Carlos Ghosn: "Nissan Leaf nu are competitor pe segmentul sau"

Publicat marţi, 16.03.2010 15:00 de Sebastian Toma

Seful Renault-Nissan, Carlos Ghosn, a declarat ca Nissan Leaf nu are niciun competitor real daca luam in vedere cifrele de productie in care va fi construit.

Carlos Ghosn, seful Aliantei Renault-Nissan, a declarat ca noul Nissan Leaf nu are niciun competitor. Desi Chevrolet Volt va debuta in acelasi an cu Nissan Leaf, Carlos Ghosn considera ca modelul american nu este un rival la scara larga al lui Leaf. Mai mult decat atat, Carlos Ghosn este sigur ca o sa fie singurul de pe piata care va oferi un vehicul electric de serie la un pret accesibil in 2011.

Nissan vrea sa construiasca aproximativ 500.000 de unitati Leaf pana in 2012, in timp ce General Motors nu are o tinta atat de indrazneata pentru noul Chevrolet Volt. Modele precum Opel Ampera, Audi A1 e-tron si Renault Fluence ZE sunt asteptate sa debuteze la scurta vreme dupa Nissan Leaf, dar reprezentantii acestor companii nu au facut declaratii la fel de indraznete precum cea a lui Carlos Ghosn.

"Consider ca nu am niciun competitor pana in acest moment. Sa fim seriosi! Nu ii consider drept competitori pe cei care vin cu o singura masina. Problema este capacitatea de productie si numarul de vehicule pe care le vei construi pe an, asta este competitia pentru mine. Ceea ce stiu cu siguranta este ca, in 2011, eu voi fi singurul de pe piata care va oferi un vehicul electric.", a declarat cu incredere Carlos Ghosn.

Via | Autoblog

  • fan, marţi, 16.03.2010 15:15

    - Carlos, daca ma minti cu privire la "frunza" aia cu fata de peshte de acvariu zau ca imi iau un Volt !!! Ori e strategie de marketing ori individu' asta are un servicu de spionaj economic incredibil.

  • Stelian_Opincariu, marţi, 16.03.2010 15:22

    Carlos ca mai tot latinul incearca sa impresioneze prin declaratii piperate! Va recomand sa nul bagati in seama! Nu stie cate prune are in traista!

  • VladP, marţi, 16.03.2010 15:59
    norocul nostru

    asa e, un tampit care nu a facut nimic in viata decat sa scoata din rahat Nissan si sa ridice vanzarile Renault considerabil, ce stie el.... noroc ca existati voi sa ii spuneti cum stau lucrurile, nu stiu cum ar trai industria auto fara parerile voastre. Fara suparare da ma gandesc ca stie ceva mai mult ca voi :) Cat despre marketing.... toti il fac...

  • fan, marţi, 16.03.2010 16:11
    calm down

    prima fraza era o gluma cu toate ca leaf = frunza iar mutra masinii e exact ca unui peste. personal, abia astept masinuta

  • VladP, marţi, 16.03.2010 16:20
    i'm calm

    adevarul e ca arata a "sanitar", pe de alta parte cred ce spune omul, nu de alta dar se vede cresterea in calitate a masinilor renault, nu comentez design-ul, doar calitatea.

  • fan, marţi, 16.03.2010 16:31

    asa asa...a sanitar. Nu stiam excat cum se numesc pestisorii aia. Problema e ca Leaf trebuie sa depaseasca niste prejudecati legate de design. Pentru ca eu nu imi fac griji cu privire la calitate ci la design. Prius inca este privit ca un ciudat (fara sa se inteleaga ca e forma optima) mai vine si frunzulita asta (pe aceeasi idee de coeficient aerodinamic optimizat) si iti dai seama ca vor sari de cur in sus toti puristii care cred ca daca nu e ca un SUV nu e masina. Volt merge pe partea clasica a designului dar in afara de "gargara" nu aud nimic de la GM. Pe de alta parte Nisan incerca sa ne obisnuiasca cu un design non-conformist care, cateodata, sare si el calul. Dar vom vedea.... Calitatea? Cine "indrazneste" sa isi cumpere o electrica/hibrid de-obicei e mai putin inchistat si va acorda incredere unei firme care se dovedeste a fi un deschizator de drumuri.

  • Autogreen, marţi, 16.03.2010 17:12
    Adevarul ca sunt cam scumpe

    Masinile electrice sunt mult prea scumpe. Pentru Leaf (Frunza) acumulatorii se platesc separat si sunt tot atat de scumpi cat o Dacie Logan cu tot cu benzina pentru 100.000 de kilometri. Nu cred ca sunt oameni care sa plateasca 10.000 de euro de dragul ecologiei!!

  • Carlos, marţi, 16.03.2010 17:37

    deci... esti prea tare VladP ! imi place ca esti destupat la minte :)

  • vcip, marţi, 16.03.2010 17:45
    ;-)

    Sugubat Carlos : "Problema este capacitatea de productie si numarul de vehicule pe care le vei construi pe an, asta este competitia pentru mine." Cel putin mi se pare un pic trasa de par aceasta parte a afirmatiei - pentru mine numarul de cumparatori potentiali ar fi interesant de aflat si modul in care toti concurentii se vor bate pentru ei, inductria sufera si asa de o criza de supracapacitate deci nu o sa aiba chiar asa mari probleme sa creasca productia in caz ca cererea va creste..... Sa nu uitam totusi - costul total pentru o astfel de masina pe durata de 3-4 ani e destul de mare - da e mai putin poluanta (sa nu uitam ca productia de masini si producerea de energie nu sunt chiar atat de "environmental friendly" ) - insa ai anumite probleme legate in special de autonomie - de aceea mie personal mi se pare ca solutia Voltec (Opel Ampera & Chevrolet Volt ) e mai accesibila la momentul actual - nu spun mai ieftina, insa per ansamblu ofera mai multe avantaje decat Leaf, la care cand se termina bateria, vrei nu vrei trebuie sa te conectezi la o priza sau sa ai o staie in care sa schimbi bateria - si infrastructura in 2011 pentru masini pur electirce va fi inca minima...

  • fan, marţi, 16.03.2010 18:03

    poate se referea si la productia de acumulatori....e stiut faptul ca asta e problema: cati acumulatori poti oferi (produce) pe an. E clar pe de alta parte ca cine isi achizitioneaza asa ceva isi adapteaza autonomia zilnica in functie de ce ii da frunza. @autogreen....cumparatori vor fi, asa cum au fost pentru video-playere, telefoane mobile, LCD-uri, plasme. Se numesc cumparatori inovatori. Nu ecologia ii "doare" neaparat dar sunt cei care imping bulgarele la vale si dau nastere unui trend ecologist, fitos sau la moda.

  • NeoGalaxy, marţi, 16.03.2010 22:18

    Interesanta idee, dar si la Mitsubishi ramane exact aceasi intrebare: cat baterii puteti construii? Cei de la Mitsu construiau 50k masini pe an su numai 8k de baterii, ceea ce este ciudat, pentru ca nu stiu cu ce vor functiona cele 42k masini pentru care nu au baterii. Aceasi intrebare am si aici: masinile le asamblati foarte usor dar ce faceti cu bateriile? Fabrici de masini se construiesc cat ai zice peste, fabrici de baterii un pic mai complicat pentru ca implica alte reguli, alta securitate si mai ales alta siguranta. Iar masinile astea... Leaf sau orice alt model nu vor functiona fara baterii.

  • NeoGalaxy, marţi, 16.03.2010 22:19

    Erata: "si" in loc de "su"