Charles Leclerc, pole position în Marele Premiu de Formula 1 din Miami

Publicat duminică, 08.05.2022 10:56 de Alexandru Monenciu

Charles Leclerc a stabilit cel mai rapid timp în sesiunea de calificări a Marelui Premiu de Formula 1 din Miami. Carlos Sainz și Max Verstappen pornesc în cursă de pe pozițiile 2, respectiv 3.

În premieră, Formula 1 poposește în Miami, iar Charles Leclerc va porni de pe prima poziție în cursa de duminică. Pilotul monegasc a stabilit cel mai rapid timp în sesiunea de calificări, parcurgând circuitul în 1 minut și 28.796 secunde.

Tot din prima linie va porni și Carlos Sainz (1 minut și 28.986 secunde). Linia a doua (locurile 3 și 4) va fi una Red Bull Racing.

Cu un propulsor nou la dispoziție, Valtteri Bottas s-a calificat al 5-lea, în fața fostului coechipier, Lewis Hamilton. Pierre Gasly va porni de pe poziția a 7-a, Lando Norris de pe 8, iar Yuki Tsunoda de pe 9. Topul 10 a fost completat de Lance Stroll.

Fernando Alonso nu a făcut pasul în Q3. Nici George Russell. Pilotul britanic va porni în cursă de pe poziția a 12-a, în fața lui Sebastian Vettel și Daniel Ricciardo.

Mick Schumacher a fost ultimul în Q2 (poziția a 15-a), iar Kevin Magnussen a încheiat sesiunea de calificări pe 16. Turul rapid al lui Zhou Guanyu a fost compromis de trafic, astfel că pilotul celor de la Alfa Romeo a stabilit al 17-lea timp.

Alex Albon a fost al 18-lea, iar Nicholas Latifi al 19-lea. Esteban Ocon nu a luat parte în calificări, astfel că, cel mai probabil, va porni în cursă de pe linia boxelor.

via Formula 1

  • Neutru, duminică, 08.05.2022 12:14

    Fenomenele naturii, ploaia sau căldura, va influența cursa. Mașina de siguranță, eventual steagul roșu, sunt aproape inevitabile. Echipa care va fi „pe fază” câștigă, dar trebuie și un pilot . Nu vreau să-l numesc, dar bănuiesc cine va produce primul accident(incident). Am scris despre el că ar fi bine să lase F1 și să-și vadă de viața lui.

  • Tata omida, duminică, 08.05.2022 13:42

    @Neutru, Trecem peste masacrarea limbii române și viziunile despre ce va fi, dacă va fi, și te intreb: dacă "echipa pe faza" și pilotul sunt singurele elemente care determina victoria, ce nevoie au de monoposturi? Pun d' un concurs de tras sfoara pe echipe și o cursa pe simulator și gata shampionu'!:)))

  • Nu e jucată cursa!, duminică, 08.05.2022 14:35

    Startul RBR pare mai reușit în general, liniile drepte unde RBR are cam 10km/h peste Ferarri, echipa care reacționează mai bine la situații de urgență.... și să nu uităm piloții, la o adică Max și Perez sunt mai puțin"fătălăi", să nu zic de ceilalți mai urât. :) Poate pare exagerat, dar dacă un monopost Ferarri nu pune distanță sigură până la jumatatea cursei, nu prea îi vad bine pe final.

  • Costel, duminică, 08.05.2022 15:27

    L'echec deja resimte presiunea rezultatului din cursa, nicidecum nu marseaza pe avantajul celor doua zecimi diferenta din calificari: "It's very good to have Carlos by my side" (GP 24/7) ...si, fie vorba-ntre cei care-i cunosc lacunele micului print, L'echec are pentru ce sa se teama, asta fiindca d-nul Monenciu n-a amintit un detaliu generator de frisoane pentru *eternul salvator* al Scuderiei...... L'echec- 70 de tururi in FP1+FP2+FP3 Max- 35 de tururi in cele 3 sesiuni de practice, adica JUMATATE din ce-a parcurs vremelnicul lider al clasamentului general, motivele nu le mai amintesc, pana si @FanFOTBAL1 poa' sa le identifice fara ajutor extern.. Carlos - 58 tururi ......................... ....aici sunt o parte majora din cele doua zecimi pierdute de Max, in lipsa de aclimatizare suficienta a olandezului cu un traseu inselator si intolerant la erori....

  • DAV, duminică, 08.05.2022 17:48

    Cred că diferența o vor face liniile drepte anormal de lungi pentru un circuit de F1, dar tipic americane. Mi-ar fi plăcut un circuit ceva mai sinuos, unde să se vadă și mâna pilotului, nu numai mașina. De aceea cred că Ferrari au șansa a doua și doar probleme pentru Verstappen l-ar putea face învingător pe Leclerc. Dar ca și la Jeddah, sper să fie strâns și să mă înșel eu.. Ce îmi displace profund la Ferrari, favoriții mei, este amânarea perpetuă a dezvoltării, deși este clar că sunt depășiți de Red Bull. Or fi având ei planul lor, dar să te ții de el când vezi că trebuie să forțezi nota, este total neproductiv.

  • 1200 metri lungime, duminică, 08.05.2022 18:03

    nu reprezinta o anormalitate pentru un palier de viteza al unui circuit in secolul XXI. Monza are palierul de viteza principal la valoarea de 1190 metri.

  • Grupul de etică, duminică, 08.05.2022 18:28

    Ferrari continuă să dezvolte podeaua, chiar si locațiile in care îi este interzis, la testul Pirelli de pe Imola. Așteptăm cu deosebit interes comunicatul oficial al comisiei de anchetă.

  • @DAV, duminică, 08.05.2022 18:31

    Ferrari nu amana dezvoltarea! Ei lucreaza in continuare in tunelul lor de vant, ce s-a dovedit benefic, insa nu aplica schimbarile pentru a da o lovitura zdravana si deodata. Altfel, daca ar lua-o cu usurelul de la o cursa la alta sub privirile rivalilor, ai cuvantul meu de onoare ca ar risca sa fie copiati si atunci au cheltuit o avere pe un rezultat minuscul sau poate chiar nul.

  • idic, duminică, 08.05.2022 18:36

    Perez a demonstrat de ț ori că s-ar putea adapta și la traficul din România. Verstappen nu suportă locul 2. Clar, când Ferrari nu câștigă, vinovat e circuitul.

  • Mircea Badea, duminică, 08.05.2022 22:34

    go max!

  • Ferrari's Dreams, duminică, 08.05.2022 23:24

    Ferrari sunt prastie la dezvoltare, ca dovada ca numai dupa 4-5 curse, masina Ferrari este depasita de cei de la Red Bull. Si da, imi dau seama, cei de la Ferrari nu vor sa castige, numai fraierii dezvolta monopostul. Ei vor aduce update-uri la ultima cursa pentru sezonul viitor, mai repede nu este nevoie. Dam bine in declaratii si cam atat...

  • Hamilton, luni, 09.05.2022 07:43

    Pentru nereusitele mele, de n-oi ajunge sa dau vina si pe mama ca m-a nascut... nu mai stiu pe cine sa dau vina dar nu pe mine!