Cea mai dorită mașină electrică din lume a primit un facelift: Tesla Model S este mai bine echipată și se încarcă mai repede

Publicat miercuri, 13.04.2016 11:05 de Bogdan Mirică

Tesla a prezentat primele informații și detalii ale noului Model S. Vârful de gamă a primit un facelift care modifică ușor aspectul estetic și îmbunătățește echiparea.

Deși este o companie auto cu numai trei modele în gamă, ritmul în care Tesla anunță noutățile este uluitor. La mai puțin de o lună de la debutul lui Model 3, cel mai mic și mai accesibil produs al său, Tesla prezintă un facelift pentru Model S, cea mai populară mașină din gamă.

Deși nu s-au schimbat foarte multe în termeni estetici, Tesla Model S beneficiază de un nou aspect frontal, cu o grilă nouă, cu o nouă semnătură LED, adică detalii împrumutate de la frații mai noi, Model 3 și Model X. Interiorul se bucură și el de o serie de noutăți, printre care scaunele ventilate și încălzite, o opțiune necesară în acest segment de lux. Există și un filtu de aer HEPA, certificat medical, dar și două noi inserții din lemn, Dark Ash și Figured Ash.

Clienții vor putea alege un pachet denumit Premium Upgrade, care vine cu tapițerie din piele Nappa, plafon îmbrăcat în Alcantara, lumină ambientală LED, faruri cu LED și filtrul de aer amintit mai devreme. Pentru cei mai friguroși există și un pachet Subzero Weather, care adaugă scaune încălzite pentru locurile din spate, volan încălzit și stropitoare de parbriz, de asemenea încălzite.

Gama de motorizări se deschide cu versiunea Model S 70, care dispune de 315 cai putere, poate atinge 100 de km/h în 5.5 secunde și ajunge la 225 de km/h. Autonomia este de 376 de kilometri.

Există apoi Model S 70D, care vine cu două motoare și cu o putere totală de 328 de cai. Accelerația până la 100 de km/h se face în 5.2 secunde, viteza maximă este tot de 225 km/h, însă autonomia crește la 386 de kilometri.

Tesla Model S 90D vine de asemenea cu două motoare electrice care oferă un total de 417 cai putere, suficient pentru a ajunge la 100 de km/h în 4.2 secunde și pentru o viteză maximă de 250 de km/h. Autonomia crește și ea la 473 de kilometri.

Cea mai puternică opțiune rămâne Model S P90D, care are aceeași arhitectură cu două motoare, dar oferă 463 de cai și îi permite mașinii să ajungă la 100 de km/h în 3.1 secunde. Viteza maximă rămâne limittă la 250 de km/h. Dacă se optează și pentru modul Ludicrous, accelerația scade sub 3.0 secunde, iar puterea urcă la 532 de cai.

Odată cu faceliftul, Tesla Model S primește și un nou încărcător, de 48 amperi, care ar urma să reducă timpul de încărcare.

  • Minimalizare?, miercuri, 13.04.2016 11:10

    Trasaturi sterse? Asta-i facelift-ul? Arata ca un fund de bebelus. kind of Gay...

  • vianu, miercuri, 13.04.2016 11:19

    in materie de autonomie 90D pare sa fie cea mai interesanta optiune,

  • raul, miercuri, 13.04.2016 11:31

    ca de obicei poza oficiala cu interiorul e facuta intr-un unghi ciudat, total neprofesional. Tesla ascunde designul si materialele de proasta calitate

  • ignis, miercuri, 13.04.2016 11:58

    Suntem noi obișnuiți cu grilele alea uriașe pentru radiatoare. O mașina electrică nu are nevoie de ele. Trebuie o singură grilă mică pentru radiatorul de aer condiționat și atât. Ne vom obișnui în cele din urmă. Apropo, mă întreb unde sunt tampoanele (alea de pe bara de protecție)? De fapt, unde a dispărut bara de protecție de la mașini? Unde e bara aia de protecție din anii '70-80, ca la Volvo 244?

