 11.1 litri la sută.
BMW X5 M şi X6 M vor primi o nouă generaţie la cinci ani de la debutul comun al versiunilor precedente ale celor două modele la Salonul Auto de la New York. Între timp, X5 M şi X6 M beneficiază de o motorizare mai puternică şi mai eficientă, un interior nou preluat de la actualele generaţii ale modelelor respective şi de performanţe superioare datorită actualizărilor efectuate.
Mai precis, BMW X5 M şi X6 M au un timp 0-100 km/h mai bun cu 0.3 secunde decât cel al lui Porsche Cayenne Turbo şi cu 0.6 secunde mai bun decât cel al lui Mercedes-Benz ML63 AMG. Puterea maximă a unităţii V8 împărţite de X5 M şi X6 M este mai mare decât cea a lui ML63 AMG cu 50 CP, în timp ce nivelul de cuplul maxim îl depăşeşte pe cel asigurat de SUV-ul de performanţă din Stuttgart cu 50 Nm. Porsche Cayenne Turbo asigură şi el 750 Nm cuplu maxim, la fel ca X5 M şi X6 M, dar SUV-ul de la Porsche are o putere maximă cu 55 CP mai mică decât cea a gemenilor din Munchen.
Motorizare şi performanţe
Noua unitate M Twin Power Turbo este cu 4% mai puternică decât motorul pe care îl înlocuieşte şi are cu 10% mai mult cuplu, în contextul în care consumul de carburant a fost redus cu 20%. Datorită reducerii consumului de carburant, autonomia ambelor modele creşte cu 26%, totalizând 765 de kilometri. Motorizarea are două turbine twin scroll, conectate la galerii de evacuare cross-bank şi beneficiază de Valvetronic şi de sistemul de injecţie directă de benzină la înaltă presiune. Puterea maximă este atinsă între 6.000 şi 6.500 rpm, în timp ce cuplul maxim este disponibil pe o plajă largă de turaţii, între 2.200 şi 5.000 rpm.
Propulsorul beneficiază de un sistem de răcire regândit, care să-i asigure peformanţe optime în orice condiţii de utilizare, fie că este folosit în oraş în trafic bară la bară sau pe circuit. În standard, atât X5 M, cât şi X6 M sunt echipate cu transmisia M Steptronic cu opt trepte, iar viteza maximă este limitată la 250 km/h. Transmisia a fost şi ea regândită şi are funcţia Drivelogic cu trei moduri de funcţionare, care îi permit şoferului să aleagă între economie de carburant, confort sau performanţe. Specificaţiile de mai sus le asigură lui X5 M şi X6 M titlul de cele mai economice modele de performanţă din segment, în ciuda faptului că sunt cele mai rapide şi cele mai puternice oferite în prezent pe piaţă.
Specificaţii tehnice comune BMW X5 M şi X6 M |
|
Cilindree | 4.395 |
Putere maximă/turaţie | 575/6.000-6.500 |
Cuplu maxim/turaţie | 750/2.250-5.000 |
Transmisie | Automată cu 8 trepte |
Consum mixt NEDC (l/100 km) | 11.1 |
Normă de mediu | Euro 6 |
Acceleraţie 0-100 km/h (secunde) | 4.2 |
Viteză maximă constructivă (km/h) cu restricţie/fără restricţie | 250/280 |
Capacitate rezervor (litri) | 85 |
Exterior
Indiferent că vorbim despre BMW X5 M sau despre BMW X6 M, exteriorul prezintă semnătura diviziei M. Versiunile de performanţă ale celor două modele prezintă o parte frontală cu fante de aerisire de dimensiuni mari, aripi mărite şi linii proeminente pe profilul caroseriei. Ambele modele împrumută blocurile optice de la noul X6, iar caroseriile sunt optimizate aerodinamic pentru performanţe maxime pe şosea. Profilul şi posteriorul celor două modele sunt diferite, dar urmează aceeaşi idee: anvelope mai late pentru spate decât pentru puntea faţă, o evacuare M cu patru ţevi încadată de un difuzor de aer inspirat din motorsport. X6 M prezintă şi un mic spoiler spate pe capacul hayonului pentru mai multă apăsare aerodinamică la nivelul punţii spate. Încă din standard, BMW X5 M şi X6 M sunt echipate cu jante din aliaj de 20 inch, cu finisaj special şi anvelope mixte. Opţional, clienţii pot alege jante M de 21 inch, realizate prin forjare, care beneficiază de acelaşi finisaj special şi de aceeaşi culoare: Orbit Grey.
