Chery are un nou designer şef venit de la Porsche
Chinezii de la Chery au un nou designer şef, în persoana lui Hakan Saracoglu. Designerul de 47 de ani a lucrat în echipele de design de la Ford of Europe şi de la Porsche, unde şi-a adus contribuţia la proiectele Focus, Mondeo, Boxster, Cayman şi 918 Spyder.
Chery International, una dintre numeroasele mărci auto din China, are un designer şef din Europa. Vorbim despre Hakan Saracoglu, un designer în vârstă de 47 de ani, care a lucrat în trecut la Ford şi la Porsche. Saracoglu a colaborat la proiecte precum Focus şi Mondeo în cadrul Ford of Europe, pe când la Porsche a contribuit la realizarea modelelor Boxster, Cayman şi 918 Spyder.
"Compania Chery se redefineşte. Chery vrea să obţină încrederea clienţilor, să prezinte un design atractiv şi să ofere valoare. Asta vrem să obţinem împreună", a declarat Hakan Saracoglu pentru Automotive News. Hakan Saracoglu este un german născut în Turcia şi a lucrat la Porsche vreme de 15 ani. Potrivit analiştilor din industria auto citaţi de Automotive News, salariile oferite de constructorii din China sunt mai mari decât cele oferite în SUA sau în Europa pentru aceeaşi funcţie.
Chinezii de la Chery mai au un designer străin într-o funcţie de conducere, de data aceasta fiind vorba de noua lor marcă, Qoros, al cărui design este condus de Gert Hildebrand, fostul designer şef al mărcii Mini. La fel ca Hakan Saracoglu, Gert Hildebrand încearcă să le ofere noilor săi angajatori un design competitiv şi o identitate de marcă uşor de recunoscut, în încercarea de a face copiile chinezeşti realizate de unele mărci auto doar nişte întâmplări îndepărtate. Chery nu este singurul producător de automobile din China care se mândreşte cu designeri străini în funcţii de conducere, cei de la Great Wall Motors avându-l în echipă pe Andreas Deufel, un fost designer de la Mercedes-Benz, pe când Zhejiang Geely Holding Co. îl are în echipa de design pe Peter Horbury, fostul designer şef de la Volvo.
Via AutomotiveNews (înreg.)
Daca modelul din imagine e o creatie de-a lui (desi ma indoiesc), e grav pentru el, deoarece seamana perfect cu un Matiz. Daca nu, e grav pentru Automarket pentru ca are darul de a induce cititorii in eroare. In alta ordine de idei, tocmai spuneam intr-un post anterior ca producatorii chinezi au bani sa cumpere orice, inclusiv creiere!