Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse Black Bess - ediţie specială în cinstea lui Roland Garros

Publicat joi, 10.04.2014 19:01 de Bogdan Mirică

Bugatti va expune la Salonul de la Beijing o nouă ediţie specială a actualului Veyron Grand Sport Vitesse. Modelul este dedicat legendarului Bugatti Type 18, deţinut de pilotul francez Roland Garros.

Bugatti continuă seria ediţiilor speciale dedicate legendelor cu un noul model, programat să fie dezvăluit la Salonul de la Beijing. Botezat Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse Black Bess, supercarul omagiază un model legendar, produs în 1910 de constructorul francez.

Este vorba despre Bugatti Type 18, un automobil care beneficia de un motor cu patru cilindri şi o capacitate de 5.0 litri, capabil să producă 100 de cai putere şi să atingă o viteză maximă de 160 km/h, destul de mult pentru o maşină din acea perioadă. Doar şapte unităţi au fost construite, una dintre ele ajungând chiar la pilotul francez Roland Garros.

Exemplarul a primit titulatura Black Bees, de unde şi numele versiunii actuale. Mai mult este una dintre cele trei maşini care au supravieţuit până astăzi.

Bazat pe actualul Grand Sport Vitesse, modelul beneficiază de acelaşi propulsor de 1200 de cai putere, capabil să imprime o acceleraţie de la 0 la 100 de km/h în 2.6 secunde. Viteza maximă, cu habitaclul descoperit, se opreşte la 408 km/h.

Pentru a individualiza cât mai bine exemplarul prezentat la Beijing, Bugatti a ales o caroserie creată în întregime din fibră de carbon, condimentată pe alocuri cu inserţii din aur. Mai exact, Bugatti a folosit aur de 24 de carate pentru a acoperi conturul grilei frontale, logo-ul posterior şi cel din centrul jantelor, precum şi capacul rezervorului.

Interiorul este capitonat cu multă piele, în două nuanţe, un bej şi un maroniu Havana. Volanul în schimb este îmbrăcat în piele roşie, pentru a rezona cu cel al modelului clasic. Ceea ce va atrage atenţia tuturor însă, este panoul uşilor, pictat manual cu maşina legendară alături de avionul lui Roland Garros, un Morane Saulnier Type H. Desenul a fost creat direct pe pielea uşii, aşa cum se întâmpla şi în cazul automobilelor de lux din anii 1920.

Ediţia specială va fi valabilă în doar trei exemplare, fiecare cu un preţ exorbitant de 2.15 milioane de euro.

  • vianu, joi, 10.04.2014 19:22

    hai baietiii....la pretul asta poate va scoatei juma' din banii de pe stocul ala. Se ia una bucata marfa din stoc se intind pe la faruri niste decals-uri aurii sa cada chinezu' in mufarina, schimbam culoarea, mai punem niste (h)auriu, ceva schite in creion care sa elogieze le grand epoque si o mai punem de o editie "speciala" @AM......corectati, va rog....e Black BESS...cu doi de "S"... numele unui cal (a unei iepe)

  • P&T, joi, 10.04.2014 20:41

    @vianu Esti din ce in ce mai penibil.

  • Radu, vineri, 11.04.2014 00:50

    Apropo, a cata editie ,,speciala'' de Veyron e asta? Ajungand la capatul articolului apare la rubrica Stiri Similare urmatoarea stire (era chiar prima, cred ca intentionat) : Bugatti se chinuie sa vanda ultimele exemplare Veyron ramase pe stoc ! Mda... am inteles ce e si cu editia asta.....!