Bosch avertizează industria auto să nu parieze totul pe mașini electrice
Șeful departamentului de mobilitate din cadrul Bosch avertizează producătorii de automobile să nu investească totul în mașinile cu zero emisii.
În timp ce industria auto își mută atenția încet, încet, spre modele cu zero emisii, germanii de la Bosch sunt printre cei care îndeamnă la moderație. În urmă cu ceva timp, șeful companiei lansa o serie de critici la adresa guvernelor care vor să interzică mașinile cu zero emisii.
Acum, șeful departamentului de mobilitate, Markus Heyn, avertizează producătorii de automobile să nu investească tot capitalul în acest tip de vehicule.
Acesta dă ca exemplu deficiența de gaz natural cu care se confruntă întreaga Europă, ca urmare a invaziei Ucrainei de către Rusia.
"Vedem consecințele deficienței de gaz în Germania și Europa pentru că am pregătit prea puține alternative. În industria auto ar trebui să profităm de această ocazie pentru a ne întreba ce putem face dacă vor exista, la un moment dat, prea puține baterii," avertizează Heyn.
Totodată, acesta încurajează și adoptarea altor alternative la motoarele termice, inclusiv pilele de combustie cu hidrogen.
via Bloomberg
-
PMC, joi, 22.09.2022 17:11
Rar... tot mai rar cate o voce lucida in marea de supusi care alearga legati la ochi spre zid, cu capul inainte. Lucrurile se duc dracului cand nimeni nu mai vrea sa vada elefantzoiul din camera si mint cu totii vesel si iresponsabil, asteptand o minune si sperand ca altcineva o sa scoata castanele din foc. E cam ceea ce se intampla acum in Europa, cand se pare ca decidentii alesi (sau nu) de noi si-au pierdut mintile si ne-au angajat pe toti intr-un joc al carui finalitate va fi falimentarea Europei si distrugerea ei.
-
Dutz, joi, 22.09.2022 17:15
Mihai, indiferent ce spune un articol tu ai retorica ta plicticoasa. Spune clar ca nu exista sustenabilitate pentru mobilitate 100% electrică. Chiar nu îți dai seama singur? Așa vede omul situația si se pare ca este o persoana a cărui opinie este publicată. Este opinia lui si nu numai. Are la fel de multă legatură cu softuri ilegale cum are cu al 2-lea război mondial sau primul, te las sa alegi asta dacă nu e muuuult prea mult pentru tine. Las-o așa ca ești de toată jena…
-
ignis, joi, 22.09.2022 17:16
"Au pariat doar pe termice". Motorul cu ardere internă montat pe un automobil datează de 136 ani! Faptul că există de atât timp și a fost perfecționat încontinuu înseamnă că nu e un pariu. Nimeni nu l-a băgat pe gât. Pur și simplu a apărut, a existat și a evoluat cu societatea și cu industria. Ceea ce se întâmplă acum este o propagandă imbecilă pe baze ideologice, ruptă de realitate, care mai devreme sau mai târziu va colapsa. Au fost mulți care au crezut că "binele" clocit în mințile lor, chiar dacă avea la bază intenții corecte, este binele absolut, dar atunci când a fost băgat cu forța pe gâtul populației prin propagandă, a produs monștri. Vezi Lenin, Hitler, Stalin, Mao, Ceaușescu și mai nou Comisia Europeană + Neoliberalii americani. Mă distrează enorm că măsurile UE sunt identice cu cele luate de Ceaușescu, atunci când a vrut să plătească datoriile. Cum se zicea pe vremea comunismului "Trăiască lupta pentru pace!" sau cum zicea Orwell "Războiul este pace". Din ciclul, facem război economic cu Rusia, dar ne plângem când Rusia ne taie gazele și prețurile o iau razna. Iar propaganda spune: mai puneți o haină pe voi, sau faceți duș 2 oameni deodată să luptăm cu Rusia. Cât de imbecil poți să fii ca să spui așa ceva. Să vedem cu ce o să producă mUE curentul electric necesar pentru automobilele electrice, dacă acum când nu sunt electrice, trebuie să stingem lumina. Sau se așteapă ca Putin să se retragă și să zică, gata dau drumul la gaze ca înainte, la preț de trei ori mai mic sub prețul de la bursă așa cum l-au cumpărat germanii timp de aproape 30 de ani.
