Brokerii de asigurări: anul 2016 va aduce polițe RCA mai scumpe
Falimentul Astra Asigurări și situația financiară problematică a alte două societăți ar putea să ducă la creșterea semnificativă a tarifelor RCA în 2016.
Tarifele RCA au crescut, în medie, cu 20% în ultimele două luni, titrează Digi24 citând mai mulți brokeri de asigurări. Tarifele mărite au fost cauzate de situația Astra Asigurări și de incertitudinile financiare prin care trec alte două companii, Euroins și Carpatica. Acestea din urmă trebuie să-și asigure finanțarea în viitorul apropiat, altfel riscă să ajungă în
Din datele culese până acum, au existat și creșteri de 200% ale tarifelor RCA încasate în ultimele două luni, spun cei de la Digi24. În această postură nefericită s-au aflat șoferii care au automobile cu motorizări de cilindree mare sau care au avut daune, precum și cei care se află în ambele categorii. Sistemul bonus/malus aplicat de societățile de asigurări penalizează de ani buni șoferii care sunt implicați în incidente, dar până și cei care nu au avut niciun incident ani la rând nu ajung să plătească mai puțin de la o poliță RCA la alta.
Cauza acestei probleme este legată de modul de decontare al plăților folosit de societățile de asigurări, care trebuie să îi despăgubească pe cei loviți de clienții lor folosind doar fondurile culese din încasarea polițelor RCA. Astfel, fiecare daună soluționată folosind RCA-ul ajunge să se adune la un șir lung de despăgubiri, decontate apoi în polițele RCA plătite și de șoferii care nu au avut incidente.
ASF a deschis la jumătatea lunii octombrie procedura de redresare financiară pentru societatea de asigurări Euroins, care are la dispoziţie un an pentru a-şi rezolva probleme de solvabilitate şi capital, compania necesitând 200 de mii de lei pentru a ieși din vizorul ASF. Cei de la Carpatica Asig se află în această procedură încă din luna mai a anului 2014 și speră să-și găsească un nou investitor sau chiar un proprietar nou până la data de 15 decembrie 2015. Astra Asigurări nu a intrat încă în faliment, Tribunalul București amânând pentru a doua oară decizia finală în acest caz, ceea ce înseamnă că Fondul de Garantare al Asiguraţilor (FGA) nu poate începe plăţile în contul dosarelor de dăuna preluată.
Via Digi24
Sumele ce se plătesc la reparații sunt nefiresc de mari. În Ungaria o reparație te costă cu 25-40% mai puțin decât în România. În condițiile în care salariul lucrătorilor din service e aproape dublu în favoarea ungurilor. De ce? Se freacă menta în service-urile românești și ești încărcat cu ”manopera”. Am fost acum două săptămâni cu mașina de serviciu în service. Din 5 ore de stat acolo s-a lucrat la mașină vreo 45 min. Prețul pieselor de schimb e la fel de mare: cu 25-40% față de Ungaria.