Britanicii avertizează: "Mașinile complet autonome nu vor fi disponibile încă mulți ani de acum înainte"
Denumirile pe care constructorii auto le dau sistemelor care asigură asistență activă pe șosea induc în eroare șoferii. "Șoferii rămân responsabili în fața legii pentru utilizarea în siguranță a mașinilor".
Sistemele de asistență activă a șoferului cu nume care induc impresia că mașina se poate conduce singură - așa cum sunt Autopilot (Tesla) sau Nissan (ProPilot) - le oferă șoferilor "un fals sentiment de siguranță", arată un studiu realizat în Anglia de Thatcham Research în colaborare cu Asociația Asiguratorilor din Marea Britanie (ABI).
"Thatcham Research și ABI trag astăzi un semnal de alarmă urgent pentru ca producătorii auto și legiuitorii să clarifice mai mult subiectul capabilităților pe care le au mașinile vândute cu tehnologii care pot să preia din ce în ce mai mult controlul volanului. Semnalul de alarmă vine în contextul în care au loc din ce în ce mai multe accidente din cauza șoferilor care au prea multă încredere în tehnologii care nu au capacitatea de a conduce mașina în mod independent", se arată în comunicatul britanicilor.
Conform specialiștilor, mulți dintre clienți sunt induși în eroare de numele sistemelor, care "promovează" automatizarea. "Mașinile complet automatizate, care pot să bifeze sarcina de a merge de la punctul A la punctul B fără a avea nevoie de implicarea șoferului, nu vor fi disponibile încă mulți ani de acum înainte. Până atunci, șoferii rămân responsabili în fața legii pentru utilizarea în siguranță a mașinilor".
Din momentul in care "cercetatorii britanici" au inregistrat videoul pana cand l-au postat pe YT au mai iesit "cateva" update-uri care sa aduca imbunatatiri auto-pilotului (ex vezi imbunatarire timpi de franare la tesal3 doar prin update de soft); oricum nu stiu vreun constructor care sa fi specificat ca nu mai este nevoe de interventia persoanei de la volan.