-
@ignis, joi, 22.09.2022 18:14
daca ai fi fost tu viteazule atacat de orci fara motiv, ai fi facut dus si in 10, nu doar in 2, ca sa scapi cu viata. stii cateii aia mici care latra asurzitor la dulaii mari din protectia si confortul bratelor stapanilor? nu te simti un pic cu musca pe caciula? da, e greu dar nu se plange nimeni de preturile marite. eu unul sunt gata sa dau oricat in plus ca sa inlocuiesc gazul, materiile prime, alimentele, si orice altceva de la orci. ieftin de la orci e poate doar ca bani, diferenta pana la pretul real, nemanjit de sange si coruptie, tot o platesti orcilor, dar nu in bani, ci in libertate, santaj ordinar ca la interlopi. eu prefer sa traiesc demn si sa fiu liber, nu la mana orcilor. stiu ca o sa fie greu o perioada, dar ne adaptam, ca avem putere creatoare (bine, nu noi aici in romania, de unde 90% dintre oamenii capabili au plecat, ma refer la tarile puternice care ne tracteaza si pe noi), nu suntem maimute rusesti puturoase carora le iese gazul moca din pamant, incapabile de inovare. cand toata nebunia asta se va sfarsi, tot lumea libera va iesi intarita. daca nu ai incredere in lucrul asta, esti deja pe jumatate pierdut. vezi ca o iei pe aratura in stil inexorabil si faci niste analogii aiurea...ce treaba are mao, stalin, o haina in plus cu electrificarea domeniului auto? trecerea la mobilitatea electrica este motivata pentru ameliorarea poluarii in zone locuite si pentru ca ofera un randament incomparabil mai mare decat cel asigurat de combustibilii fosili, care in cel mai bun caz ating 40-42%. normal, mai e mult de lucru la infrastructura pentru electrice, dar treptat se rezolva toate, avem progres de la zi la zi in domeniu. la termice nu mai ai unde sa avansezi ca dezvoltare, e un drum infundat. inca mai merge cu termicele fiindca sistemele si procesele sunt bine unse, de peste 100 ani, cum zici, pe cand in sfera electro ele abia acum se nasc, nu sunt armonizate standarde, nu politici coerente comune, toate abia acum se pun la punct. si nu te preocupa tu nea ignis cu ce anume vom produce curentul pentru masini electrice, sunt oameni mult mai in masura sa raspunda la intrebarea asta, iar raspunsul sigur iti depaseste puterea de intelegere. ca sa stai tu linistit, afla ca il vom produce in continuare si din petrol si gaze, din ce in ce mai putin, dar cert e ca nu vor fi rusesti. e copil cine crede ca stateam in gazul orcilor si acum gata, moare electrificarea auto ca nu mai luam gaz de la putin. n-ai sa vezi asta, colapsarea pe care o astepti sau ti-o doresti tu o sa vina la sfantu asteapta.
-
ignis, joi, 22.09.2022 18:52
@18:14 Nu știu cum să-ți zic, dar am lucrat în sectorul energetic și am și pregătire în ceea ce privește transferurile de masă și energie și știu cam ce vorbesc. Dacă ești unul din cei care cred că petrolul, gazul sau cărbunele produc energie, află că ești un ignorant. Nu e vina ta. Pe pământ se poate capta energie din trei surse: de la soare, energie geotermală (care este energia reziduală de la formarea planetei) și energie prin fisiune. Restul sunt convertirtiri. Dacă vrei să știi, motorul cu ardere internă folosește energie solară convertită, la fel și centralele hidroelectrice. Nu stau aici să-ți explic. Iar politrucii propagandiști nu numai că sunt ignoranți, dar sunt și paraleli cu realitatea. O să te convingi pe pielea ta cât de curând.