Interior
Habitaclul noilor X5 M şi X6 M beneficiază de noul volan sport ergonomic dezvoltat de divizia M, alături de o serie de elemente specifice modelelor M, cum ar fi meniul M Drive, butoanele multifuncţionale M de pe volan şi ornamentele sport de la bord. În afară de elementele de mai sus, versiunile M ale lui X5 şi X6 prezintă plafonul antracit din gama Individual, ornamente din aluminiu şi o serie logo-uri M care le disting de versiunile standard al acelor modele, ambele primind o nouă generaţie la finalul lui 2013 (X5), respectiv a doua parte a lui 2014 (X6). În raport cu predecesoarele lor, vorbim despre mai mult spaţiu la bord, un portbagaj mai generos, o poziţie la volan modificată şi materiale de calitate superioară.
Gama de accesorii Individual le permite clienţilor să-şi personalizeze modelele X5 M şi X6 M după bunul plac, oferind o paletă largă de culori şi ornamente pentru interiorul celor două modele de performanţă. De la Alcantara la piele Merino cu granulaţie fină şi cusături contrastante, cei de la BMW Individual pot spune că pun la dispoziţie toate materialele din oferta mărcii din Munchen pentru interiorul lui X5 M şi X6 M.
Tehnologie
În ceea ce priveşte aspectul tehnologic al celor două modele, X5 M şi X6 M se bucură de toate elementele care vin în ofertele X5 şi X6. De la sistemul de deschidere electrică a hayon-ului şi la spălătoarele de faruri până la sistemul de faruri adaptive cu asistent de fază lungă sau camere video cu funcţie Surround View, BMW oferă întreaga sa paletă de tehnologii pentru cele două modele de performanţă din gama sa.
Ca de obicei, sistemul multimedia oferă tot pachetul Connected Drive, care merge de la conexiune de internet până la sistem de navigaţie de ultimă generaţie cu grafică 3D. Aplicaţiile nu lipsesc din sistemul multimedia, existând specificul M Laptimer, care îi permite şoferului să-şi cronometreze tururile de circuit şi să-şi urmărească telemetria în urma unui tur de circuit.
Via BMW
Look agresiv,performanta incredibila pt. un SUV insa greutatea de 2.3 tone le vei simti la franare,curbe si alte chesti legate de dinamica...... Ce ma deranjeaza la interior e faptu ca au retinut aceeasi nuca a schimbatorului de viteze care arata exact la fel de prin 2005.....incepand cu M5E60 si continuand cu M6 vechiul M3,actualul M5 actualele M3/M4 actualu M6 si acuma cu noile X5M si X5M 9 modele care sunt in clase si/sau generati diferite care impart aceeasi nuca a schimbatorului........e doar o chestie micuta insa pe mine unu ma deranjeaza si mi se pare de prost gust.......e ca si maneta schimbatorului de la Dacia/Renault care incepand de la Megane din 2003 impart aceeasi nuca(tot) a schimbatorului........repet o chestie micuta insa ma deranjeaza....... Ce ma deranjeaza in plus nu e neaparat puterea maxima a noilor SUV-uri M care a crescut cu 20HP ma deranjeaza ca nu au scazut greutatea modelelor.......si deci 2.3 tone e totusi ceva........... in rest masini incredibile,performante.......in 3 cuvinte.... masini de fitze:P