Britanicii au inventat un nou material pentru construcţia de automobile: Inrekor

Publicat miercuri, 15.09.2010 16:47 de Sebastian Toma

O companie engleză a dezvoltat un nou material realizat din polipropilenă şi aluminiu destinat construcţiei de automobile. Acesta este la fel de rezistent ca oţelul şi este cu 30% mai uşor şi 100% reciclabil.

O companie din Marea Britanie a dezvoltat un nou aliaj pentru a construi autovehicule. Materialul se numeşte Inrekor, precum compania care l-a inventat şi este o structură ultra-uşoară de AAPRO, o spumă bazată pe polipropilenă care este injectată între fâşiile de aluminiu. Inrekor este cu mult mai uşor decât actualele aliaje şi compozite folosite în industria auto în acest moment, iar rezistenţa sa este egală cu cea a materialelor convenţionale. Spre deosebire de acestea, Inrekor este 100% recliclabil, iar autoturismele construite cu ajutorul său sunt cu 15% mai uşoare decât echivalentul lor convenţional.

Noua structură este la fel de sigură ca actualele şasiuri folosite în prezent în industra auto. În cadrul testelor independente realizate de Warwick Manufacturing Group, şasiul a prezentat un nivel de rigiditate la fel de bun ca al unui model cu cinci stele EuroNCAP, deşi are o masă cu 40 de kilograme mai mică. Testele cu Inrekor vor continua pe viitor şi britanicii au deja un contract cu un producător important de automobile, al cărui nume nu l-au anunţat.

Tehnologia Inrekor este la doi ani distanţă de la un vehicul pregătit de producţie. Cu toate acestea, cei de la Inrektor au rezvoltat o versiune proprie a lui Porsche 356 Speedster. Prototipul bazat pe 356 Speedster este realizat cu scop demonstrativ şi va fi vândut în serie limitată pe piaţa din Marea Britanie. În comparaţie cu modelul standard, versiunea Inrekor este cu 300 de kilograme mai uşoară.

Via | Autocar 

  • ovynic, miercuri, 15.09.2010 20:14
    inrekor

    Ramane de vazut cum se comporta materialul in timp, rezistenta la oboseala, la diverse noxe s.a. Dar banuiesc ca se vor face nenumarate teste inainte si probabil combinat cu alte mat. performante va reduce si mai mult greutatea masinii.

  • k_a_t_a, joi, 16.09.2010 14:58
    fake

    si sasiul asta din poze se presupune a fi modelul lor functional? dupa forma fuzetelor fata pare a fi un model cu traciune fata (sau si pe fata daca spune ei ca ar merge si pe spate) altfel nu s-ar explica gaura din mijlocul fuzetei. atunci ma intreb unde va fi inghesuit grupul motor-transmisie? Nici un sistem de propulsie electric nu cred ca si-ar face loc in varful acela de care sunt fixate basculele. apoi ce cauta caseta de directie in fata axului puntii fata? nu se mai foloseste demult solutia asta constructiva din motive de securitate si de protectie a sistemului de directie impotriva unui eventual impact. revenind la modul ce propulsie, care din ce zic ei ar putea ingloba si unul conventional, locul rezervorului trebuie sa fie sub bancheta din spate. In concluzie, astia ori fabuleaza, ori nu sunt pozele oficiale publicate de ei, ori sunt pozele unui alt proiect. La prima vedere, pare sa fie opera unuia care se pricepe cat de cat sa modeleze intr-un soft dedicat, dar care nu intelege prea bine termenul de autovehicul rutier. De fapt, nici nu trebuie sa se priceapa prea bine pentru ca oricum componentele complicate si mai detaliata din desene probabil sunt importate dintr-o biblioteca si doar asamblate iar cateva placi de aluminiu sau Inrektor (sau Inrekor) poate sa deseneze si cateaua mea. Ma asteptam sa vad ceva mai spectaculos. Inteleg ca atunci cand folosesti niste materiale noi, neconventionale, apar modificari ale formelor si solutiilor constructive conventionale, dar trebuie respectate in continuare niste principii.

  • andrei, joi, 16.09.2010 22:30
    usor

    frateeee, las-o moale, a zis cineva ca acela este un sasiu functional, care urmeaza a fi bagat in productie? esti mai rau ca a mai rea soacra

  • gigiel, vineri, 17.09.2010 09:17
    Soacra

    Lasa-l ca el inca mai cauta gaura din fuzeta! Bai frate ce carcotasio mai sunt unii!!!