-
@ignis, joi, 22.09.2022 19:49
iti dau un plus pentru ca aici da, sunt de acord cu tine. intamplator si eu vorbesc in cunostinta de cauza, dar nu asta era esenta, vad ca tu incerci sa despici filozofic firul in patru. prin producere de energie din petrol, nu neaparat am vrut sa zic producere la propriu, dar uite, reformulez ca sa fii tu multumit si zic restituirea sau extragerea sau transferul energiei solare inmagazinate in petrol, e ok acum? multumesc oricum pentru explicatii, dar nu era cazul. poate altora insa le sunt de folos. ma uimeste cum, daca tot zici ca esti introdus in domeniu, nu accepti posibilitatea ca uriasa cantitate de combustibili fosili consumata acum total ineficient ar putea fi folosita mult mai cu cap intr-un motor electric decat arzand-o in cilindri unui motor, chiar si luand in calcul toate pierderile la conversia in energie electrica si transport pe liniile electrice. apararea pana in panzele albe a invechitului si ineficientului motor termic nu denota decat o rezistenta inutila la inovatie, doar de dragul confortului ca ai acum toate procesele la botul calului... normal, e usor sa vorbim azi, dupa ce au trecut 100 si ceva de ani de imbunatatiri. da-i aceeasi sansa si mobilitatii electrice si dupa aceea mai vorbim, atlfel ne aruncam la comparatii de pe pozitii total inegale.
-
dan_grc, joi, 22.09.2022 22:25
Criza energetică în Europa a început înaintea războiului prin așa zisa liberalizare, la noi s-a făcut cel mai prost, evident, razboiul doar pune gaz pe foc, dar nu este principalul factor. Cat despre economii, să facă cei ce consumă mult, Romania are un condum redus față de multe țări .
-
@18:14, vineri, 23.09.2022 01:51
Sa treci pe la casierie si sa-ti ridici bonusul,trolule.Sper sa ai parte de multa UE,tu si cu tot neamul tau de propagandist!
-
Mircea Badea, vineri, 23.09.2022 04:18
E vrăjeală scumpirea energiei. Doar Germania se plânge de gaz și asta fiindcă baga o grămadă in industrie, nu că ar îngheța de frig. Trebuie sa ne răsculăm împotriva preturilor! Dacă suntem la fel de cizme că la covid atunci..case closed. Sa vina aliens să mă ridice la galaxie..
-
Mike, vineri, 23.09.2022 06:49
foarte scurt: cu fiecare maşină electrică ( în special Tesla) produsă, Bosch pierde bani !!!! Bosch are 0 componente în multe maşini electrice, zero în Tesla dar şi Hyundai, Kia... Iar chiar şi la VW, Bosch are mult mai puţine piese în maşinile electrice decât în termice !! Pierd o gramadă de bani Bosch. Eu le doresc falimentul, pentru că în timp ce Tesla creştea, ei se ocupau cu maimuţa, în loc să inoveze şi să conducă lumea auto de la termic la electric. La gunoi, cu Blockbuster, Nokia,...
-
Seriff, vineri, 23.09.2022 08:59
@18:14 esti spalat pe creier, daca tu crezi ca UE baga pe gat masinile electrice ca sa scape de poluare esti ori esti orb, ori doar nu vrei sa vezi. Scopul lor este sa limiteze puterea de cumparare si libertatea de miscare si sa scumpeasca grav curentul ca sa te taxeze si mai mult. Daca UE era interesata de poluare ar face ceva cu fabricile si uzinele care scort nori de fum, nu ar lasa producerea curentului de baza de carbune, nu ar asista linistita la defrisari, UE nu da 2 lei pe poluare, iar masinile electrice nu vor rezolva nimic. Masinile EURO 6 nu polueaza mai nimic, au 1000 de filtre si de sisteme, pot merge linisite in oras, nu e nevoie de full electric, dar na, ce sa intelegi tu. In America se merge de 100 de ani cu V8, V12, motoare de 5000 si de 6000 si nu a mai murit nimeni, dar acolo inca mai e o urma de democratie, in UE se vrea un nou comunism.
