Ce poluează mai mult: călătoria cu maşina sau cu avionul?
La auzul emisiilor de CO2 ale unui avion, mulţi turişti justifică din plin folosirea autoturismelor în călătoriile de vacanţă. Un nou studiu contrazice această ipoteză şi declară avioanele ca fiind o metodă de călătorie mai ecologică pe termen lung.
Cercetătorii de la American Chemical Society au realizat un studiu pe care l-au publicat în Jurnalul de Ştiinţă şi Tehnologie Ecologică în care au analizat o comparaţie între efectele călătoriei cu avionul şi efectele călătoriei cu maşina. Analiza a vizat atât efectele pe termen lung, cât şi efectele pe termen scurt ale acestor acţiuni. Până în prezent, o serie de studii ne arătau că avioanele poluează mai mult decât autoturismele şi că acestea sunt rentabile doar fiindcă pot să transporte pasagerii peste ocean mult mai repede decât vapoarele.
Noul studiu al ACS realizat de Dr. Jens Borken-Kleefeld, Terje Berntsen şi Jan Fuglestved a relevat amănunte interesante despre această problemă care macină atât turiştii care vor să călătorească cât mai ecologic, cât şi legislatorii care vor să impoziteze emisiile de CO2 şi alte gaze cauzatoare ale efectului de seră. Până în prezent, toate studiile din domeniu au vizat efectele pe termen scurt ale călătoriilor, fără să evalueze ceea ce se întâmplă în perioada de timp ce precede călătoria.
Potrivit celor trei cercetători, impactul unei călătorii cu avionul este mai mare pe termen scurt decât echivalentul său realizat la bordul unui automobil. Diferenţele apar abia pe termen lung, când un autoturism poluează cel puţin la fel de mult, dacă nu chiar mai mult decât un avion. Creşterea temperaturii medii anuale a globului este mai mare în primii ani cu o maşina decât ar fi fost cu un avion, deşi temperaturile medii la nivel global pe termen scurt sunt crescute de patru ori mai repede cu un avion decât cu echivalentul său în autoturisme.
Explicaţia celor trei oameni de ştiinţă vine prin faptul că avioanele zboară la altitudini ridicate, iar impactul lor asupra ozonului şi al norilor este extrem de mare în comparaţie cu cel al echivalentului în autoturisme, dar este simţit pe o perioadă de timp mult mai scurtă. Autoturismele emit mai multe grame de CO2 per pasager pe milă în comparaţie cu avioanele comerciale, iar particulele emise de acestea rămân în atmosferă mai mult timp decât alte gaze, motiv pentru care acestea sunt mai dăunătoare decât avioanele.
Via | TheGreenCarWebsite | ACS
CO2 este eliminat de enorm de multe lucruri pe aceasta planeta inclusiv oamenii, animalele, evaporarea apei, etc. CO2 nu este toxic sau poluant si este sursa principala de energie pentru plante! Nu inteleg ce tot se streseaza smecherii astia de masoara CO2 si iti cer bani pe sisteme inutile de minimizare a lui. Gazele cu adevarat daunatoare sunt CO si NOx. Aceste gaze sunt nedorite cu adevarat si trebuiesc minimizate. Sunt eu chiar asa de prost informat sau chiar am ajuns sa ne prosteasca astia pe fatza cu chiar orice ca sa mai scoata un ban si sa te tenteze la masini mai noi fara sa aiba vreun beneficiu real?