Bugatti Divo: hypercarul de 1500 de cai putere dezvoltat special pentru viraje
Bugatti Divo utilizează același motor de 8.0 litri și 1500 de cai putere disponibil pe Chiron, însă noul hypercar a fost conceput special pentru viraje. Prețul unui exemplar este de 5 milioane de euro.
Concursul de Eleganță de la Pebble Beach a găzduit în această săptămână numeroase lansări atractive, inclusiv noile BMW Z4 și Lamborghini Aventador SVJ sau conceptele Infinity Prototype 10 și Audi PB18 e-tron, însă cireașa de pe tort a venit târziu în noapte de la Bugatti.
Constructorul a dezvăluit primele imagini și detalii oficiale pentru noul Bugatti Divo, un hypercar
Bugatti Divo: date esențiale:
● chiar dacă are la bază "vechiul" Chiron și păstrează grila acestuia, Divo introduce o serie de elemente estetice noi care să îmbunătățească aerodinamica, inclusiv prin relocarea blocurilor optice și adăugarea unor noi prize de aer;
● spoilerul frontal asigură la rândul său o forță de apăsare aerodinamică îmbunătățită;
● la fel ca în cazul lui Chiron, frânele sunt răcite prin intermediul a patru surse independente de aer poziționate pe fiecare parte a modelului, însă Bugatti a introdus suplimentar un sistem de ventilare pentru pneuri;
● plafonul imită designul unei conducte de aer pentru a optimiza circulația aerului în compartimentul motor, în timp ce spatele beneficiază de un nou spoiler cu o lățime de 1.83 metri (cu 23% mai lat decât cel de pe Chiron);
● în total, Divo are o forță de apăsare aerodinamică de 456 kilograme, cu 90 kilograme mai mare decât Chiron;
● toate aceste noutăți de natură tehnică au rolul de a îmbunătăți performanțele în viraje comparativ cu Chiron. De altfel, producătorul menționează că, pe circuitul de îndemânare de la Nardo, Divo este cu 8 secunde mai rapid decât Chiron;
● caroseria lui Divo este bitonală. Culoarea predominantă este "Titanium Liquid Silver" cu finisaj mat, la care se adăugă "Divo Racing Blue", o nuanță de turcoaz pentru elementele inferioare ale caroseriei, inclusiv la nivelul spoilerelor;
● aceeași strategie coloristică este aplicată și pentru interior, acolo unde în zona șoferului predomină nuanța de turcoaz, în timp ce partea pasagerului este mai închisă la culoare;
● scaunele un design nou cu o structură tridimensională în formă de romb care oferă un suport lateral mai eficient;
● volanul este acoperit parțial în Alcantara, iar padelele de pe ambele părți ale sale sunt mai ferme, în timp ce consola centrală asigura un suport mai bun;
● masa lui Bugatti Divo este de 1961 kg, cu 35 kg mai mică decât cea a lui Chiron;
● din punct de vedere tehnic, Bugatti Divo mizează pe același motor cvadri-turbo W16 cu capacitatea de 8.0 litri care generează 1500 de cai putere și un cuplu maxim de 1600 Nm, iar unitatea este acompaniată de o transmisie automată cu șapte trepte;
● viteza maximă a lui Divo este limitată electronic la 380 km/h, mai mică decât cea de 420 km/h atinsă de Chiron.
Noul Bugatti Divo va fi produs într-o ediție limitată de numai 40 de unități, iar prețul de comercializare a fost stabilit la 5 milioane de euro. Toate unitățile au fost însă deja comandate.
Numele noului hypercar provine de la Albert Divo, un pilot francez care a câștigat de două ori pentru Bugatti celebra cursă de la Targa Florio spre finalul anilor 1920.
Via Bugatti
@ AUTOMARKET Chiar asa de vasta e gama Bugatti incat sa va *impotmoliti* in Vmax. modelelor sale ?Mai cu atentie dlor,mai cu atentie!