-
@sheriff, vineri, 23.09.2022 09:24
in america dieselul si-a luat dauna totala. au si ei "euro 6" si chiar "euro 7" in unele zone
-
MarDark, vineri, 23.09.2022 09:29
@Mihai pana sa se termine gazul, pare ca s-a cam terminat curentul prin Europa....
-
@@sheriff, vineri, 23.09.2022 09:45
Nu si-a luat-o Diselul deloc in USA. La cat costa benzina in USA nu are rost sa-ti iei Diesel pur si simplu. De altfel nu se prea vindea nici inainte. Ramane totusi principalul mod de propulsie pentru transportul de marfa ceea ce inseamna ca iesi cel mai ieftin la cheltuieli asa. Altfel am vedea tiruri cu gpl sau pe benzina sau electrice.
-
PMC, vineri, 23.09.2022 09:47
@18:14 Esti demonstratia vie a functionarii spalarii pe creier prin mass-media. E pur si simplu o experienta de o tristete fara margini sa-ti citesc delirul propagandistic eco-tembel. Energia din surse fosile e aici si o sa ramana cu noi inca muuuuulti-multi ani, oricat o sa smiorcai tu si cei rupti de realitate ca si tine, care inghit galusca dupa galusca eco-isterica. N-o sa-ti raspund la elucubratiile tembele ca stiu ca nu are rost, oricum n-o sa intelegi nimic nici daca o sa vina ingineri in termodinamica mult mai scoliti decat mine si o sa incerce sa iti faca lumina in cap. O sa iti spun doar atat: fara energia din fosile, FARA MOTORUL DIESEL, mai precis, asa, ca sa ti-o dau unde te doare, in sindromul tau bolnav de sfarsitul-lumii, deci fara motorul Diesel, in cateva saptamani punem lacatul si plecam toti acasa. Chiar si numai asta daca ai intelege ai fi deja intr-un loc mult mai bun. :) Cat despre "orci", m-as ingrijora mult mai mult de orcii de la Bruxelles, pentru ca, nu stiu cum sa explic pe intelesul tau, dar scumpirile si cretinisme gen "certificate-verzi" si inchis centrale nucleare au inceput INAINTE de 24 februarie 2022. Si nu au venit de la orci. Ci de la germani in primul rand. Adica aia pe care cred ca-i ridici tu in slavi. PS: liber la pus eticheta de "putinist". :))
-
@PMC, vineri, 23.09.2022 11:00
nu e nevoie, ti-ai pus-o singur din prima propozitie. putinistule!! data viitoare citeste mai rar inainte sa te repezi sa raspunzi, ca sa pricepi cat de cat subiectul.
-
xxx, vineri, 23.09.2022 11:09
Bosch are dreptate. Dar pe de alta parte nu se mai poate sta la mana celor care ne vând petrol si gaze! Din păcate la UE, nu simt acțiuni care sa ajute omul de rând, de bla, bla suntem sătui. Mă sperie cand vad ca investițiile cele mai mari in combustibil sintetic sunt făcute tot chinezii si tarile Arabe. De aceea Bosch a început sa se agite, el a investit in așa ceva, bănuiesc ca începe sa aibă o jena financiara pe termen lung
-
Seriff, vineri, 23.09.2022 11:25
Mie cel mai mult imi place masinile electrice abia fac 10% din vanzari cu toate subvenitile de la stat si cu toata propaganda mass media care tine de ani de zile, adica doar 10% au pus botul, restul de 90% inca mai gandesc.
-
clarkson, vineri, 23.09.2022 12:37
"critici la adresa guvernelor care vor să interzică mașinile cu zero emisii" Care sunt guvernele alea?
