Bugatti pregătește un model “mai accesibil”: “Analizăm varianta unui model electric, viteza va fi mai puțin importantă”

Publicat joi, 14.03.2019 15:33 de Paul Cosma

Bugatti a reiterat ideea introducerii unui al doilea model în gamă, pe lângă Chiron, varianta unui vehicul electric fiind analizată în prezent. Constructorul se gândește ca noul model să fie “mai accesibil”, spunând că viteza va fi “mai puțin importantă”.

După ce a prezentat la Geneva unicatul La Voiture Noire, cea mai scumpă mașină nouă din istorie, Bugatti a revenit la lucruri mai “pământești” și a readus în discuție ideea lansării unui al doilea model în gamă.

CEO-ul Stephan Winkelmann a declarat că Bugatti plănuiește un model “mai accesibil”, care ar putea să fie 100% electric.

“Chiar cred că putem dezvolta un vehicul pe baterii electrice. În acest caz, echilibrul dintre performanță și confort este mult mai important, iar totul este despre utilizarea zilnică. Viteza ar fi mult mai puțin importantă,” a explicat Winkelmann.

Oficialul nu a oferit alte detalii cu privire la viitorul model. Potrivit datelor Bugatti, clienții săi au în medie 42 de mașini, dintre care două poartă sigla constructorului francez.

Via Automotive News

 

  • inexorabil, joi, 14.03.2019 17:26

    Este cumva nevoie de interpretarea afirmațiilor ȋnaltului oficial? S-a dat startul operației populare și socialiste “Bugatti pe baterii, pentru toți, cu utilizarea zilnică” :D Pe baza principiului “viteza va fi MULT mai puțin importantă”…La fel istoria mărcii, iar exclusivismul, ei bine, nu asigură nivelul confortabil de profit, deci...kaputt și cu el. De fapt, ne ȋntoarcem la originea termenului “hypercar” (1994, SUA, Rocky Mountain Institute). Pentru că ȋnsuși sensul de “revoluționar” s-a denaturat: nu mai ȋnseamnă “transformator”, ci…”democratic”. Mai precis, se pregătește o “revoluție” la Bugatti: să devină digerabil (“mai accesibil”) pentru orișicine ȋl poftește (doritor ȋn primul rând de emblemă), ȋn ciuda neputinței financiare. Mă tem ȋnsă că “schimbările ȋn bine” nu se vor opri aici…Totuși, cine se va ȋncumeta să urce până la Cer, ca să obțină semnătură de aprobare și binecuvântare de la fondatorii mărcilor/companiilor?

  • vianu, joi, 14.03.2019 22:22

    n-ai inteles totusi ce inseamna evolutie, nu? n-ai inteles totusi ca automobilul nu inseamna doar motor termic, nu? n-ai inteles ca automobilul inseamna, istoric vorbind, si motor electric, nu?

  • inexorabil, vineri, 15.03.2019 00:14

    Nu definiția și clasificarea automobilului contează, dragule. Rămâne doar o chestiune de gust/gusturi. Totuși, evoluția trebuie musai să pulverizeze un modus pensandi/operandi/vivendi consacrat? Așa cum sublinia și @Sam93 deunăzi, de ce nu se acceptă ideea cea mai rezonabilă, adică de ce nu se ȋncearcă…satisfacerea tuturor gusturilor? Iată o viziune auto panoramică și adecvată civic: cine vrea termice, să aibă parte de ele, așijderea amatorii de electrice. Dar nu vezi cum se pune problema? Avansăm la treapta următoare renegând sau chiar anulând treapta actuală…De ce așa? Poate că, ȋntr-un final, văzând că n-am ȋncotro, de milă, de silă, voi tolera “progresul”, dar cu o singură condiție: să nu mă priveze de dreptul de a mă bucura de obiectul imuabil al pasiunii mele, inclusiv ȋn sens comercial! Concret, să apară chiar și divizia GM intergalactică, eventual vreo navă superluminică, numai că eu, dacă vreau V6 sau V8 pe benzină (cert este că mă voi lepăda definitiv și irevocabil de Diesel…a fost doar o veleitate străină preferinței mele, ca să-i fac ȋn ciudă lui Edikkk, dar nu voi continua la infinit...chiar detest motorina la autoturisme!), atunci aș avea pretenția să fiu servit numaidecât.