Cel mai mare recall din istorie se dublează și ajunge la 65 de milioane de mașini rechemate în service în SUA din cauza airbag-urilor defectuoase
Povestea airbag-urilor Takata continuă în SUA. Cele 30 de milioane de mașini rechemate în service din cauză că airbag-urile pot exploda cu fragmente metalice se transformă în 65 de milioane după ce autoritățile americane au extins procedura de recall.
Producătorul japonez de airbag-uri Takata a semnat deja sub tabloul celui mai mare recall din istoria industriei auto, 28.8 milioane de mașini vândute de 12 mărci auto în Statele Unite fiind chemate în service pentru înlocuirea modulului airbag. Cauza recall-ului: din cauza gazului pe care l-a folosit Takata între 2002 și 2014 la umflarea airbag-ului - nitrat de amoniu - acesta are șanse să explodeze cu o putere mai mare decât cea necesară, iar piesele din metal care fac parte din ansamblul modulului airbag pot să sară în fața șoferului sau a pasagerului sub formă de șrapnel.
În tot acest peisaj sumbru, organizația guvernamentală americană NHTSA anunță că rechemarea în service inițiată de Takata va fi extinsă cu alte 35 de milioane de mașini, ceea ce face ca mărimea recall-ului să fie mai mult decât dublă față de cifrele actuale. Cu toate acestea, autoritățile americane susțin că pe piață ar mai exista circa 50 de milioane de mașini care stau în așteptare. Conform înțelegerii dintre autoritățile americane și furnizorul japonez de airbag-uri, în cazul diferenței de mașini recall-urile nu vor fi inițiate dacă Takata demonstrează că acestea nu sunt necesare.
Până în acest moment au fost înregistrate 10 decese din cauza airbag-urilor Takata cu potențial letal, alte 100 de persoane fiind rănite în urma exploziei incorecte a airbag-urilor. Ultimul caz a avut loc la începutul lunii aprilie, când o fată de 17 ani din Texas a murit după un accident ușor în urma căruia o bucată de metal din modulul airbag i-a lovit gâtul. Toate decesele semnalate până acum în SUA au avut loc în mașini produse de Honda.
Conform raportului oficial al NHTSA, Takata a reușit să recheme în service și să înlocuiască până acum, într-un an și jumătate, 7.5 milioane de airbag-uri din totalul de 28.8 milioane anunțat până astăzi.
În Europa nu a fost semnalată problema din SUA, însă Toyota a decis să recheme voluntar în service anul trecut 1.3 milioane de mașini vândute pe teritoriul Europei între 2002 și 2006, acestora fiindu-le înlocuit gratuit modulul airbag.
Eu daca as fi posesor de masina japoneza nu as fi prea relaxat in momentele astea. Nu conteaza ca ai Toyota, Honda, Mazda, Mitsubishi, Suzuki, Nissan, Lexus, Infinity, Acura, Subaru, Isuzu sau Daihatsu, in caz de accident un Logan va este superior. Ce sa-i faci cand mergi cu cioara....asta....airbag-ul vopsit!