-
xxx, vineri, 23.09.2022 13:34
@Seriff Cifrele sunt irelevante, in momentul de fata doar atât se pot fabrica electrice @clarkson Eu critic fățărnicia lor, au încurajat zeci de ani „vânzarea de mașini cu motoare mari” si acum vrei sa le ei jucăria! Sincer, nu este corect! Cum pot ei justifica acum, ălora de jos care muncesc de crapă, in speranța unei vieți mai bune, ca o mașină de 40CP este suficienta sa te duci din A in B, pe deasupra, nu scumpa, inaccesibilă puterii lor de cumpărare! Știau din anii 60’ ca aici ajungem!
-
Fast_and_Curious, vineri, 23.09.2022 18:10
Sunt tot mai multe voci care spun ca pur si simplu, din toate punctele de vedere - infrastructura, putere de lucru, componente, materiale si materie prima - trecerea la mobilitate 100% este imposibila in viitorul apropiat, adica termenul pt 2035 este complet nerealist. Spune careva ca Bosch are de pierdut daca se trece la modele electrice. Daca tu crezi ca Bosch face doar placute de frana si stergatoare, te inseli amarnic. Bosch este un jucator cheie pt industria auto, la fel cum e Continental, Gea, Denso, Valeo, Magna si alti mari producatori OEM. Hidrogenul este viitorul - folosit atat pt viitoarele motoare cu ardere interna cat si ca alternativa pentru fuel-cell. Stiu, stiu, combustia cu hidrogen se face la temperaturi mai mari si asta inseamna ca materialele folosite la constructia motoarelor vor fi revizuite, sau inlocuite. Yamaha, Kawasaki, Mazda, Subaru si Toyota lucreaza intens pentru a dezvolta astfel de motoare. "At the same time, ‘Motor’ is in our company name and we accordingly have a strong passion for and level of commitment to the internal combustion engine.” - asta spune seful Yamaha. https://www.yamaha-motor.eu/cy/en/news/tapping-the-potential-within-100--hydrogen-powered-engines/#/ Daca le iasa, pentru pasionatii de masini va fi o bucurie imensa, sa poata avea in continuare bucuria de a auzi turatiile motoarelor. Pana la urma, multi dintre noi suntem pe acest site fiindca iubim masinile si motoarele cu combustie interna si nu vrem sa le vedem ca dispar... Cel putin pentru mine a fost si va ramane pasiunea vietii...
-
dan_grc, vineri, 23.09.2022 20:17
Bosch nu pierde cu fiecare electrică vândută, asta e o aberație, este ditamai concernul care produce componente inclusiv pentru electrice, deci n-ar fi o problemă să nu mai producă injectoare, ei spun că nu este sustenabil pentru economie să se treacă din 2035 exclusiv pe electric, stați liniștiți, Bosch nu va falimenta.