  • vianu, miercuri, 13.04.2016 12:09

    @ignis...sub caroserie.... tampoanele alea imense erau puse sa poata satisface niste conditii legate nivelul pagubelor aparute in caz de accident la viteze mici. Probabil ca timpul a demonstrat ca sunt ineficiente unul din motive fiind amplasarea la inaltimi diferite functie de model/marca

  • vianu, miercuri, 13.04.2016 12:11

    @Ignis am uitat acolo...sub caroserie :) si bara/spoiler in sine a preluat micile socuri ale fostelor bare de protectie

  • burebista, miercuri, 13.04.2016 12:26

    la modelul dinainte parca erai in duba,nu era consola centrala intre cotiera si tableta de pe bord, acuma au facut o mini consola, mai au de invatat la design.....sa se pregateasca bine dl Musk, vine concurenta, mustaciosul de la Mercedes stie ce stie....

  • Pana, miercuri, 13.04.2016 12:51

    S-au priceput vreodata americanii la interioare?

  • q, miercuri, 13.04.2016 13:24

    @raul Poza de interior prezinta consola centrala (care e noua).

  • @q, miercuri, 13.04.2016 13:33

    Nu prezinta nicio consola centrală. Prezintă nişte scaune...nici alea pe de-a întregul. Consola centrală include sistemul multimedia, comezile climatizării...ups, am uitat că n-ai aşa ceva în Tesla, doar o pălească imensă cu un meniu stufos...

  • ignis, miercuri, 13.04.2016 14:37

    @ vianu Aia a fost o întrebare retorică. Știu unde e bara de protecție la mașinile noi. Tot așa cum timpul a demonstrat că pot fi eficiente și "ascunse", designul a evoluat așa cum îl știm. Deoarece o mașină electrică nu are nevoie de radiatorul specific motorului termic, grila de motor nu va mai fi necesară, nici măcar estetic (la unele mărci arată identitatea întradevăr). Pentru o mașină electrică este de preferat un bot "curat", fără grilă, deoarece nu mai își are rostul ca funcție, precum și din alte considerente (de aerodinamică, de design).

  • ~, miercuri, 13.04.2016 14:39

    @Automarket. Unde ati citit voi ca P90D are 532 de cai? Tesla P90D are 2 motoare - "503 hp rear, 259 hp front" rezulta undeva la 760 de cai si intradevar pe modul Ludicrous motorul spate are 532 hp. Informatiile sunt pe tesla.com

  • costy, miercuri, 13.04.2016 14:49

    da e alternativa excelenta la clasicele motoare pe combustibili fosili poluante dar mai e multa drum de facut pina sa poti circula pe strazi cu o autonomie ca la motoarele actuale ..statii de reincarcare si mai ales timpul de reincarcare care e destul de lung ...ma gindesc doar ca esti pe autostrada la 130 km la ora si dupa o ora te lasa bateriile

  • costy, miercuri, 13.04.2016 15:05

    corectez ..mult drum

  • qwerty, miercuri, 13.04.2016 17:43

    @~ Motoarele pot furniza intradever 760hp cu conditia sa primeasca suficient curent. Din pacate bateria nu poate furniza decat 397 kW putere (adica 532hp cat a zis Automarket). Daca in viitor vei inlocui bateria cu una mai puternica, masina va fi capabila sa produca 760hp.

  • Aramis, miercuri, 13.04.2016 17:44

    Are Tesla 700 cp cand o zbura porcu' ! Site-ul americanilor spune clar ca-n modul Ludicrous are 532 CP. Terminati cu copilariile astea! Scutiti-ne cu marketingul lor si adunarile care nu exista.

  • fritz, miercuri, 13.04.2016 18:49

    Arata superb! Este de departe cea mai reusita masina electrica. Interiorul are materiale scumpe si este burdusit de tehnologie. Autonomie buna,sprint excelent. E o masina buna din toate punctele de vedere.

  • AndreiRN, luni, 18.04.2016 08:11

    Acum cateva zile am tras la un Jack in the Box si in parcare erau 5 locuri pt incarcat Tesla. Gratis.

  • @AndreiRN, miercuri, 20.04.2016 16:18

    Asta face si Automarket in Romania si nu le trebuie o Tesla.