Brandul SsangYong este de vânzare: indienii de la Mahindra caută investitor pentru constructorul sud-coreean

Publicat luni, 15.06.2020 12:55 de Paul Cosma

Grupul Mahindra vrea să vândă brandul SsangYong din cauza pierderilor pe care constructorul le înregistrează. Indienii dețin 75% din SsangYong și caută un investitor pentru brandul sud-coreean.

Al patrulea cel mai mare producător auto din Coreea de Sud ar putea să-și schimbe proprietarul în curând, după ce grupul Mahindra a anunțat că dorește să cedeze controlul asupra celor de la SsangYong, din cauza pierderilor din ultimii ani.

SsangYong are nevoie de un nou investitor,” a transmis șeful Mahindra, Pawan Goenka. În aprilie, indienii au spus că nu vor mai investi în cadrul constructorului unde dețin 75% din acțiuni.

Mahindra a preluat controlul SsangYong în 2011 și a salvat producătorul de la faliment, însă acum vrea să renunțe la brand pentru a reduce costurile din cauza pandemiei de coronavirus.

La sfârșitul lui 2019, SsangYong anunța că dezvoltă o nouă platformă pentru viitoarele sale vehicule electrice, iar primele modele vor fi lansate în 2024. Sud-coreenii pregătesc o versiune electrică pentru modelul Korando în 2021.

Via Reuters

  • netam-nissan, luni, 15.06.2020 13:29

    bine bine intelegem ca tanda vinde pe manda dar pe cind un nou test drive AM, ca a trecut o luna si ceva de la ultimul.

  • dan_grc, luni, 15.06.2020 14:47

    SsangYong se va lua de mana cu Daihatsu si vor parasi scena. Fara aplauze.

  • mog, luni, 15.06.2020 15:49

    poate i cumpara Hyundai-Kia

  • Adrian, luni, 15.06.2020 17:24

    Nea Goenka, vorbeste bre cu Peugeot. Aia cumpara orice, oricat de proasta ar fi afacerea.

  • joe, luni, 15.06.2020 17:53

    Ce industrii au dus pe culmIle gloriei indienii:A se vedea FOSTUL Sidex..

  • McCrysT, luni, 15.06.2020 22:20

    @Dan_grc - care-i chixul cu Daihatsu, în opinia ta? Din câte știu eu situația Daihatsu Automobile este solidă și stabilă în cadrul brandului Toyota. În plus, Daihatsu Motors (entitate separată) stă foarte bine (și financiar), ei fac toate motoarele până în 1700 cmc pentru Toyota, Daihatsu și alți producători japonezi.... Contrar ce cred mulți, că motoarele de pe Daihatsu sunt bune că sunt făcute de Toyota....

  • Kim Sang Yong, marţi, 16.06.2020 11:53

    Să-l cumpere Kim Jong-un, să mute fabricile în Coreea de Nord și să fabrice mașini SsangYong acolo. Că oricum nu cumpără nici dracu` companii auto falimentare pe vremurile astea.

  • dan_grc, marţi, 16.06.2020 11:56

    Am gresit, am vrut sa spun Datsun, care chiar va fi tras pe dreapta. Seamana ca denumire :).

  • McCrysT, marţi, 16.06.2020 21:33

    @Dan_grc ~ Ok, am avut la un moment dat și Datsun printre mulțimea de mașini pe care le-am deținut. Drept să spun, nu mi-a lăsat o impresie prea bună, că sa zic așa, elegant. Daihatsu în schimb e mașinuța care m-a impresionat cel mai mult (în sensul bun al cuvântului) pentru un produs al unei firme micuțe (am două mașinuțe de la Daihatsu, mai rare in Europa și modele ieșite pe piață înainte să fie preluați (51% din acțiuni) de Toyota s puși cu botul pe labe de aceștia. E drept că am rămas încântat și de un Oldsmobile Delta 88 Royale, pe care l-am cumpărat imediat după Revoluție și a fost prima mea mașină străină (având în vedere că până atunci am avut doar Dacia 1310... Dar mașinile americane sunt altă mâncare de pește... (◕ᴗ◕✿)