-
ignis, vineri, 23.09.2022 20:21
@19:49 "ma uimeste cum, daca tot zici ca esti introdus in domeniu, nu accepti posibilitatea ca uriasa cantitate de combustibili fosili consumata acum total ineficient ar putea fi folosita mult mai cu cap intr-un motor electric decat arzand-o in cilindri unui motor, chiar si luand in calcul toate pierderile la conversia in energie electrica si transport pe liniile electrice." Mă uimește că tu tot nu înțelegi cum funcționează conversia energiei. Hai că am niște timp liber și pot să-ți explic. Poate afli și tu lucruri interesante. E o lectură de weekend. Să luăm arderea izooctanului în motorul cu ardere internă. Am alez izooctanul pentru că pe baza lui se calculează cifra octanică. Adică energia dată de arderea a 1 kg izooctanului pur este (o alchenă) egală cu energia pe care o dă arderea 1 kg de benzină (un amestec de alchene) cu cifră octanică 100. Izooctanul are formula chimică C8H18. După cum vezi este o hidrocarbură, care este inertă. În urma reacției de ardere împreună cu oxigenul din aer se produce dioxid de carbon (CO2) și apă (H2O) PLUS energie (căldură), pentru că reacția de oxidare este exotermă. Căldura gazelor formate (apă și bioxid de carbon + azotul din aerul de combustie) este transformată apoi în lucru mecanic. Randamentul de transformare a energiei produse în urma oxidării în lucru mecanic este mic, de cca 30% la motorul pe benzină. La calcului bilanțului de masă rezultă că pentru arderea a 55 litri (38 kg) de izooctan (un rezervor de mașină) sunt necesari 133 kg de oxigen! Și aici vine partea la care 99% din oameni sunt ignoranți. Știi de ce reacția de oxidare este exotermă? Pentru că legătura din molecula de oxigen este metastabilă, având o energie (chimică) mai mare decât în legăturile Carbon-Oxigen și Hidrogen-Oxigen. Lucrurile ard pentru că în molecula de oxigen atomii sunt într-o stare energetică mai înaltă și vor să se combine cu alți atomi și să formeze legături cu energie mai joasă (mai stabile). Cu alte cuvinte ENERGIA produsă în urma arderii ESTE STOCATĂ ÎN MOLECULA DE OXIGEN DIN AER! Înțelegi acum de ce tu, ca om, dacă-ți blochezi căile respiratorii două-trei minute, ai dat ortul popii? Știi de ce? Pentru că în lipsa oxigenului se duc dracu mecanismele energetice celulare din mitocondrii. Oxigenul conține energia necesară vieții animale. Revenind la automobilul cu cei 55 litri de benzină în rezervor, ce lipsește din ecuație? Cei 133 kg de oxigen, care de fapt conțin energia, pe care mașina nu-i cară după ea, îi culege din atmosferă. La o mașină electrică toată energia trebuie să fie stocată în baterii, adică echivalentul a 38 kg izooctan + 133 kg oxigen. Cu cei 171 kg carburant + oxidant poți să mergi 900 km la un consum de carburant de 6 l/100 izooctan + 14,5 kg oxigen/100 km. Revenind la oxigenul molecular din atmosferă. Ai idee de ce există pe planetă? De ce are energie acest oxigen, care este indispensabil pentru viața animală și pentru producerea energiei cu ajutorul (și nu DIN) combustibililor fosili? Pentru că în urmă cu 2,4-2,1 miliarde de ani pe planetă au apărut niște creaturi care au utilizat radiația solară ca sursă de energie. Creaturile astea se numesc cianobacterii și au folosit fotosinteza să spargă moleculele stabile de dioxid de carbon și apă ca să fabrice carbohidrați. Produsul de reacție a fost molecula de oxigen, care conține o parte din energia solară convertită în energie chimică. Astfel că atmosfera Terrei care era formată majoritar din dioxid de carbon, metan, azot și apă a suferit o transformare dramatică, numită "the great oxidation event". Ce mai mare schimbare climatică de pe pământ, care a permis apariția regnului animal. Deci de aia spun că energia din motorul cu ardere internă este de fapt energie solară convertită prin fotosinteză în energie chimică de 2,4 miliarde de ani încoace. Toate sursele primare (solară, geotermală și atomică.) nu se pot folosi direct pentru mobilitate și de aceea energia trebuie convertită adecvat în