Cântecul de lebădă al actualului Volkswagen Golf: nemții lansează versiunea de stradă Golf GTI TCR cu 290 CP

Publicat joi, 17.01.2019 11:03 de Cornel Șocariciu

Volkswagen anunță lansarea versiunii de stradă Golf GTI TCR. Hot Hatch-ul constructorului german are un motor de 2.0 litri de 290 CP. Accelerația de la 0 la 100 km/h se desfășoară în 5.6 secunde.

La finalul anului trecut, Volkswagen a publicat prima imagine teaser cu viitorul Golf 8. Hatchback-ul constructorului german va fi prezentat în prima parte a anului curent, producția urmând să înceapă în luna iunie. Acum, nemții își iau adio de la modelul de clasă compactă cu o ediție specială: Golf GTI TCR.

Primele imagini și detalii cu prototipul lui Golf GTI TCR au fost publicate în vara anului trecut, iar trecerea la noul ciclu de testare WLTP i-a determinat pe nemți să amâne lansarea versiunii de serie. Noul Volkswagen Golf GTI TCR primește o serie de accesorii de pe versiunea de circuit cu același nume.

Nemții au pregătit jante de 18 inch (opțional de 19 inch), un splitter modificat, o aripă spate generoasă și un difuzor nou.

Volkswagen Golf GTI TCR este echipat tot cu un motor pe benzină de 2.0 litri, dar de această dată puterea a crescut la 290 de cai. Cuplul maxim disponibil este de 370 Nm, iar resursele unității sunt livrate către puntea față cu o transmisie automată DSG cu șapte trepte.

Accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în 5.6 secunde, iar viteza maximă se oprește în dreptul valorii de 250 km/h. Oficialii Volkswagen spun că la solicitarea clienților pot înlătura limitatorul electronic, caz în care viteza maximă ajunge la 260 km/h.

Noul Volkswagen Golf GTI TCR dispune de un filtru de particule, iar emisiile de CO2 anunțate de nemți ajung până la 175 de grame per kilometru. Consumul mediu mixt anunțat de Volkswagen este de 7.7 litri/100 de kilometri.

Pe piața din Germania, ediția specială pregătită de Volkswagen pleacă de la 38.950 de euro.

  • vianu, joi, 17.01.2019 11:20

    „La moarte mă voi duce ca lebăda, cântând..." un gand pios si o floare pe piept sa fie primit

  • Kirotractor, joi, 17.01.2019 11:25

    @vianu: :-)...dar mașina-i OK, chiar îmi place exterior / interior ca sportivă sobră, *understated*. Ce nu prea înțeleg e doar comportarea mai slabă a Golfului GTI - decît a fratelui Leon Cupra - în celebrul test al elanului (pe km.77 cel puțin.)

  • vianu, joi, 17.01.2019 11:43

    @kiro iti spun o chestie pe care sa nu o mai zici nimanui...eram fan Golf. Pana in prin anii 2000 cand masina asta a devenit 'mnezeul poporului romanesc. Ala cu lantic, tricou mulat, smechereala in treling si ochelarii da soare. m-a dat pe spate un articol din vechiul Auto Moto cu Golf GTI 2 - masina pe care mi-o doream din tot sufletul exact pentru ce spui tu sportiva camuflata

  • Green_Alex, joi, 17.01.2019 11:49

    Decat ca este o greseala in titlu: in forma actuala se intelege ca VW renunta la golf. Un titlu mai corect ar trebui sa mentioneze ca este "cantecul de lebada al lui golf 7". Este un detaliu pentru generalisti, dar pentru niste oameni care traiesc din scrierile lor, parca nu mai e asa de neimportant.

  • cornel.socariciu, joi, 17.01.2019 12:54

    @Green_Alex Mulțumesc pentru observație. :)

  • Costel, joi, 17.01.2019 13:42

    @kirtractor ori ii problema de aderenta mecanica ca ii cauciucuri 225 la gti si la cupra nu is 225 is de 235 ori ii regraj diferit arcuri amortizor compresie-detenta daca is probleme de echilibru dinamic diferit a caroseriei ii mai fain sa ma stopez aici ca nu is nici eu intratat de cunoscator ii faine amandoua oricum

  • Leana, joi, 17.01.2019 17:20

    referitor la Costel de mai sus: omul stie ce vorbeste, cititi-l printre randuri, faceti abstractie de stilul lui mai ciudat de a scrie si veti descoperi un user cu care chiar aveti ce discuta. Faceti abstractie si de faptul ca e un fan un pic cam fanatic al VAG. Oricum, esti haios Costele!!

  • Costel, joi, 17.01.2019 17:45

    @leana ii faina intuitia feminina multam ii fain ca is si femei la automarket is cunoscator doar nu is fanatic vag is doar fan audi

  • Axinte, joi, 17.01.2019 19:50

    Ce fain ca so gasit Leana si Costel pe acilea... ca amu` is si io... Ii fain pe rosu Veweu aista, da ii cam de cotzoharle!

  • so_de-aici, joi, 17.01.2019 21:48

    ce lebada...ce cantec, ce partitura? ...asa ca sa vorbim fara masura.

  • mosilornet, vineri, 18.01.2019 01:21

    Ca idee , golf a fost superb gti 3 , sau v6 ala . Nu traim in trecut dar merkel e cam de cacao acu , cand s-a chinezarit. Legat de Cupra , fratele mai sarac a lu golfix, ia investigati daca are acelasi sasiu, ca sigur are , .....ca n-are Merkel bani de oase in plus, cautati pe la punti , setari amortizoare, arcuri , etrieri. Io zic ca s-au tiganit grav , ca se aprinde becul la ulei la tiguan turbo 1.5 la 4000 km/ low vascosity.Apropo Grupul lu peste Vag Vinde Octavia in china , Germania - top. Au invatat si nemtii ca e aceeasi marie cu alta palarie. Se probeaza si pt seat. Cine ma injura sa ia pdf si sa importe castrol din germania , sa vada cu ochii lui , ca nu e borsul de aici.

  • pecoistul, vineri, 18.01.2019 11:09

    @mosilornet: Castrol oricum nu mai este ce era in urma cu 20 ani, acum e bors, cum zici tu, indiferent ca e luat din Germania sau din Romania. Uleiuri pt motor si transmisie cu calitate top reala mai produc doar 3 firme in prezent: Liqui Moly, Motul si Ravenol. Daca vrei protectie si lubrifiere adevarata alegi pe oricare din astea 3 si atat. Restul produc doar bors aditivat cu Pisswasser. Si stiu ce vorbesc, sunt in industria asta de peste 30 de ani.