energie chimică. Aici este toată buba. Cum covertim energia primară în energie chimică pentru mobilitate. Dacă urmărim ciclul de conversie actual vedem că automobilul electric este o aberație. Până acum luam energia chimică direct din aer (energie solară convertită de plante) și o converteam în lucru mecanic în motorul cu ardere internă. Produceam dioxid de carbon (Greta) și noxe, este adevărat. Acum trebuie să trecem printr-un lanț de etape de conversie. Adică folosim energia chimică din aer (oxigen) arzând carbon sau carbohidrați, producem căldură, lucru mecanic, energie electrică. Energia electrică apoi o convertim la loc în energie chimică în baterii, care se convertește iar în energie electrică și apoi în lucru mecanic. Tot producem dioxid de carbon și noxe, numai că în altă parte și mai și scormonim planeta după litiu pentru baterii. S-au închis toate centralele pe gaz și nu știu eu? S-au ras de pe fața pământului toate centralele pe cărbune și nu știu eu? Ia uite la amerloci structura de producție de energie electrică Fossil fuels (total) 60.8% Nuclear 18.9% Renewables (total) 20.1% Other sources 0.3% În România Combustibili fosili 31,2% Nuclear: 7,7% Regenerabile: 60,4% Biomasă 0,6% ...deci o mulțumim pe Greta mai mult decât amerlocii. Energia electrică suplimentară trebuie produsă și trasportată prin sistemele existente. Dacă fac niște calcule rezultă rezultate aberante. În România, la un parc auto de 8 milioane de automobile care consumă 6 l benzină/100 km și care circulă în medie 9000 km/an înseamnă 8.000.000 x 0,133 tone oxigen x 10 = 10.640.000 tone oxigen consumate anual. Deci în România, energia echivalentă cu energia chimică a 10.640.000 tone oxigen utilizate în motorul cu ardere internă trebuie convertită în energie electrică UNDEVA, CUMVA și apoi transportată prin cablurie electrice existente, la prizele auto. Ăsta e calculul, astea sunt cifgrele. Sistemul nu este fezabil economic. Punct. Dacă vrem să avem energie "curată" pe viitor trebuie să imităm natura și să convertim corect energia primară în energie chimică. Singurul combustibil curat este hidrogenul, care la ardere produce apă. Este practic un circuit energetic închis. Putem folosi energia electrică să obținem prin electroliză hidrogen și oxigen, care se combină la loc cu degajare de energie (electrică, apoi lucru mecanic în pilele de combustie sau termică apoi lucru mecanic în motor cu ardere internă). Problema este dacă este fezabil din punct de vedere economic. Asta ca să scăpăm de hidrocarburi și să nu mai producem dioxid de carbon.
-
dCi, sâmbătă, 24.09.2022 07:24
@ 18:14...Cine a facut dus in doi știe ca numai dus nu e ăla... nici nu vreau să-mi imaginez cum e dușul in zece
-
Dutz, sâmbătă, 24.09.2022 08:10
@Ignis, mulțumesc mult pentru timpul tău si explicații, foarte util.
-
Mircea Badea, sâmbătă, 24.09.2022 09:18
viitorul e electric! energia vine verde de la natura, nu se elimina nimic...iar bateriile vor fi din materiale eco.
-
ignis, sâmbătă, 24.09.2022 11:56
@Mircea Badea Mașinile electrice funcționează cu energie chimică stocată în legăturile compușilor chimici din baterii, pe care o eliberează sub formă de energie electrică. Dacă ai văzut o mașină electrică care arde, o să vezi că nu-i mare diferență față de un foc de artificii, principiul și efectul e aceleși. Dacă desfaci o celulă de baterie electrică și amesteci conținutul în mână, nu o să te curentezi, o să-ți ia mâna foc din cauza energiei degajate de reacția chimică. Poate o să înțelegi și tu de ce un foc produs la o baterie electrică nu se poate stinge clasic cu apă. Dacă nu știi îți spun eu. pentru că la un incendiu obișnuit apa răcește combustibilul și îl "asfixiază", oprește oxigenul să intre în reacție cu el. La un incendiu chimic, energia chimică este stocată în alte subtsanțe decât oxigenul din aer, astfel că poți să pui apă, reacția va continua. Plus că în anumite cazuri apa amplifică reacția chimică și de aia apa este interzisă la stingerea unor incendii chimice.
-
ignis, sâmbătă, 24.09.2022 12:01
Ia uite aici cum se stice un incendiu la un automobil electric pe baterii, Trage tu singur concluzia The FIRE⚡️ISOLATOR Concept consists of several tested and proven elements that, when used together, deliver the best results when fighting EV-fires in car parks, garages or on ferries: 1. The use of a high temperature resistant car Fire Blanket (up to 1600 degrees C°, tested according to ISO EN 13501-1) in order to take away the oxygen, slowly smothering the fire. Note that a blanket alone will NOT kill the fire in the battery. It provides control of the situation. 2. The use of aerosol units, which interrupts the chemical chain reactions occurring in the flames and suppresses the fire resulting in further temperature reduction. 3. The use of a water mist lance for direct insertion into the battery of the EV car, to spray water over the blanket in order to reduce toxic fumes and smoke and to keep the car cooled. 4. Thermal imaging camera. 5. A dipping container in which the EV car needs to be submerged (for probably several days). După cum vezi totul este legat de reacțiile chimice. Și citește cu atenție punctul 5. De multe ori.
-
ignis, sâmbătă, 24.09.2022 21:16
Mai completez aici cu niște cifre provenite de la Lawrence Livermore National Laboratory (google it), referitor la sistemul de energie al USA. Promit că e ultimul post pe tema asta. Într-o prezentare de-a lor am văzut o diagramă Sankey (google it) cu producția de energie și consumul total de energie al USA pe 2020. Acolo am văzut adevărul. Pentru Transport (tot ce înseamnă: avioane, mașini, trenuri, vapoare etc.) se folosesc 21,9 quintilioane BTU provenite din petrol. 1 quintilion = 1.000.000.000.000.000.000 sau 10^18 Consumul de energie electrică total al USA este de 12,5 quintilioane BTU împărțită astfel: 4,89 quintilioane - Rezidențial 4,35 quintilioane - Comercial 3,14 quintilioane - Industrial 0,02 quintilioane - Transport Și acum hai să comparăm cifrele 21,9 quintilioane - energie chimică (oxidare produse petroliere) pentru Transport 12,4 quintilioane - energie electrică total consumată în USA 0,02 quintilioane - energie electrică consumată pentru în USA în 2020 pentru Transport (trenuri, metrouri, tramvaie, automobile etc.) Când am zis la alte articole că pentru înlocuirea totală a automobilelor actuale cu automobile electrice este necesar încă un sistem energetic adăugat la cel actual, poate ați zis că aberez. Nu mai fac niciun comentariu pe tema asta :) Cine are ochi să vadă cifrele și un minim de inteligență să facă adunări și înmulțiri poate să tragă singur o concluzie.
-
@ignis, duminică, 25.09.2022 01:41
dar vezi ce eficient e transportul electric? nu consuma mai nimic comparat cu afumaturile. trebuie mai multi bani in cercetare.
Citeste si
-
INDUSTRIE | luni, 25 noiembrieToyota Celica ar putea fi relansată după două deceniiUn oficial al mărcii japoneze ar fi confirmat faptul că modelul Celica va fi readus la viață în curând, potrivit unei publicații japoneze. Zvonurile cu privire la relansarea lui Celica prind și mai mult avânt. Citeste tot
-
INDUSTRIE | duminică, 24 noiembrieHyundai și Kia: peste 200.000 de vehicule electrice rechemate din cauza pierderilor de putereHyundai și Kia au anunțat săptămâna aceasta rechemarea a peste 200.000 de vehicule electrice din cauza unor pierderi de putere, conform Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA). Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieLotus renunță la planul său de a deveni marcă pur electricăLotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieFord va concedia 4000 de angajați în Europa pe fondul scăderii cererii pentru mașinile electricePeste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieStellantis: platformă nouă, compatibilă cu motoare termice, electrice și cu hidrogenStellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. Citeste tot
Foarte adevarat. Cumva Bosch a furnizat softurile ilegale la germani? Nu pot fi folosite si la electrice? Pana acum de ce au pariat constructorii auto doar pe termice? Daca se termina gazul? Intreb pentru un prieten.